Anonym (Ledsen) skrev 2016-01-07 18:59:30 följande:
Han lovade att prata med sin mamma men har fortfarande inte gjort det. Senast vi sågs var den kvällen när han fick panik och började gråta. Vad jag förstod mådde han dåligt av att behöva göra det för han förstod själv att han började bli typ beroende? Men så pratade vi idag och han blev nästan arg när jag ifrågesatte honom om varför han rökt även dessa dagar och varför han inte pratat med sin mamma än. Dessutom verkade han inte tycka att det var så allvarligt nu ändå utan pratade om att köpa en våg så han kunde väga milligram eller något? Varför gör han så? Först mer eller mindre lipar inför mig och lovar att försöka dra ner på det för att sedan bli kaxig angående det och fortsätta röka, som om ingenting?
Angående cbd-oljan, jag förstod inte riktigt vad den gör? Lugnar den en? En sådan liten flaska skulle man ju kunna testa men använder man den istället för röka då? Hur mycket ska man ta och hur ska man ta det? Och hur ska jag lägga fram det till honom? Liksom be honom testa det istället?
För rökningen är ju något han delar med sina vänner också, det är typ vad de gör när de umgås har jag förstått :(
Har han koll på cannabis, så vet han antagligen vad CBD är.
Det är en cannabinoid som är har antipysko egenskaper, som kan lugna och dämpa ångesten hos en hel drös olika psyksjukdomar och tillstånd.
De som tar denna, upplever att världen sakta ner och tankar och handling är i synk.
Och jag ska upprepa IGEN, detta är ingen drog och är inte narkotikaklassat.
Och kommer heller aldrig bli narkotikaklassat, man kan säga det är THC´s motpol.
Hur mycket man tar vet jag inte, men antar det finns dosering på flaskan.
Enklaste är väl droppa under tungan eller på smörgåsen.
Finns även kapslar att köpa.
Skulle faktiskt inte alls förvåna mig om denna i framtiden kommer vara i en läkares arsenal, än skriva ut SSRI till allt.
Prata med han och fråga om han kan testa ett tag och se om det blir lite bättre ordning på tankar och ångest.
Och du kan ju säga att det är okey att ta en på fredag/lördag kvällen, om det är så han har ltie svårt att sluta.
Då jag uppfattade du inte hade nått emot att det skedde nån gång.
Bara det inte sker hela tiden.