• klyban

Inga droger men positivt urinprov

Att hamna i fyllecell, är inte nått som du ser som ett problem?

Du är inte säker på om det var nån benzo(bensodiazepiner) du hade fått positivt på?
    För den kan diflonak ge ett falskt positivt på.
    Hoppas verkligen du fått ta bra prover, annars är du körd.
    Då det inte går fixa i efterhand.

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-03 20:44:05 följande:
    Nej jag ser inte det som ett problem och avböjer vänligt men bestämt ett tal om alkohol. Jag är ung och dum och gränslös och det har jag accepterat.

Ja jag är heller säker två poliser sa det, men kanske att det lästs fel från teststickan? Fått ta bra prover? Fick bara ta ett urinprov och nu ska det skickas på analys.. Skickas det alltid på analys? Jag kan väl inte hamna i fängelse hoppas iallafall haha är ju under 21 så.

Acceptera man hamnar i fyllecell, inte bra tänk.
    Vi behöver inte prata om det, men du själv bör nog tänka lite mer på detta.
    Ja, eller mycket.

Du får väl hoppas du var för full för fatta vad de sa.
    Och att det är diflonaken som gett dig ett falskt positiv på benzos.
    Även om det är fängelse i straffskalan, så är det väldigt sällan man får det straffet(även om det faktiskt händer lite då och då).
    Annars är det strafföreläggande, belastningsregister, kanske bli av med körkort och knarkarjävel-stämpel som gäller.
    Och har du inte körkort och ska ta, så kommer det bli en "rolig" historia.

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 13:13:59 följande:
    Det var inte benzos det var buprenorfin jag har ringt och dubbelkollat. Men förmodligen var det fel på snabbtestet och allt blir negativt på analysen, eftersom jag inte tagit något. Tänker inte bli oskyldigt dömd. Och är det nu så att jag sa att jag tagit droger på fyllan så kan väl inte det ses som ett erkännande när jag inte minns det själv? Och att jag verkade narkotikapåverkad kan väl heller inte vara ett bevis som räcker om proverna är negativa när dom kommer tillbaka (vilket dom är).

De kommer skita fullständigt om du anser dig oskyldig och de finner nått i analysen.
    Det är väl bara att hålla tummarna för dig nu då.
    Sen om du sitter där och ropar om kokain och liknande, så är knappast din trovärdighet speciellt bra hos polisen.

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 16:41:42 följande:
    De kan inte hitta något i analysen eftersom att jag inte tagit något. Har prövat droger tre gånger i hela mitt liv och senast var ett halvår sedan. Så risken är inte ens minimal den borde ju vara obefintlig att dom ska hitta något.

Dom fråga om jag tagit droger och jag svarade ironiskt haha " ja jag har tagit kokain med (en kändis)" och skrattade. Sen sa jag att jag skojade ju jag har noll tolerans mot droger och har bara druckit alkohol men nej där fick jag för min roliga humor

Har de redan gjort analysen på labb?
    Det var snabbt.

Ironiskt, de skiter fullständigt i om du tror du är ironisk där.
    Och skiter fullständigt om du skojar.
    Hittar man droger i urinen, ja då är det fram med piskan.
    Och ärligt talat, vad är det för humor och hålla på att käfta med polis?
    De kan förstöra ditt liv, bara för sitt eget nöjes skull.
    Så spara på din humor nästa gång, eller acceptera konsekvenserna.

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 17:24:26 följande:
    Varför ska jag acceptera konsekvenserna för något jag inte har gjort? Har inte rört någon drog så hittar dom det i urinet nu igen så gör jag bara en anmälan att jag blivit drogad på krogen. Sen var det ett ämne jag ALDRIG hört talas om förut, det är väl inte den ultimata drogen man sysslar med eller tar en utekväll antar jag.

Hon sa "blir det positivt på snabbtestet så kommer det bli det på laboratoriet i Linköping med" knappast??

Det kanske dax att tänka efter om du tagit någon annan medicin.
    Annars så ger bara diflonak ge ett falskt positivt utslag på benzos som jag förstod det.

Vet inte när du ska göra en anmälan.
    Men säger inte att du inte ska göra nått, men din trovärdighet är som bortblåst när du sa natt du knarkade med kändisar.
    Hon ljuger om hon säger är det positivt där, så blir det positivt i labbet också.
    Men det utesluter inte att du fått i dig denna medicin, och blir positiv efter labb.

Sällan man hör namnet på substanser, man säger oftast morfin, opioider eller opiater om denna grupp mediciner.
    Sen om det är ultimata drogen eller inte, spelar inte så stor roll.
    En del gillar bli lite mysiga och goa, som man kan bli på dessa mediciner.

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 17:20:12 följande:
    Nej det skulle ta typ tre veckor. Jag menade att nu när det blev negativt positivt på snabbprovet så är det en sak för där kan det bli så ibland tydligen men tummarna behöver inte ens hållas nu inför labbet i Linköping eftersom jag inte tagit något och då kan det inte bli positivt när dom gör en grundlig undersökning.

