Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
SmalaSara skrev 2016-03-09 11:26:05 följande:
Henry Asher uttalar sig i egenskap av läkare och jag tror inte man brukar sätta ut partibeteckning på sådana. MEN
Jag tycker ändå att du har en poäng. Henry Ascher har haft mycket stort inflytande på svensk migrationspolitik och är en person som man ofta refererar till. Därför borde svenska folket få veta vilket parti han tillhör.
Det är inte oviktigt. Hade han varit medlem i SvP tex hade det garanterat kommit upp.
Ascher har ett genuint och helhjärtat engagemang för människor som han anser vara socialt utsatta, detta är inget nytt, och detta kan väl mycket väl ha att göra med det faktum att hans föräldrar flydde från den judiska förintelsen.
Många människor är på ett eller annat sätt engagerade i diverse olika politiska partier, skall alla registrerade partimedlemmar som på något sätt har en aktiv roll i ett företag, stiftelse, förening eller välgörenhetsorganisation och ibland figurerar i media få sin partipolitiska betäckning utskriven? Eller borde Ascher vara ett undantag?
För att svara på TS fråga, SVT och SR har flera samhällsredaktioner, tv-programmen produceras på flera orter runt om i landet, och där är även redaktionsteamen verksamma. Redaktionen för t ex Uppdrag Granskning och de andra programmen som produceras i GBG finns i GBG, medans andra program t ex Mitt Sverige har sin redaktion i Stockholm osv.
Jag tycker kvalitén på programmen varierar, jag tyckte t ex inte att de gjorde ett bra jobb med Mitt Sverige när de var på fotboll, där jag medverkade. De försökte kanske framställa det som balanserat, men i sådana fall misslyckades de kapitalt, det blev en svartmålning av fotbollen och läktarkulturen.