• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • Niaa
    jooo skrev 2016-08-12 17:24:41 följande:

Suck vi fick inte heller plats den här gången. Måste vänta till september...Så störigt när man väntat sen maj /:

Ja, som om man inte väntar tillräckligt :p
    Jag inväntar mens denna veckan och hoppas verkligen att vi får komma igång denna gången.. Det långa protokollet är ju så himla långt som det är ändå... :/ när väntar du nästa mens jooo?
  • Kristinag

Tyvärr negativt test idag.

Nu blir det en liten paus med semester 3 v utomlands.

Sen på det igen. En kvar i frysen.

Håller tummarna att ni kommer igång denna omgång..

• Niaa
    Kristinag skrev 2016-08-22 22:21:59 följande:

Tyvärr negativt test idag.

Nu blir det en liten paus med semester 3 v utomlands.

Sen på det igen. En kvar i frysen.

Håller tummarna att ni kommer igång denna omgång..

Så oerhört tråkigt att höra... Ni gör rätt i att vila upp er, det tar mycket energi och kraft det här med att pendla mellan hopp och förtvivlan...

Hur går det med ditt ruvande 180611? :)
  • 180611

Tyvärr misslyckades även detta försök. Idag känns det otroligt tufft. Börjar på riktigt tappa hoppet nu. Usch vad ska man göra? Funderar på assisted hatching nån som har koll på det? Och nån som vet om RMC Linköping utför AHA? Lycka till ni andra!!! Nån avoss måste ju lyckas snart!!!

• jooo
    Niaa skrev 2016-08-22 14:11:56 följande:

Ja, som om man inte väntar tillräckligt :p

Jag inväntar mens denna veckan och hoppas verkligen att vi får komma igång denna gången.. Det långa protokollet är ju så himla långt som det är ändå... :/ när väntar du nästa mens jooo?

Åh ja vi hoppas!!Håller tummarna!! Jag ska få den runt 11 september...Ska på vägning innan haha på sjukhuset..De litar inte på min vikt. Men jag har gått ner 11 kg den i våras och har nu ett bmi på 28 istället för 31 :D
  • jooo
    180611 skrev 2016-08-23 13:18:33 följande:

Tyvärr misslyckades även detta försök. Idag känns det otroligt tufft. Börjar på riktigt tappa hoppet nu. Usch vad ska man göra? Funderar på assisted hatching nån som har koll på det? Och nån som vet om RMC Linköping utför AHA? Lycka till ni andra!!! Nån avoss måste ju lyckas snart!!!

Åh nej va tråkigt!! <3 åh dina frysisar..Har de gett någon förklaring? ? Fråga dem!! vet inte om rmc brukar de eller om de mest är privat /: ja längtar tills man kan privat även om det är dyrt..Så trött på landstinget..:P
  • Kristinag

Jag är helt ny i tråden och väldigt mycket att ta igen..

Hur många försök har ni gått igenom?

Jag förstår precis hur du känner dig och det är orroligt jobbigt.. Kämpa på.. Ge inte upp.. Vi är många..

Skickar en stor styrkekram
  • 180611
    Kristinag skrev 2016-08-24 21:16:38 följande:

Jag är helt ny i tråden och väldigt mycket att ta igen..

Hur många försök har ni gått igenom?

Jag förstår precis hur du känner dig och det är orroligt jobbigt.. Kämpa på.. Ge inte upp.. Vi är många..

Skickar en stor styrkekram

Tack!!! Ja det är tufft men så skönt att känna att man inte är ensam. Det har var vår tredje fet. Ostimulerat. Gjorde aldrig ET då jag blev överstimulerad och fick rotation på ena äggstocken efter äggplock. Har 2 blastocyster kvar. Nu vill man liksom testa nåt annat. Hur många försök har ni gjort?
  • 180611
    jooo skrev 2016-08-24 18:46:09 följande:

Åh nej va tråkigt!! <3 åh dina frysisar..Har de gett någon förklaring? ? Fråga dem!! vet inte om rmc brukar de eller om de mest är privat /: ja längtar tills man kan privat även om det är dyrt..Så trött på landstinget..:P

Mmm mina frysisar verkar inte vilja stanna... ska fråga imorgon då jag har telefontid med min läkare. Man borde ju kunna göra nåt!! Men man blir rädd nu. Samtidigt har vi ju egentligen inte kommit så långt. Vi har ju aldrig gjort et ens. Hur går det för dig? Du verkar ha kämpat mot med vikten! Bra jobbat!!
  • Niaa

Åh nej :( det gör en lika ont att höra varje gång någon misslyckas.. Jag tror just med blactisar så hoppas och tror man nästan mer att man ska lyckas eftersom alla är så positiva då!

Vad innebär assisted hatching?

Fortfarande ingen mens här. Så typiskt när man för en gångs skull längtar efter att den ska visa sig.
Svar på tråden första försöket RMC