• Anonym (blä)

varför städar folk inte????

Ja vadfan? Många har måttligt till väldigt skitit hemma, disk i drivor, grusiga mattor, damm, möglig mat i kylen. De med katter är värst, katthår överallt, ostädade luktande äckliga lådor. Fyfan. Hur kan folk trivas att leva i sin egen och sina djurs skit? Nä man måste inte ha sterilt hemma men man kan väl hålla det viktigaste någorlunda rent, dvs kök och badrum.

• Svar på tråden varför städar folk inte????
  • Anonym (x)

Håller med har nyss varit på några lägenhetsvisningar o fyfan vilken misär en del lever i.

• Anonym (sebbe)

Därför att jag lägger hellre min tid på annat. Damm och katthår är inte farligt. En gång i veckan kanske jag dammsuger. Men kommer det någon på besök ser jag till att kök och badrum ser bra ut. Möglig mat i kylen skulle jag aldrig ha.

• Anonym (blä)

Damm och katthår kan visst vara farligt, man kan få problem med luftvägarna. Vet bara en kattägare som inte låter förkyld när hon är hemma, hon har en nakenkatt och vet hur man städar. Alla andra går ständigt och snorar och kliar i ögonen, men såfort de lämnar hemmet blir det bra...

• Anonym (bondmoran)

Jag är nog en av de som städar "för lite" enligt er. 
    Hur jag tänker:
    Vi bor i ett gammalt hus, typ 150 år. På många ställen är det så genomskinit att städning inte räcker, utan det är renovering som är enda "boten". Och vi håller också på att renovera i princip halva huset vilket gör att i tillägg till den vanliga skit som blir bara av att bo i ett hus har vi också sand och damm och träflis överallt. Plus att vi bor på en bondgård och springer mycket ut och in vilket gör att vi gärna går i hallen nere med skor. 
    Dvs skitigt. Vi sopar en del för att få bort det värsta, men dammsugning är så jävla usels för ungefär 1-2 gånger av 3 går säkringen och så måste man jävlas med det innan man kan fortsätta. 

Så ja, vi har nog inte det renaste huset i världen, men jag ser fram emot den dag då renoveringen är klar och jag dessutom fått ett helt nytt elsystem. Ljuva, rosenskimrande framtid...

• Anonym (blä)

Av kattbajs kan man få toxoplasma, hur sexigt är det på en skala

• Anonym (blä)
    Anonym (bondmoran) skrev 2016-01-06 13:16:59 följande:

Jag är nog en av de som städar "för lite" enligt er. 

Hur jag tänker:

Vi bor i ett gammalt hus, typ 150 år. På många ställen är det så genomskinit att städning inte räcker, utan det är renovering som är enda "boten". Och vi håller också på att renovera i princip halva huset vilket gör att i tillägg till den vanliga skit som blir bara av att bo i ett hus har vi också sand och damm och träflis överallt. Plus att vi bor på en bondgård och springer mycket ut och in vilket gör att vi gärna går i hallen nere med skor. 

Dvs skitigt. Vi sopar en del för att få bort det värsta, men dammsugning är så jävla usels för ungefär 1-2 gånger av 3 går säkringen och så måste man jävlas med det innan man kan fortsätta. 

Så ja, vi har nog inte det renaste huset i världen, men jag ser fram emot den dag då renoveringen är klar och jag dessutom fått ett helt nytt elsystem. Ljuva, rosenskimrande framtid...

Jamen då är det inte riktigt ert fel, om elen funkade och ni hade renoverat klart skulle ni väl städa bättre?
  • lollip0p
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 13:12:37 följande:

Damm och katthår kan visst vara farligt, man kan få problem med luftvägarna. Vet bara en kattägare som inte låter förkyld när hon är hemma, hon har en nakenkatt och vet hur man städar. Alla andra går ständigt och snorar och kliar i ögonen, men såfort de lämnar hemmet blir det bra...

Men nej, får man sådana besvär är man ju överkänslig/allergisk mot katter eller kvalster. Vanliga kattägare utan allergier blir inte dåliga av sina katter.
  • lollip0p
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 13:17:33 följande:

Av kattbajs kan man få toxoplasma, hur sexigt är det på en skala

Fast nej, det kan man bara få av utekatters bajs och inte ens då är det särskilt vanligt. Varför hatar du katter?
  • Anonym (bondmoran)
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 13:19:55 följande:
    Jamen då är det inte riktigt ert fel, om elen funkade och ni hade renoverat klart skulle ni väl städa bättre?

Det är väl sant, men å andra sidan har ju alla en ursäkt. Och ärligt talat så slutar man se det efter ett tag. Framförallt smågrejerna som skitiga lister och sånt där, det liksom försvinner från synfältet.

Däremot saker man trampar på, och skitiga bänkar i köket, det försvinner aldrig och kan fortfarande driva mig till komplett vansinne. 

• BCH52

Att städa är inget man lär sig bara för att man flyttar hemifrån. Om föräldrarna inte vet hur man städar på ett effektivt sätt så kan de inte heller lära ut det. Att städa tidseffektivt och bra är en konst. Det finns till och med sådana som har det som yrke, de vet hur man gör.

Svar på tråden varför städar folk inte????