Inlägg från: Anonym (Sjuka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sjuka)

Berner Sennen eller Fransk bulldog?

Tyvärr så har i alla fall jag väldigt dåliga erfarenheter av dom två rasernas hälsa underbara hundraser bägge två men massa massa hälsoproblem. En vän till mig har på 7 år haft 5 sennen alla fick avlivas pga diverse sjukdomar. Förra veckan fick en annan vän avliva sin fralla som inte var mer än 3 år. Räcker att kolla försäkringspremierna så inser man att det är hög risk. Hade nog letat efter nån friskare ras med liknande temperament. Det är hemskt vad vi människor har gjort med våra hundraser

• Anonym (Sjuka)

Sen vet jag inte om sennen är en bra lägenhetshund. Det är en stor hund. Vad är ni ute efter i en hund? Vill ni träna, tävla eller bara "ha" hund? Menar inte att det är något fel med något av alternativen men det är viktigt att tänka på när man skaffar hund. Tex jag som har stora fysiska besvär med värk osv har dagar dör jag inte ens kan gå ner för trappen utan får "rumpa" mig ner och då måste min hund kunna vara nöjd med att bara springa i vår stora trädgård den dagen sen nästa dag blir det kanske långa skogspromenader. Jag hade ju inte kunnat ha en hund som behöver flera timmars promenader och arbete varje dag för att må bra. Åter till sennen om man ser till arbete så kan dom vara lite egna supermysiga men riktiga clowner.

Svar på tråden Berner Sennen eller Fransk bulldog?