• Anonym (skuskrus)

Varför blir folk så upprörda av SD?

Ända sedan valet har jag märkt av ett väldigt olustigt klimat på Facebook m.m. Flera vänner har gått ut och öppet påbörjat häxjakter på folk som de misstänker är anhängare eller sympatisörer med SD. Minns att det var och är väl än idag häxjakt bland media inkl andra partier, åtminstone vad jag upplevt, på folk som råkar tycka något som SD säger är bra...

Kan nån förklara varför denna hets och agg över att ett parti fått fler röster än vad många kanske räknade med? Borde väl betyda att vårt demokratiska valsystem funkar.

Tråkigt är väl att folk inte verkar få rösta på vad de vill utan att förföljas. Tycker det liknar scener ur historien med diktaturer och dyl. Röstar du inte på den stora ledaren så blir det "off with her head" som drottningen i Alice i Underlandet sa....

Jaja, det är väl vad Sverige har blivit till. Själv röstade jag inte på SD men är för demokrati och mot hjärntvätt av folket....

• Svar på tråden Varför blir folk så upprörda av SD?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (shit for brains arnstad) skrev 2015-12-23 09:20:36 följande:
    Framför floskler och mall svar skulle det vara trevligt om sektanhängare kunde ibland försöka bemöta fakta som ligger på bordet.  

Du har inte lagt fram några fakta. Du har länkat till en insändare i en dansk kvällstidning av Aftonbladet mått.
  • grind
    SpanskaFlugan skrev 2015-12-23 09:22:52 följande:

Du har inte lagt fram några fakta. Du har länkat till en insändare i en dansk kvällstidning av Aftonbladet mått.

Jo, det har han. Vätldsmedborgare länkade här ovan till Expressen och det var tydligen ok.

Källan är inte optimal, det instämmer jag i men det är ändå betydligt starkare argument än ditt ord. Om du nu menar att Extrabladet har fel får du visa en källa som hävdar just det.

Än så länge är ShitforArnstad i Pole position.
  • Världsmedborgare
    grind skrev 2015-12-23 09:38:19 följande:
    Jo, det har han. Vätldsmedborgare länkade här ovan till Expressen och det var tydligen ok.

Källan är inte optimal, det instämmer jag i men det är ändå betydligt starkare argument än ditt ord. Om du nu menar att Extrabladet har fel får du visa en källa som hävdar just det.

Än så länge är ShitforArnstad i Pole position.
    Du glömde DI, men ingen av DI eller Expressen är eg rätt, båda återger vad en annan tidning publicerat, så dom är bara budbärare.

Källan är Råd och Rön och artikeln är hämtad från Jönköpingsposten, så du kallar Råd och Rön för en icke optimal källa.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (shit for brains arnstad) skrev 2015-12-23 08:57:53 följande:

Du svarar enligt mall, allt som inte går ihop med den fantasifulla världsbilden ni har skapt är "sd propaganda".

Ni kanske borde ändra taktik nån gång med tanke på att Arnstad är sd bästa valarbetare, för varje twit han gör eller för varje inlägg av det slaget du skrev precis går fler och fler över till sd.

Med resultat att sd är Sveriges största parti, större än regeringen i sig.
    Jo mer ni gaspar och  försöker floskla er ifrån fakta ju fler anhängare förlorar ni då politik är inte religion, sektmentalitet fungerar endast i slutna grupper, inte i ett land.

Jaha, då vet jag det..
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • SpanskaFlugan
    Anonym (shit for brains arnstad) skrev 2015-12-23 09:39:16 följande:
    Om det är nånting du har frågor om är du välkommen att ställa dom, fram tills dess så gäller det jag redan har skrivit. nnoowww, har aftonslasket hamnat i onåd hos er? Är det för att dom som omväxling har börjat rapportera relevanta nyheter som etnicitet på gärningsmannen framför att sprida propaganda om "svenskar"? Däremot i motsatsen till aftonslasket där opinionsbildare skriver artiklar som folk ska tro på så återges en forskare i denna som efter några år av forskning kom fram till slutsatser jag förmedlar här.  

Tja, du kan ju börja med en källa på att alla muslimer egentligen är våldsbejakande extremister som ljuger för sina kollegor om sina intentioner (som du hävdade för några inlägg sen).
  • Anonym (Marja-Leena)
    Furienna skrev 2015-12-23 07:23:19 följande:

Helt rätt! Kunskapstest och sådant var ju så man hindrade svarta från att rösta i USA. De hade ju ofta sämre utbildning än de vita och blev därför diskriminerade, på många håll ända fram till 1960-talet. Men nu vill folk tydligen införa sådant i 2010-talets Sverige bara för att de tror att det kan hindra att SD får röster. Usch!

Det är därför sverigedemokrater är så rädda för kunskapstester, de vet att de har MASSOR av medlemmar som inte skulle få rösta.
  • Anonym (SD 4-ever)
    Världsmedborgare skrev 2015-12-23 08:20:08 följande:
    Det är medlemmarna själva som gör SD till ett av de värsta och vidrigaste rasitiska partier Sverige haft genom tiderna.
    Kan inte komma ihåg att något annat parti pekat ut en hel religions anhängare som ansvariga för allt dåligt, så frågan är om den rasistiska toppnoteringen nånsin kommer att kunna slås.

Att påstå att SD inte är rasistiskt, är lika befängt som att påstå att Jorden är platt.
    Bara här på FL så ser vi det om och om igen, inte i en enda tråd där SD och deras anhängare skriver, undgår rasistiska kommentarer.
    Eller så är du en sån som ser rasism i allt.
    En överkänslig pk-ist som vill välkomna alla som "flyr" hit.
    Kan du ta kostnaden också mr. Perfect?
  • Anonym (Dofsing)
    Anonym (Marja-Leena) skrev 2015-12-23 11:14:10 följande:
    Det är därför sverigedemokrater är så rädda för kunskapstester, de vet att de har MASSOR av medlemmar som inte skulle få rösta.

Åhh, då är det kanske därför så många av oss skånska kvinnor väljer bort dom skånska männen, till förmån för dom invandrade männen?
    Jag menar, skånska män är ju överreprsenterad hos SD.., kan det vara så tror du?

• Anonym (SD 4-ever)
    Anonym (Dofsing) skrev 2015-12-23 11:36:00 följande:

Åhh, då är det kanske därför så många av oss skånska kvinnor väljer bort dom skånska männen, till förmån för dom invandrade männen?
    Jag menar, skånska män är ju överreprsenterad hos SD.., kan det vara så tror du?

Menar du på allvar att du gör det?????
    Själv skulle jag aldrig kunna ha ett förhållande med en utlänning.
  • Anonym (Dofsing)
    Anonym (SD 4-ever) skrev 2015-12-23 11:39:45 följande:
    Menar du på allvar att du gör det?????
    Själv skulle jag aldrig kunna ha ett förhållande med en utlänning.
    Absolut, jag är så less på dessa rasistiska, fulla, halvfeta män som tror dom är guds gåva till kvinnan, dom är äckliga.

Svar på tråden Varför blir folk så upprörda av SD?