Koka kola i teflonpanna
Jag har alltid kokat kola i gjutjärnspannan, men i år ska vi göra brända mandlar, så den är reserverad åt detta.
Kan man koka kola i teflonpannan istället utan att den blir förstörd?
Jag har alltid kokat kola i gjutjärnspannan, men i år ska vi göra brända mandlar, så den är reserverad åt detta.
Kan man koka kola i teflonpannan istället utan att den blir förstörd?
Jag lyfter tråden så att den inte hamnar på sidan 14 i flödet
Hmm, har aldrig kokat kola i stekpanna överhuvudtaget men tänker spontant att teflon är lite mer känsligt för höga temperaturer än gjutjärn.
Du har ingen micro...?
Hmm, har aldrig kokat kola i stekpanna överhuvudtaget men tänker spontant att teflon är lite mer känsligt för höga temperaturer än gjutjärn.
Du har ingen micro...?
Varför inte koka i en kastrull? Det gjorde jag, blev hur bra som helst.
Varför inte koka i en kastrull? Det gjorde jag, blev hur bra som helst.
Vi smälte precis socker till pepparkakshuset i en teflonpanna. Vi har nu en teflonpanna mindre...
Vi smälte precis socker till pepparkakshuset i en teflonpanna. Vi har nu en teflonpanna mindre...
Ok, inte kola i teflonpannan med andra ord.
Måste ni göra båda samtidigt? Ni kan väl göra kolan först och sen göra brända mandlar?
Låter väldigt otroligt att man skulle förstöra en STEKpanna eller en kastrull med kola eller smält socker....
Jag satte ihop pepparkakshuset igår och smälte i en stekpanna med belägg.. men modell dyrare. En Scanpan, gick hur bra som helst som alltid. Kola kokade jag i en kastrull(5 liters). Men kanske inte ta de med tunnast botten från ICA eller Rusta liksom.... En rejäl kastrull eller stekpanna klarar 130 grader.
Låter väldigt otroligt att man skulle förstöra en STEKpanna eller en kastrull med kola eller smält socker....
Jag satte ihop pepparkakshuset igår och smälte i en stekpanna med belägg.. men modell dyrare. En Scanpan, gick hur bra som helst som alltid. Kola kokade jag i en kastrull(5 liters). Men kanske inte ta de med tunnast botten från ICA eller Rusta liksom.... En rejäl kastrull eller stekpanna klarar 130 grader.
Men vilken temperatur gör ni kolan till då? För jag har kört i vår teflongryta fudge och kola på typ 125 grader utan problem.
Kör kolan i en teflonkastrull från Ikea (billig). Inga problem!
Fast att koka kola i en vanlig kastrull är inga problem, det gjorde jag i lördags.
Rapport
Kolan gjorde jag teflonpannan, jättegod. Det blev de brända mandlarna och wienernougaten också.
Köket är sanerat och julpyntat och nu har jag bara några klappar att slå in och rimmen kvar
GOD JUL