Inlägg från: Gerbera93 |Visa alla inlägg
  • Gerbera93

Snålt bröllop

AnnaSthlm skrev 2015-12-23 12:50:03 följande:

Ställ in festen. Bjud in alla till vigseln och ha sedan middag för närmaste familjen. En öl var? Skippa hellre alkoholen helt och säg att middagen är alkoholfri, folk har lättare att acceptera det än snålhet. En tallrik per bord att ta av och inga marginaler? Då får gästerna på kanten att få sitta med tomma tallrikar.

Låter som en oerhört avtändande snålhet från din sambo. Är det isolerat till bröllopet eller är det hans livsstil, och även snålhet med känslor?

Har fått lära mig att är man snål med pengar är man oftast snål med kärlek och känslor också.. Så det undrar jag med..
    Håller med om att det är riktigt avtändande.. Men sen om ni har det så bra ställt också, mycket vill ha mer.

Har själv haft en partner som var så snål att han skrev upp allt han bjöd på , och ville då att jag skulle betala tillbaka då. Och ja.. Det fanns inte ens på världskartan om bröllop någon gång i framtiden pga kostnader.

Man kan faktiskt ha ett fint bröllop utan att spendera massor om man nu inte vill det, Finns många hemsidor med tips om till ex billiga dekorationer etc.. Och ja även "billig"?fin mat. Ni kan väll komma överens och kompensera tillslut om Du nu vill fortsätta med detta.
  • Gerbera93

Du säger att han vill ha inträdesavgift. Förväntar han sig presenter utöver det också ? Eller hade han tänkt sig kuvertavgift istället för presenter?

Svar på tråden Snålt bröllop