Jag käftade inte dom ställde en fråga och jag svarade skämtsamt tillbaka. Dum fråga får dumt svar. Annars skulle jag säga att jag var väldigt trevlig och samarbetsvillig. Men jag visste ju att jag inte tagit några droger och fatta inte varför dom skulle förstöra min utekväll när jag hade kul på ett lagligt sätt.

Fattade först som det var klart, pga hur du sa det.

Du kanske tyckte det var skämtsamt.
    Men ärligt talat, tycker du själv det är ett bra "skämt" att säga till polisen att man tar kokain.
    Jag skulle säga ett extremt tydligt nej, var nog faan det dummaste och omognaste du kunde säga i en polisstation och i polisers närhet.
    Varför du försvarar ditt dåliga beteende, är för mig ett tecken på en otrolig omognad.
    Ta det som en man/kvinna och inse du var helt dum i huvudet, när du leverera en sådan mening.
    Och vi får hoppas att du lärt dig nått.

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 18:55:30 följande:
    Nu var ju jag så pass full att jag fick sova i fyllecell inte 6 utan 9 timmar så jag var inte riktigt helt hundra om man säger så. Tror inte ens jag fatta att det var poliser eller att det finns något som heter konsekvenser.

Hoppas att du förstår att jag hänger mig upp på, att du säger du bara skoja.
    Och att du försöker tona ner din dumhet, var en man/kvinna och stå för din dumhet.

Då det är en sak att bete sig så full, men att försvara det nu när du är nykter.
    Låter inte alls bra i mina öron.

Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 18:58:57 följande:
    Har tänkt efter och bara tagit Naproxen och diklofenak. En av varje, lägsta dosen. Även en propavan kvällen innan. INGENTING annat. Så förmodligen en "korsreaktion" eller vad det kallas. Labbet löser detta problem. Och än en gång var jag dyngrak och skulle aldrig sagt det annars men jag fatta väl inte hur jävla dum glappkäft jag var

Är det mer mediciner du tagit?
    Då vi har en ny medicin som kan ge falskt positivt(naproxen och benzo i så fall).
    Har du vart på sjukhus eller annan vårdinrättning och fått medicin?

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-04 22:57:05 följande:
    Var på sjukhus 27 november och fick då sobril samt injektion stesolid novum. Annars bara en tablett Naproxen (det var inte diklofenak såg fel).
    Det besöket ska knappast ge någon påverkan det som skedde häromdagen.
  • klyban
    Anonym (L) skrev 2016-01-05 02:28:19 följande:
    Har inte läst hela tråden men du vet för odlingen vad ämnet är nu. Jag gick på nedtrappning och fick lämna urinprov två ggr/veckan för att se när ämnet skulle vara ute ur kroppen. Från sista intag tog det TRE
    MÅNADER innan mina urinprover visade negativt. Tre jäkla månader (!) tog det innan skiten var ute ur min kropp. Vet inte om jag har en konstig kropp som vägrade låta det försvinna men så lång tid tog det. Mådde så kasst under nedtrappningen att det skrämde mig.
    Märkligt hur det kunde visa positivt på dig om du inte tagit något. Dom där testerna är ju inte helt pålitliga heller, men oftast så.
    Lycka till

Denna substans ska det inte finnas en chans att detektera i urinen så långt efter.
    Fick du naloxone också?
    Vad menar du med odla, mig veterligen så odlar man inte drogtester.
    Det låter mer som bakterier man odlar.

• klyban
    ikna skrev 2016-01-05 08:02:26 följande:
    Nej, kokain syns inte 3 månader efter intag. Den enda drogen som kan visa sig otroligt långt efter bruk är cannabis.

Men bara vid omfattande konsumtion under lång tid.
    Vid ett tillfälle så handlar det om 8-10h som man har spårbara mängder THC i blodet.
    Och metaboliter kan man se 2-7 dagar efter ett röktillfälle i urinen.

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-05 16:07:18 följande:
    Men kan man spåra liten mängd kokain genom urinprov redan sju/åtta timmar efter intag? Tar det inte typ 12 timmar innan "bensoylecgonin" hamnar i urinet?? Långsammare än andra droger?

Ja extremt pantad tur man lär sig att man ska knipa igen kakhålet i fortsättningen. Sen kan jag omöjligen dömas för narkotikabrott utan att ha tagit någon substans överhuvudtaget men har ju fått gå och oroa mig i onödan, men samtidigt lärt mig nya kunskaper sååå

Kan man påvisa droger vid det utökade testet, så kommer du ha en till det närmaste obefintlig chans att komma ur den.
    Speciellt att du börja tjafsa om kokain, då din trovärdighet är till 100% bortblåst.
    Och då komma med "efterkonstruktioner"(som de kommer se på det), blir mer en roande del av dagen.

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-05 16:32:58 följande:
    Nej jag förstår att jag inte kommer kunna ta mig ur detta även om det blir felaktigt positivt igen, och jag har bara mig själv att skylla jag vet. Men det jag undra var om kokain verkligen kan synad sju timmar efter intag i urinet? Det tar väl längre tid än så för just den drogen jämfört med andra att visa spår?

