Inlägg från: Anonym (bondmoran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bondmoran)

varför städar folk inte????

Jag är nog en av de som städar "för lite" enligt er. 
    Hur jag tänker:
    Vi bor i ett gammalt hus, typ 150 år. På många ställen är det så genomskinit att städning inte räcker, utan det är renovering som är enda "boten". Och vi håller också på att renovera i princip halva huset vilket gör att i tillägg till den vanliga skit som blir bara av att bo i ett hus har vi också sand och damm och träflis överallt. Plus att vi bor på en bondgård och springer mycket ut och in vilket gör att vi gärna går i hallen nere med skor. 
    Dvs skitigt. Vi sopar en del för att få bort det värsta, men dammsugning är så jävla usels för ungefär 1-2 gånger av 3 går säkringen och så måste man jävlas med det innan man kan fortsätta. 

Så ja, vi har nog inte det renaste huset i världen, men jag ser fram emot den dag då renoveringen är klar och jag dessutom fått ett helt nytt elsystem. Ljuva, rosenskimrande framtid...

• Anonym (bondmoran)
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 13:19:55 följande:
    Jamen då är det inte riktigt ert fel, om elen funkade och ni hade renoverat klart skulle ni väl städa bättre?

Det är väl sant, men å andra sidan har ju alla en ursäkt. Och ärligt talat så slutar man se det efter ett tag. Framförallt smågrejerna som skitiga lister och sånt där, det liksom försvinner från synfältet.

Däremot saker man trampar på, och skitiga bänkar i köket, det försvinner aldrig och kan fortfarande driva mig till komplett vansinne. 

Svar på tråden varför städar folk inte????