• ALLIEVERDO

Tipsa att få tag i gratis Word?

Hej,

har blivit arbetslös och måste fixa cv och personliga brev. Personliga brev är ju något man gör om per arbete man söker.
    Men det störande är ju att man ska väl skicka det med word eller pdf. Jag har ju bara wordpad.
    Har verkligen inte råd att köpa word. Tacka vettja när man var yngre och det fanns automatiskt i datorn.
    Någon som kan hjälpa mig?
    Jag har ju gjort dom i min dator, men behöver ju tydligen göra om dom för att kunna skicka eller har jag missuppfattat?

• Svar på tråden Tipsa att få tag i gratis Word?
  • MonkeyBusiness

OpenOffice är en gratis version som fungerar som Word.
    Jag har använt det i många år, hur bra som helst och som sagt gratis.

Du vet att jag har rätt. =)
  • Lena

Ladda ner libreoffice eller någon annan av gratisvarianterna.

• Yoker

Det går väl att prova Office 365 (inklusive Word) gratis en månad. Sen kan man ju ladda ner det olagligt, som med det mesta, om man känner för det.

• Wattana

Jag använder Google dokument. Precis som word och du slipper ladda ner något program till datorn utan allt sparas på nätet. Du skapar bara ett konto med din email. Googla bara google dokument så hittar du det.

• ALLIEVERDO
    MonkeyBusiness skrev 2015-12-25 10:37:41 följande:

OpenOffice är en gratis version som fungerar som Word.
    Jag har använt det i många år, hur bra som helst och som sagt gratis.

kan du förklara lite mer om det och hur det fungerar? var ute på sidan där nu, men vågar inte riktigt trycka på nåt :)
  • MonkeyBusiness
    ALLIEVERDO skrev 2015-12-25 11:08:24 följande:
    kan du förklara lite mer om det och hur det fungerar? var ute på sidan där nu, men vågar inte riktigt trycka på nåt :)
    Det fungerar som Word så du kan klicka på. 
    Det finns en ångraknapp också om du skulle göra något dumt. 
    Du vet att jag har rätt. =)
Svar på tråden Tipsa att få tag i gratis Word?