• Anonym (Fel)

Fel stt äta ägg! Sluta med det

Hade en diskussion med min sambo idag gällande huruvida det ska vara tillåtet att få äta ägg eller inte. Min åsikt är att det är ytterst olämpligt då ungen inte har fått en chans att kläckas.

Denna diskussion hade vi medan han stekte ägg på ett obarmhärtigt och icke-metaforiskt sätt.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Fel stt äta ägg! Sluta med det
  • Virriga Vera
    Anonym (Fel) skrev 2015-12-28 11:13:21 följande:

Alla ägg honan värper är befruktade, annars skulle hon inte värpa. Ägg är en form av extern graviditet. Hur förklarar ni att ägget är runt då om det inte är befruktat? Det är EXAKT lika runt som en kvinnas gravida mage.

Och ni som babblar om att äggulan inte är kycklingen...okej, varför är den gul då? Och inte grön eller blå. Den är gul-precis samma färg som kycklingen. Ni verkar inte veta.

Kan någon moderator lägga över detta i sandlådan?

• EnAnonumius
    Alla ägg honan värper är befruktade, annars skulle hon inte värpa. Ägg är en form av extern graviditet. Hur förklarar ni att ägget är runt då om det inte är befruktat? Det är EXAKT lika runt som en kvinnas gravida mage.

Och ni som babblar om att äggulan inte är kycklingen...okej, varför är den gul då? Och inte grön eller blå. Den är gul-precis samma färg som kycklingen. Ni verkar inte veta.
    Men efter som du påstår att det är så så är det din plikt att slänga fram objektiv källa som stödjer ditt påstående. Både om att äggen måste vara befruktade och att det är äggulan som är kycklingen bara för att den är gul

Jag litar på den objektiva fakta jag har lagt fram i tråden med länk, tills du presenterar objektiv fakta och länk, som bevis som styrker ditt påstående. 

Fast skall sanningen fram så är du nog...  
    Jag sjunger på den gamla vaggvisan för att ge en ledtråd: när ****mor har lagt de elva små ****** och bundit fast dem i svansen..."

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • GHopper

Då måste den här stackars kycklingen komma från ett ruttet ägg då. Annars skulle den inte vara brun.

(Ja jag har snott bilden från google)
  • Iowhannah
    GHopper skrev 2015-12-28 11:47:16 följande:

Då måste den här stackars kycklingen komma från ett ruttet ägg då. Annars skulle den inte vara brun.

Nä, det där kan ju inte vara en kyckling, den är ju inte gul! Ts har lärt oss att alla kycklingar är gula.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    GHopper skrev 2015-12-28 11:47:16 följande:

Den är ju gul på fötterna.

Så fötterna måste ha kommit från gulan och resten av kycklingen från något brunt.

Kan det vara så att ägget gick sönder och fötterna på kycklingen kom från gulan och resten av kycklingen kommer från strö, halm och jord? Det låter rimligt tycker jag.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • DenLille

Till er som säger att äggen är obefruktade, dem behöver inte vara det. Det är inte ovanligt att äggen är befruktads när vi äter dem, men embryot är så litet att det inte syns. Mvh veterinären

• Iowhannah
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2015-12-28 12:12:39 följande:

Den är ju gul på fötterna.

Så fötterna måste ha kommit från gulan och resten av kycklingen från något brunt.

Kan det vara så att ägget gick sönder och fötterna på kycklingen kom från gulan och resten av kycklingen kommer från strö, halm och jord? Det låter rimligt tycker jag.

Det håller jag med om, det låter väldigt rimligt! Eller min egna teori om att det inte är en riktig kyckling, det är nåt genmanipulerat monster.
  • race
    Anonym (Fel) skrev 2015-12-27 16:30:58 följande:
    Vilken normal människa hänvisar till Wikipedia?
    Vilken är din källa då?
  • Ego Lovers
    DenLille skrev 2015-12-28 18:52:00 följande:

Till er som säger att äggen är obefruktade, dem behöver inte vara det. Det är inte ovanligt att äggen är befruktads när vi äter dem, men embryot är så litet att det inte syns. Mvh veterinären

Det behövs ju en tupp för det. Den äggproducent jag känner har inga tuppar där de bedriver äggproduktion. Däremot om de ska driva upp nya kycklingar för att få nya hönor, i det rummet har de tuppar
Svar på tråden Fel stt äta ägg! Sluta med det