Inlägg från: Anonym (sebbe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sebbe)

varför städar folk inte????

Därför att jag lägger hellre min tid på annat. Damm och katthår är inte farligt. En gång i veckan kanske jag dammsuger. Men kommer det någon på besök ser jag till att kök och badrum ser bra ut. Möglig mat i kylen skulle jag aldrig ha.

• Anonym (sebbe)
    PinkSugar skrev 2016-01-06 14:24:27 följande:

Värsta med att vara hos kattägare är den ständiga brist på vädring samt att de flesta är helt gränslösa. Bristen på vädring gör att det ständigt luktar instängt och gränslösheten är att katterna är överallt. Katter på diskbänken när man tillagas, katter på köksbordet när mat äts, katter på tallriken, katter på fisken Kräks. Seriöst, katter slickar sig i rumpan och står i bajslådor med jämna mellanrum, jag vill inte ha det i min mat.

Men katter är väldigt renliga djur. Att de slickar sig i rumpan säger väl allt. De tvättar sig alltså även där. De tvättar sig även om tassarna. Men jag är inte gränslös. Min katt får inte gå på diskbäsken.
  • Anonym (sebbe)
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 16:15:19 följande:
    Ja? Tror du alla katter är innekatter? Jag hatar inte katter, jag hatar lukten från lådor och håret precis som jag ogillar hår och bajs och lukt från hundar. Dom kan man iaf bada och klippa och dom gör sina behov ute, katter är väldigt väldigt smutsiga djur.

Och jo, kattlådor luktar. Även om den är helt ny och helt ny sand så luktar det om sanden, när de gör ifrån sig luktar det hundra ggr starkare och om de bajsat luktar det kattbajs oavsett vad folk vill inbilla sig.
    Det här är ju helt bakvänt. Katter är mycket renligare än hundar. Hundar gillar att rulla sig i lort och de kan även få för sig att äta bajs. Sedan vill de slicka en i ansiktet. Jag gillar hundar också! Men katter är mycket renligare! De tvättar sig flera gånger per dygn.
  • Anonym (sebbe)
    Anonym (Läs på) skrev 2016-01-07 07:41:47 följande:
    Hundar tvättar sig oxå flera ggr per dygn. Deras saliv bryter ner bakterierna av tex bajs de äter. Hundar gillar inte att rulla sig i lort. Vissa hundar kanske. Men långt ifrån alla. De flesta hundar som rullar sig i något gör det för att det är ett naturligt beteende för dom när de tex ska jaga, de kamouflerar sin lukt.
    Jaså gör dom det? :) Det var lustigt. Hur kommer det sig då att jag aldrig sett en hund tvätta sig, eller att man som hundägare behöver tvätta sin hund? Det vet väl alla att katter är renligare än hundar.
  • Anonym (sebbe)
    Anonym (Läs på) skrev 2016-01-07 19:12:18 följande:
    Behöver o behöver, jag tvättar bara min på hösten när det är extremt lerigt ute, den ska ju inte behöva göra sig ren från det.. Min tvättar sig väldigt ofta, hur ofta umgås du med hundar?
    Väldigt ofta umgås jag med hundar. Har aldrig sett de tvätta sig. Okej, det förekommer då. Men det enda jag sade från början är att katter är renligare än hundar, så jag vet inte varför folk säger emot. Det är ju så.
    EnAnonumius skrev 2016-01-07 20:02:29 följande:
    Hur kommer det sig att du utgår från "det har jag aldrig sett då finns det inte", och sedan kräver att att andra hundägare rättar sig efter dina subjektiva observationer?

Är du ute efter en självuppfyllande profetia?
    Äh, sluta. Jag har varit runt katter och hundar hela mitt liv. Alla vet att katter är de renligare. Inget att diskutera.

• Anonym (sebbe)
    EnAnonumius skrev 2016-01-08 05:45:11 följande:
    Så var det dags att ta en ny vända av "ta för givet" igen.
    Nej jag tänker inte "sluta" bara för att du anser att du skall ha rätt till varje pris, och tar för givet att när du inte hör det svaret du vill höra så har andra fel per se, baserat på dina egna subjektiva observationer.

Jag har också haft både hundar och katter i hela mitt liv. Aktivt jobbat med jakthundar också. Så din poäng är?

Sedan vilka är dessa "alla" du syftar på? Dig och dina egna kvalster du har på din kropp?
    Det du skriver är bara floskler. Det handlar inte om mina subjektiva observationer. Alla på hela jorden vet att katter är renligare än hundar. Egentligen vet du också det, men av någon anledning är det kul att käbbla emot för sakens skull.
  • Anonym (sebbe)
    Anonym (Linn) skrev 2016-01-08 06:07:39 följande:
    Fast hundar tvättar sig inte alls som katter. Jag har aldrig badat min katt men hundarna badar jag, från topp till tå, en gång i veckan.
    Anonym (Linn) skrev 2016-01-08 07:25:21 följande:
    Just för att hundar inte tvättar sig på samma sätt som katter. Och pga att de smutsar ner sig på ett annat sätt.

Just precis.
Svar på tråden varför städar folk inte????