Inlägg från: Anonym (ABC) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ABC)

varför städar folk inte????

Hahaha, sicken tråd!

Alltså, mitt hem varierar mellan det totala kaoset och nitisk jävla überordning och allt däremellan.

Faktorer som påverkar detta:
    Hur mycket jag jobbar (då jag jobbar extrapass kan det bli många långa timmar hemifrån)
    Hur jag mår i min pms
    Hur mycket mat jag lagat hemma
    Hur mycket maken lagar mat och är hemma.
    Sjukdom
    Besökare

Säg att en sjukhelg efterföljs av en lång jobbevecka med nattpass och maken också jobbar samt att vi bara sover hemma = oftast totalt kaos som tar en hel dag att röja upp.

Om jag har lite klienter, maken frivecka och båda är pigga och friska så är det troligast både rent och plockat.

Sen är det bara att variera dessa två teman i olika kombinationer och utfall :)

• Anonym (ABC)
    Anonym (ho ho ho) skrev 2016-01-06 20:52:49 följande:
    Hur kan det bli kaos om ni bara sover hemma? Vem hinner stöka ner då? :) När jag jobbar som mest har vi det alltid finast hemma..
    Det kommer post som hamnar här och där.

Jag äter alla mål borta, men inte maken - disken samlas på hög eftersom varken han eller jag har möjlighet att hinna ta bort den/diska

Kläder hamnar hit och dit, exempelvis sådant som inte är smutsigt men ska användas igen.

Diskmaskinen körs och blir full med ren disk men hinns inte tömmas - ännu mer disk samlas

Helt enkelt - ett begränsat vardagsliv (mätt i tid som spenderas i hemmet) skapar också stök, speciellt då man bakar in trötthet, nattjobb och andra åtaganden i ekvationen.
Svar på tråden varför städar folk inte????