• Anonym (-_-)

    Empatiska män

    Har ni kvinnor träffat många sådana genom åren?

  • Svar på tråden Empatiska män
  • Asirna

    Det beror på.
    Det är viktigt att ens partner kan visa empati och även prata med en om dte är något.
    Men killar som gråter för många gånger blir oattraktivt i mina ögon.
    Och de killar som har daddat med mig när de ska visa "empati" har jag också dumpat de.

  • Anonym (-_-)
    Dr Nail skrev 2016-01-04 02:31:38 följande:

    Definiera "empatisk"


    Typ som omtänksam fast även förstående, stöttande och medkännande.
  • Anonym (-_-)
    Asirna skrev 2016-01-04 02:47:54 följande:

    Det beror på.

    Det är viktigt att ens partner kan visa empati och även prata med en om dte är något.

    Men killar som gråter för många gånger blir oattraktivt i mina ögon.

    Och de killar som har daddat med mig när de ska visa "empati" har jag också dumpat de.


    Personligen har jag erfarnheter av väldigt gråtiga tjejer. Det kan absolut vara lite jobbigt, men på något sätt är det som att det är mer OK än gråtiga killar.
  • glutten

    Nej, har inte träffat så många. Män tränas inte i empati på samma sätt som kvinnor i vårt samhälle, vilket innebär att de generellt har en mindre välutvecklad empatisk förmåga. Och det märks.

  • Anonym (-_-)
    glutten skrev 2016-01-04 03:05:36 följande:

    Nej, har inte träffat så många. Män tränas inte i empati på samma sätt som kvinnor i vårt samhälle, vilket innebär att de generellt har en mindre välutvecklad empatisk förmåga. Och det märks.


    Hur löser man det då? Lära män att vara empatiska? Omfamna exempel som "bryter mot normen"?
  • Asirna
    glutten skrev 2016-01-04 03:05:36 följande:

    Nej, har inte träffat så många. Män tränas inte i empati på samma sätt som kvinnor i vårt samhälle, vilket innebär att de generellt har en mindre välutvecklad empatisk förmåga. Och det märks.


    Helt sant! Och är ändå tråkigt att vårt samhälle ser ut som det gör.
  • Farfallos
    glutten skrev 2016-01-04 03:05:36 följande:

    Nej, har inte träffat så många. Män tränas inte i empati på samma sätt som kvinnor i vårt samhälle, vilket innebär att de generellt har en mindre välutvecklad empatisk förmåga. Och det märks.


    Intressant tanke. Vem tränar flickor i empati, och när görs det? Barn tar ju ofta efter föräldrars beteende, och varför skulle då inte pojkar ta efter sina empatiska mödrar? Idag, mer än någonsin tidigare, så växer ju många pojkar upp endast med en empatisk mamma. Borde vi inte då också ha flera empatiska män än någonsin tidigare?
  • TatueradDonna

    Första gången jag såg min man var jag 16 och han 21, jag blev livrädd.
    Han har tatueringar överallt, ser ut som en sjöbuse som varit ute på sjöss i många år, härjat skägg, långt hår, 2 meter lång och 110 kg.
    Jag trodde då minsann aldrig att denna brutala man skulle visa sig att även efter 14 år är han den mest empatiska, sympatiska och härligaste mannen som finns.

    Så absolut visst finns dom, kanske inte alltid där man tror men man ska ju aldrig döma hunden efter kvalitén på pälsen ;)

Svar på tråden Empatiska män