Hur många dagar har ni kvar? (Du med barn 1-3 år)
Du med barn mellan 1 o 3 år. Eller äldre, men då gäller frågan hur många du och din partner hade kvar när ert barn VAR tre år.
Du med barn mellan 1 o 3 år. Eller äldre, men då gäller frågan hur många du och din partner hade kvar när ert barn VAR tre år.
Jag hade en dag kvar - den gick inte att ta ut, av någon anledning. I övrigt tog jag ut allt så fort som möjligt eftersom jag inte hade någon SGI att skydda.
Jag hade en dag kvar - den gick inte att ta ut, av någon anledning. I övrigt tog jag ut allt så fort som möjligt eftersom jag inte hade någon SGI att skydda.
60 mamma 60 pappa 60 lägsta = 180
Vi hade 99 (SGI-dagar) kvar när äldsta började förskola vid 20 månader och senare samma år kom lillebror så jag tror maken tog kanske 10 av äldstas dagar året därpå på sommaren när jag var föräldraledig. Alltså kvar ca 85 dagar när hon fyllde tre år, plus samtliga lägsta nivå-dagar. (Vet inte om du räknar SGI-dagar och ln-dagar ihop här, det blir ju väldigt konstigt i så fall)
Jag tror att vi hade ca 180 dagar kvar när sonen var 3 år. Och av dem var ca 140 SGI-dagar och ca 40 var LN-dagar.
Nu är han 5 år och vi har 100 SGI-dagar och 33 LN-dagar kvar.
Vi har inte tagit ut några dagar än. Dottern är lite drygt tre år.
Kanske 20 sgi-dagar och nästan alla lägstanivå kvar. Har använt en hrl del dagar till att gå ner i tid och samtidigt skydda sgi inför att lillasyster skulle komma.
Hade jag inte haft ett jobb med lov hade vi troligtvis inte haft några dagar kvar. Då hade jag fått använda dessa till sommar och julledighet. Min man har fördelen att kunna jobba in stora mängder komp som han kan använda då istället.
Har haft drygt 100 dagar kvar då ungefär. Hälften lägstanivådagar och hälften SGI-dagar. Lagom tycker jag, hade faktiskt svårt att ta ut de sista dagarna på äldsta sonen. Har ett jobb där det varit svårt att få ledigt då det inte finns vikarier. Jobbet låg kvar tills jag kom tillbaka, och det blev bara högar med mer jobb. Så att ta ut mer ledighet än den årliga semestern har varit ett problem (även om jag vet att arbetsgivaren inte får neka). Min man pluggar så han har också haft svårt att ta ut långa perioder med ledighet förutom på sommaren. När man pluggar så beräknas ersättningen också annorlunda så han fick jättelåg ersättning för SGI-dagarna under sommaren. Därför hade vi inte råd med att han tog ut f-ledigt hela sommaren utan bara några veckor. När barnet börjar f-klass vill man ju heller inte ta ledigt förutom under skollov eftersom barnen missar mycket då. Så om vi får fler barn tänker vi nog inte spara mer dagar heller än vi gjort med de två äldsta.
Vi har inte tagit ut några dagar än. Dottern är lite drygt tre år.
Vi hade 99 (SGI-dagar) kvar när äldsta började förskola vid 20 månader och senare samma år kom lillebror så jag tror maken tog kanske 10 av äldstas dagar året därpå på sommaren när jag var föräldraledig. Alltså kvar ca 85 dagar när hon fyllde tre år, plus samtliga lägsta nivå-dagar. (Vet inte om du räknar SGI-dagar och ln-dagar ihop här, det blir ju väldigt konstigt i så fall)