Inlägg från: Grodis15 |Visa alla inlägg
  • Grodis15

Viktkamp 2016

Isabellisen skrev 2016-01-15 19:17:22 följande:

Ok, Grodis15, är det inte kallt med långa promenader och löpning i det här vädret eller gör du det på gym inomhus?

Det funkar bra med pulver, känner inte sug eller hunger eller något särskilt. Det enda jag är orolig för är att jag ändå inte kommer gå ner fast jag går på pulver.

Trodde du menade generellt men långpromenader fungerar utmärkt i kylan, man blir ju varm av att gå. Löpning får vänta tills det är 0 gradigt för min del men man kan ju springa på bandet på gymmet om det inte är kö.
  • Grodis15
    Isabellisen skrev 2016-01-17 16:55:34 följande:

Jag kör stenhårt helg som vardag så för min del tycker jag inte helgerna är särskilt svåra. Jag unnar mig ingenting förutom en morot eller en äppelklyfta nån gång. Jag ser det som en kick off och ska inte leva så hela livet utan bara ett tag och då känns det lätt att avstå.

Annars tycker jag vardagar är värst då jag blir trött på jobbet och är orolig för att prestera sämre. Sen är det drygt i lunchrummet när man får negativa kommentarer för att man äter pulver.

Har ni andra pulverätare fått mest negativ eller positiv respons?

Ser visst resultat nu ivf då jag ligger under 68 ca 67,6 på vågen. Idag är dag 10 på min diet och jag har alltså gått ner ca 2 kg på ca 10 dagar.

En på mitt jobb gick på pulverdiet och då tyckte hon det var jobbigt att sitta med alla som åt så hon gick en promenad varje lunch och passade på att få lite motion samtidigt. Det kanske skulle vara något för dig om du får dryga kommentarer? Plus att du kanske blir lite piggare av frisk luft!
  • Grodis15

[quote=76257186][quote-nick]kokos skrev 2016-01-22 12:56:32 följande:[/quote-nick]Hur går det för er alla i tråden??[/

Det går bra!

Tränat mån, tis, ons och ätit rimligt. Torsdag och idag är jag magsjuk men väljer att se det positivt då jag inte vill äta över huvudtaget haha... Ska väga mig på måndag. Hoppas på -0,5kg.

• Grodis15

Vägde mig idag efter 2 veckor och har gått ner 1kg! Nu 62,5kg. Jag är mycket nöjd :D Mitt mål att väga 60kg till midsommar känns rimligt trots att jag vet att när jag passerat 62kg blir det svårare att gå ner.

• Grodis15

Hur går det för er? Den här veckan har motivationen inte varit på topp tyvärr.. Har blivit 3 träningspass men även några mackor och liknande har slunkit ner. Ska väga mig imorgon. Hoppas jag har gått ner iaf några 100g.

• Grodis15
    Isabellisen skrev 2016-02-04 00:03:57 följande:

Kan någon säga något sporrande?

Tänk att du bara har ca. 2kg kvar till ditt mål. Det bör du klara om du kör riktigt hårt i 4 veckor eller halv hårt i 8 veckor. 8 veckor är ju ingenting! :)
  • Grodis15

Tråden verkar ha dött lite.. Hur går det för alla??

För mig går det sådär, vågen har stått på 62,5 i två veckor nu, den rör sig inte. Jag undrar om det beror på att jag börjat styrketräna mycket? Tränar 3-4 styrkepass i veckan. Någon som vet hur det fungerar? Hur snabbt blir fett till muskler? Jag ser själv skillnad på ben, armar och rygg så lite muskler måste jag fått.

Till alla som kämpar: ge inte upp, motivationen kanske tryter nu men tänk vilken besvikelse om ni slutar nu. Jag tycker det är okej att unna sig något gott om man känner för det, gå en extra promenad bara så blir det plus minus noll!

• Grodis15

Vad händer!? Har alla hoppat av?? Vågen står alltjämt still på 62,5kg men jag kämpar på med mycket träning.

• Grodis15

Det går okej. Vågen står still men nya muskler har kommit fram då får vara nöjd med det. Har haft några veckor med dålig motivation, ska försöka lägga i en högre växel nu. Hur går det själv?

• Grodis15

Det går faktiskt bra. Jag gör som på en vanlig helg, lördag och söndag unnar jag mig något gott i måttlig mängd.

Nu är det så skönt för jag har äntligen kunnat börja springa ute efter vintern så träningen går bättre och blir framförallt av oftare!

• Grodis15
    Johannnnn skrev 2016-03-28 12:24:19 följande:

Trots påskmat o lite godis har vikten inte ökat. Hunnit med några mils promenad. Behöver egentligen vila, har benhinneinflammation, men det fungerar ändå. Men springa gör för ont.

Usch!! Ta det lugnt ett tag.. Jag har fått det många gånger och det kan sitta i ett tag. Ansträng dig inte för mycket.
  • Grodis15
    lilla skutt skrev 2016-08-14 11:23:27 följande:

Hej...

Nu efter semester har jag tänkt ta nya tag.

Min målvikt är 65 kg .

Något som jag verkligen ska uppnå nu i höst.

Just nu väger jag 70,6 kg,alltså bara 4 hg mindre än när tråden startades,men jag har varit uppe i 72,5 i sommar ,så med den utgångspunkten är jag nu på G igen.

Hur?

Jag tänker köra på 16:8 metoden,vilket jag har testat en vecka nu...känns inte alls så tokigt...

Raska promenader ...

Och minimerat godisintag såklart

Hej!

Har du fått några resultat med 16:8 än?

Mellan vilka tider äter du?
Svar på tråden Viktkamp 2016