• Anonym (Fel)

Fel stt äta ägg! Sluta med det

Hade en diskussion med min sambo idag gällande huruvida det ska vara tillåtet att få äta ägg eller inte. Min åsikt är att det är ytterst olämpligt då ungen inte har fått en chans att kläckas.

Denna diskussion hade vi medan han stekte ägg på ett obarmhärtigt och icke-metaforiskt sätt.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Fel stt äta ägg! Sluta med det
  • Anonym (Håhå)

Men snälla nån,de ägg vi äter är obefruktade...

• Anonym (Fel)
    Anonym (Håhå) skrev 2015-12-27 16:10:43 följande:

Men snälla nån,de ägg vi äter är obefruktade...

Så är set inte alls. När en höna värper ägg så är det ju ett resultat av att hon haft sex med tuppen, och hon är gravid med kycklingen halva graviditeten och resterade halva av graviditeten innan ägget kläcks sker utanför hönans inre kropp
  • Anonym (Fel)

Bevis: titta på äggulan. Den är kycklingens kropp. Äggulan är gul och så är även kycklingen.

• Anonym (omnom)

Hönor värper ägg även om dom inte gått nära en tupp. Presis som kvinnor får mens så värper hönan ägg, vi äter alltså hönans mens :)

• Anonym (omnom)
    Anonym (Fel) skrev 2015-12-27 16:15:10 följande:

Bevis: titta på äggulan. Den är kycklingens kropp. Äggulan är gul och så är även kycklingen.

Hoppas du skämtar..

Äggulan består till stora delar av kolesterol i form av fett. Äggulans funktion är att förse fostret med näring fram till kläckningen , alltså finns äggulan där även om ägget inte är befruktat
  • Anonym (omnom)

Har man höns som går med en tupp kan man lysa bakom äggen med en ficklampa och kolla så de inte är befruktade

• BCH52
    Anonym (Fel) skrev 2015-12-27 16:15:10 följande:

Aj, aj, man ska inte sova på biologilektionen i mellanstadiet.
  • Anonym (Fel)
    Virriga Vera skrev 2015-12-27 16:30:09 följande:

sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84ggula

Sedan undrar jag hur gör man när man steker ägg på ett obarmhärtigt och icke-metaforiskt sätt?

Vilken normal människa hänvisar till Wikipedia?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Och folk undrar varför jag brukar säga att biologiundervisningen är undermålig.

Även om det var en kyckling i så är det inte mer fel än att slakta djur för att äta dem.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Fel stt äta ägg! Sluta med det