Svärmorsproblem som alla andra
Alltså om jag sa till någon att "du borde inte äta den där hamburgaren, tänk på din hälsa" så skulle det inte spela nån roll om "det är sån jag är" eller "att jag menar bara väl". Det finns vissa gränser man inte passerar, vissa saker man inte säger eller gör. Oavsett hur väl hon menar eller om det är sån hon är så gör det inte handlingen okej. Det skapar osämja och obehag. Det är synd att din man inte förstår det. Hade han förstått och tagit tag i saken tidigare hade du kanske inte känt sån motvilja att semestra med dom, då hade du kanske faktiskt velat göra det. Men nu har han inte tagit tag i problemen och då blir det så här. Jag tycker inte du ska åka på semestern med dom, JAG hade då inte gjort det.
Jag har själv en son och har svurit dyrt och heligt att när den tiden kommer ska jag inte bli som min egen svärmor och jag skulle faktiskt ALDRIG bete mig som din. Hon ska vara glad att det är du som är hennes svärdotter och inte jag, för hade hon gjort mot mig som hon har gjort mot dig skulle hon inte vara en del av vare sig mitt eller mina barns liv.