• Fagnez

    0% sexlust 1:a trimestern...

    Har haft totalt 0 sexlust sedan jag blev gravid.. Har visserligen mått rätt kasst med lågt blodtryck och illamående morgon och kväll.. Men ändå? Ingen alls? Känner mig som en frigid gammal kärring vid 23 års ålder ????

    Vad ska jag göra?

    Att tillägga är att min sambo är rätt jäkla frustrerad och jag funderar på att köpa en lösf***a till honom...

    HJÄLP!!

  • Svar på tråden 0% sexlust 1:a trimestern...
  • Tonensu

    Det där är så olika. Vissa får mer lust, andra mindre och för en del ändras den inte. Det är bara att acceptera läget. Du kan ju inte tvinga dig själv till att få lust. Särskilt inte när du mår dåligt.

  • Gweny

    Han frustrerad? Han borde tänka på att du och din kropp går igenom något stort och hormoner i omlopp. Sen att man är trött och mår illa gör inte saken bättre.

    Kanske bra ni träffar en BM som kan förklara mer för honom och fint får vänta. Oftast kommer lusten tillbaka inom några veckor. Så olika för alla.

  • Februari16

    Jag är i tredje trimestern (v 35) och har haft en nästintill obefintlig lust under hela graviditeten. Det är inte så ovanligt. Det jag reagerade på mest var att du skrev att din sambo är frustrerad. Han borde förstå vilken omställning graviditeten är för dig och förstår han inte det så är det dags för honom att läsa på lite. Min sambo har sagt från början att han inte vill ha sex om jag inte vill det och han vill inte heller att jag ska "ställa upp" för hans skull. Ni får hitta andra sätt att vara nära varandra och kan han inte det så rekommenderar jag att han löser saken på egen hand. Bokstavligen.

  • Fagnez

    När jag läser era svar så undrar jag varför jag ens skrev detta inlägget.. Svaret på det är uppenbart,

    Han borde självklart förstå detta själv, utan ursäkter..

    Tack för klarheten ??

  • DigiC
    Fagnez skrev 2016-01-05 20:05:00 följande:

    När jag läser era svar så undrar jag varför jag ens skrev detta inlägget.. Svaret på det är uppenbart,

    Han borde självklart förstå detta själv, utan ursäkter..

    Tack för klarheten ??


    Du kan förklara för honom att vara trött och illamående hela tiden är som att gå och vara sjuk hela tiden. Inte så jäkla sugen på sex då kan jag säga.

    Säg att lusten kanske kommer tillbaka när du börjar må bättre :)
Svar på tråden 0% sexlust 1:a trimestern...