Jag tror inte det kan bli ett falskt positivt i ett labb om man gör riktigt.
    Det är bara dessa stickor som reagerar på droger, som även reagerar på andra ämnen.
    I ett labb kollar man rent fysiskt i vilka ämnen som finns i din urin, via tex en spektralanalysmaskin eller vad de nu använder sig av.

Alla droger tar sig tid att synas i urinen.
    All beror på hur snabbt det metaboliserar sig till det man testar efter.
    Man söker väldigt sällan efter psykoaktiva substanser i urin.
    Utan det är till det närmaste enbart icke aktiva metaboliter, finns säkert nått undantag.
    Men ändrar inget på de vanliga drogerna.

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-05 18:34:17 följande:
    Okej tack för dina svar. Alltså finns det chans att ifall jah skulle fått i mig kokain så kan det ändå bli negativt i ett labb för det inte hunnit ta sig till urinen än? Och då kan jag ändå bli dömd för mitt erkännande men att urinprovet var för nära själva intaget kanske dom antar då. Jaja får se.

Erkännande går alltid ta tillbaka, så det i sig behöver man inte oroa sig över.
    Sen hur snabbt kokainet blir till metaboliter som går spåra i urin, har jag för tillfället inte tillräckligt med kunskaper om.

Men vet en del som rökt på och polisen kommit dom på bar gärning.
    Men sen har de pissat negativt.
    Så det borde tyda på att i alla fall cannabis tar par timmar innan metaboliterna av THC når urinen.

• klyban
    Anonym (B) skrev 2016-01-05 18:29:25 följande:
    Men vadå kan man hamna i fängelse om polisen hittar droger i ens blod? Även om man inte har något på sig? Man kan ju lika gärna ha varit i Amsterdam och rökt på dagen innan t ex.

Ja, man kan hamna i fängelse för konsumtion, dock mycket  MYCKET ovanligt.
    Vid konsumtion och mindre innehav 5g<, så är det rätt ovanligt, men det sker.

Det vanligaste är strafföreläggande, med dagsböter till följd och 500:- till brottsofferfonden(varför man nu ska göra det för).
    Sen körkort, arbete är i fara.

• klyban
    Anonym (B) skrev 2016-01-05 19:36:43 följande:
    Oj! Trodde inte man kunde bli straffad för enbart konsumtion. Lite stört enligt mig faktiskt.
    Det är mycket ovanligt, men inte omöjligt.
  • klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-11 13:03:05 följande:
    Okej.. prata med polisen och blev inte alls vettigare. Hon sa att hon inte kunde lämna resultat på telefon men dom hade fått det. Jag skulle få vänta flera månader innan det blev en utredning och då få brev. Men då det sannolikt är negativt tycker jag bara dom kunde säga det så slipper jag oroa mig men nej. Jaja bara att vänta då!

Gå dit och fråga själv, går det?
    Där kan man ju legitimera sig, att man är den man säger man är.

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-11 18:31:34 följande:
    Är utomlands fram till sommaren så det är tyvärr inget alternativ.. Finns ju legitimering på mobilen men det funkade ine heller. Så det enda jag verkar kunna göra nu är att vänta. Till i sommar trodde hon. En väldigt otrevlig polis var det.

Poliser gillar inte knarkare, oavsett om du är en eller inte.
    Antar du får vänta då.

• klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-11 21:52:30 följande:
    Och det baserar du på? Tragiskt isåfall. Drogmissbrukare är inga tungt kriminella utan människor som tex försöker fly från verkligheten, passa in eller bara få spänning i en tråkig tillvaro. Även den bäste kan falla dit. Många behöver ju dock stöd/hjälp från samhället och varför jobba som polis om man ser ner på de svaga, som inte gör andra illa utan enbart sig själva? Hmm

Man ska veta att polisen oftast träffar på de knarkarna som är tungt kriminella och hittar på en massa jävelstyg.
    Har två polis polare, var av en är nära polare med.
    Och hans syn på dom, är rätt hård.
    Visst så säger han träffar på den där hobby knarkaren och att de inte gör nått väsen av sig.
    Men det är inte dom som gör avtryck.

Jag vet inte varför det blir så, att folk inom arbetet, ser ner på denna grupp människor.
    Stor erfarenhet av frågan och diskutera, och har nog träffat på upp mot 50st som säger sig jobbar inom detta psyk/beroende/missbruk.
    Och endast två av dom har haft en syn dom jag anser kommer nära att igenkänna att det finns en människa bakom konsumtion av droger.
    Nu ska vi se att nån till kanske vaknar till liv.
    Men så vanligt att de spyr galla över "knarkaren", och sen säger sig jobba med såna utsatta människor.
    Mitt råd brukar vara, säg upp er omedelbart, då ni inte ska jobba med sånt.

Jag säger att Sverige är ett U-land på drogfrågan, och att det vi gör idag dödar mer än det hjälper.
    Och det ser vi i statistiken dödsfall per capita, där vi har seglat upp på andraplats nu.
    Med en 30% ökning på ett år i antal döda.
    Vi ska kanske inte legalisera, men på nått sätt måste vi få sjukvården sköta en hälsofråga och inte en polis som sköter mer talet idag.

Svar på tråden Inga droger men positivt urinprov