Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

varför städar folk inte????

Anonym (lev låta leva) skrev 2016-01-06 18:21:44 följande:
    Det är väl deras val och inte ditt ts? 
    Du har uppenbarligen en högre känslighet för stök och smuts än en del andra och det är ok.
    Vi är alla olika
    Sålänge det inte handlar om ren sanitär olägenhet så angår det ingen annan.
    Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att respektera att människor gör olika val utan att det ena nödvändigtvis är bättre än det andra.
    Varför måste alla städa på samma sätt som du ts? 
    Exakt så.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 12:54:10 följande:
    Ja vadfan? Många har måttligt till väldigt skitit hemma, disk i drivor, grusiga mattor, damm, möglig mat i kylen. De med katter är värst, katthår överallt, ostädade luktande äckliga lådor. Fyfan. Hur kan folk trivas att leva i sin egen och sina djurs skit? Nä man måste inte ha sterilt hemma men man kan väl hålla det viktigaste någorlunda rent, dvs kök och badrum.
    Får jag föreslå att du skaffar dig en ny hobby?
  • EnAnonumius
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 20:19:28 följande:
    Men hjälp, jag får väl tycka vad jag vill? Jag har ett jobb där jag är i.folks hem, det är inte bara mina kompisar som har det äckligt. "Varför måste folk göra som dig" nej klart de inte måste och det har jag ingenstans skrivit heller, känns som ni tar åt er och det av en anledning kanske?
    Jag har all rätt i världen att störa mig på vad jag vill. Ni verkar glömma att jag är anonym på Internet, irl är jag väldigt trevlig och snäll.
    Vad har det med saken att göra att du är anonym på ett forum? Ditt gnällande blir ju knappast mer legitimt för den saken skull.

Är du alltid så trångsynt och fördömande, och ställer ledande frågor?

Nej man behöver knappast ta åt sig bara för att man tycker ditt gnällande är löjligt. Vad gör du på ett diskussionsforum om du inte tål att du får skit tillbaka när du sprider skit?
  • EnAnonumius
    Ester69 skrev 2016-01-06 20:24:24 följande:
    Exakt håller med.
    Och angående katter som TS verkar ogilla så har jag valt att skaffa 5stycken och visst det innebär lite mer jobb. Dammsuger varje dag, tömmer lådor 2- 3 gånger per dag. Dock slår det ju aldrig fel att precis när nån kommer in planerat eller oplanerat så blir nån av katterna skitnödiga och jodå det kan lukta lite skunk. Men det gör det även när jag varit på toa ibland och säkerligen även när TS vart på dass också så vad är problemet egentligen??
    Vill folk ha hår överallt så varsågoda dock tycker jag mest synd om katterna som får gå på skitiga lådor för vad än TS tror så är katter renliga djur.
    Nej, när TS går på dass och skiter så luktar givetvis hennes/hans bajs och fisar blomsteräng.

• EnAnonumius
    Anonym (D) skrev 2016-01-06 20:24:07 följande:

Och du verkar glömma att man inte är mindre otrevlig bara för att man är anonym. Du får störa dig, absolut, men andra får också störa sig på dig. Vi har det så städat hemma som vi vill och orkar. Vårt hem, vårt val.
  • EnAnonumius
    Anonym (blä) skrev 2016-01-07 06:55:47 följande:
    Okej andas nu alla städmotståndare och läs ts igen. Jag skrev att man inte behöver ta det sterilt. Man får ha grusiga mattor, man får ha damm på hyllorna, man får ha disk i drivor, man får ha det rörigt och stökigt. Jag pratar om de som har ett genomgående skitit hem, allt det jag radade upp in absurdum. De som ovanpå detta dessutom har katter har det extra illa. Har sett så många lägenheter med pissfläckar på tapeterna, golv man knappt ser osv. Och jag jobbar inte med utsatta människor, de är som vilka som helst bara att de totalt ignorerar sin skit. Jag är fastighetsskötare i ett vanligt svenssonområde, de flesta har det normalstädat hemma men det är oroväckande många som inte har det.
    Kan du inte bara lägga ned dina löjliga provokationer?
    Bara för att man ifrågasätter din åsikt, och det du säger, och hur du framför det, så behöver det inte betyda att man är en "städmotståndare".

• EnAnonumius
    Snygg kotlett skrev 2016-01-07 08:01:19 följande:
    Anledningen till stt hemmen har blivit mer skitigs är för stt kvinnor har börjat identifierat sig som feminister...också kallat fiaskonism. Världen har förstörts sedan feminismen dök upp. Rabiat-kärringnism brukar jag kalla det
    Jasså.
    Skall man tolka ditt inlägg som att män är handikappade små ungar som inte kan städa?
    Och de män som bor själva som har det snyggt städat är egentligen inte män?

• EnAnonumius
    Anonym (sebbe) skrev 2016-01-07 18:16:51 följande:
    Jaså gör dom det? :) Det var lustigt. Hur kommer det sig då att jag aldrig sett en hund tvätta sig, eller att man som hundägare behöver tvätta sin hund? Det vet väl alla att katter är renligare än hundar.
    Hur kommer det sig att du utgår från "det har jag aldrig sett då finns det inte", och sedan kräver att att andra hundägare rättar sig efter dina subjektiva observationer?

Är du ute efter en självuppfyllande profetia?
  • EnAnonumius
    Snygg kotlett skrev 2016-01-07 20:20:27 följande:
    Det är skillnad när en man bor ensam hemma. Då ska man städa. Men har man en kvinna hemma så borde hon kunna sköta hemmet
    Blir mannen automatiskt en handikappad jättebebis så fort han blir ihop med en kvinna?

• EnAnonumius
    Anonym (sebbe) skrev 2016-01-07 20:24:27 följande:
    Äh, sluta. Jag har varit runt katter och hundar hela mitt liv. Alla vet att katter är de renligare. Inget att diskutera.

Så var det dags att ta en ny vända av "ta för givet" igen.
    Nej jag tänker inte "sluta" bara för att du anser att du skall ha rätt till varje pris, och tar för givet att när du inte hör det svaret du vill höra så har andra fel per se, baserat på dina egna subjektiva observationer.

Jag har också haft både hundar och katter i hela mitt liv. Aktivt jobbat med jakthundar också. Så din poäng är?

Sedan vilka är dessa "alla" du syftar på? Dig och dina egna kvalster du har på din kropp?
Svar på tråden varför städar folk inte????