• Anonym (skuskrus)

Varför blir folk så upprörda av SD?

Ända sedan valet har jag märkt av ett väldigt olustigt klimat på Facebook m.m. Flera vänner har gått ut och öppet påbörjat häxjakter på folk som de misstänker är anhängare eller sympatisörer med SD. Minns att det var och är väl än idag häxjakt bland media inkl andra partier, åtminstone vad jag upplevt, på folk som råkar tycka något som SD säger är bra...

Kan nån förklara varför denna hets och agg över att ett parti fått fler röster än vad många kanske räknade med? Borde väl betyda att vårt demokratiska valsystem funkar.

Tråkigt är väl att folk inte verkar få rösta på vad de vill utan att förföljas. Tycker det liknar scener ur historien med diktaturer och dyl. Röstar du inte på den stora ledaren så blir det "off with her head" som drottningen i Alice i Underlandet sa....

Jaja, det är väl vad Sverige har blivit till. Själv röstade jag inte på SD men är för demokrati och mot hjärntvätt av folket....

• Svar på tråden Varför blir folk så upprörda av SD?
  • tobbe01
    Anonym (Marja-Leena) skrev 2015-12-23 11:14:10 följande:
    Det är därför sverigedemokrater är så rädda för kunskapstester, de vet att de har MASSOR av medlemmar som inte skulle få rösta.
    Jaha? Vi SD:are är "rädda" för kunskapstester? På sig själv känner man andra brukar det heta!
  • tobbe01
    Anonym (Dofsing) skrev 2015-12-23 11:44:49 följande:
    Absolut, jag är så less på dessa rasistiska, fulla, halvfeta män som tror dom är guds gåva till kvinnan, dom är äckliga.
    Är det bara den sorten ni har där nere i Skåne? Kanske alla vettiga karlar har flyttat för det skulle jag gjort.
  • Anonym (SD 4-ever)
    Anonym (Dofsing) skrev 2015-12-23 11:44:49 följande:
    Absolut, jag är så less på dessa rasistiska, fulla, halvfeta män som tror dom är guds gåva till kvinnan, dom är äckliga.
    Ojdå. Tur jag inte bor i skåne då, här är männen rätt goa faktiskt. De svenska alltså.
  • Världsmedborgare
    Anonym (SD 4-ever) skrev 2015-12-23 11:32:56 följande:
    Eller så är du en sån som ser rasism i allt.
    En överkänslig pk-ist som vill välkomna alla som "flyr" hit.
    Kan du ta kostnaden också mr. Perfect?
    Har inga problem med kostnaderna, även om jag inte riktigt vet vilka kostnader jag inte skulle kunna ta.
    Ja jag välkomnar alla som flyr hit, övriga tycker jag precis som de flesta andra, vi inte ska ta emot. 
    Men har någon giltigt skäl, så ska dom få en fristad i Sverige, helt i enlighet med FN konventionen.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • tobbe01
    Världsmedborgare skrev 2015-12-23 12:07:32 följande:
    Har inga problem med kostnaderna, även om jag inte riktigt vet vilka kostnader jag inte skulle kunna ta.
    Ja jag välkomnar alla som flyr hit, övriga tycker jag precis som de flesta andra, vi inte ska ta emot. 
    Men har någon giltigt skäl, så ska dom få en fristad i Sverige, helt i enlighet med FN konventionen.
    Lite svårt att "fly" från Syrien eller Afghanistan upp till Sverige. Alla som bemödar sig om att komma hit till oss är asylsökande och inga stackare som flytt från bomber och granater. Majoriteten av alla flyktingar finns i närområdena och där behövs det massor med hjälpinsatser.
  • Anonym (Dofsing)
    tobbe01 skrev 2015-12-23 11:47:42 följande:
    Är det bara den sorten ni har där nere i Skåne? Kanske alla vettiga karlar har flyttat för det skulle jag gjort.
    Det finns bra män här med, men dom hörs eller märks inte lika mycket som rasisterna gör ute på krogen.
  • Världsmedborgare
    tobbe01 skrev 2015-12-23 12:13:30 följande:
    Lite svårt att "fly" från Syrien eller Afghanistan upp till Sverige. Alla som bemödar sig om att komma hit till oss är asylsökande och inga stackare som flytt från bomber och granater.
    Trams, läs på lite bättre och kom med fakta istället för hörsägen.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • tobbe01
    Anonym (Dofsing) skrev 2015-12-23 12:14:18 följande:
    Det finns bra män här med, men dom hörs eller märks inte lika mycket som rasisterna gör ute på krogen.
    Märkligt att det finns så många rasister just i Skåne! Vad kan det bero på? Här i mellannorrland märks inget av det. Kanske kommer?
  • tobbe01
    Världsmedborgare skrev 2015-12-23 12:18:39 följande:
    Trams, läs på lite bättre och kom med fakta istället för hörsägen.
    Hörsägen? Jag kallar det sunt förnuft. Alla som tänker efter fattar att det inte är möjligt att "fly" hit upp till Sverige utan att passera flera andra europeiska länder och rimligtvis söker man asyl i första bästa land? Sverige har tyvärr rykte om sig att vara landet av mjölk och honung men jag tror att det börjar förändras.
  • Världsmedborgare

Ang rasister i Skåne, så tror jag det är lite av traditionens makt, mer än nån eg anledning till varför just skåningar är mer rasistiska än andra.
    Men även jag tycker det är märkligt att det är så, med tanke på närheten till kontinenten, 2:a Världkrigets kamp mot nazismen och flyktinghjälpen m.m, så borde det ha förändrats efter 2:a Världskriget, men så är det tyvärr inte.
    Det är nåt för folklivsforskarna att sätta tänderna i.

Det är väldigt synd att det är så, för regionen Malmö-Köpenhamn har så unika möjligheter att bli hela Europas centrum.
    Allt finns där, vattenvägar, tåg, bil och flyg, och redan nu en massa olika nationaliteter/folk med språkunskaper. 
    Allt som sammantaget skulle kunna göra regionen helt unik i Europa, ja kanske i hela Världen.

Svar på tråden Varför blir folk så upprörda av SD?