• Shadowslayersince90

Bygga muskler

Hejsan.

Jag är en kille på 17 år som tränar alla dar i veckan. Jag tränar hårt som bara den.

Jag är väldigt smal och vill gå upp i vikt. Jag äter äter och äter så mycket jag bara kan men ser bara långsamma förändringar. Jag vill det ska ske snabbare. Jag vill få en bredare kropp och en massa muskler.

Jag tränar som bara den och äter rätt mat men går inte upp så jätte lätt. Vad ska jag göra?

Jag läser överallt att det finns en massa pulver, dricker och tabletter hos gumgrossisten som är till för att bygga muskler bland annat. Problemet är att jag inte har en aning om vad jag ska leta efter, vad som passar just mig för att få en bredare kropp med muskler.

Är de här pulvren bara trams eller ger det resultat? Är det något jag bör prova på? Om så fall vad för något?

Skulle uppskatta en länk eller något.

• Svar på tråden Bygga muskler
  • Smastor

Ät rätt, träna lagom :) räkna kalorier och protein så du får i dig det du behöver så går det nog bra!

Tyvärr tar det väldigt lång tid att bygga muskler :( men du har ju börjat i god tid så på rätt väg är du!

• Shadowslayersince90
    Smastor skrev 2016-01-07 03:57:26 följande:

Ät rätt, träna lagom :) räkna kalorier och protein så du får i dig det du behöver så går det nog bra!

Tyvärr tar det väldigt lång tid att bygga muskler :( men du har ju börjat i god tid så på rätt väg är du!

Hur är det med de här pulvren och det? Är det något du rekommenderar för mig?
  • Smastor
    Shadowslayersince90 skrev 2016-01-07 03:59:05 följande:

Hur är det med de här pulvren och det? Är det något du rekommenderar för mig?

Njäää... Lär dig träna bra och äta tillräckligt.

Finns några riktigt bra kanaler på Youtube du kan följa, här en rolig och bra gubbe

• boomstar

Proteinpulver är inte bättre än vanlig mat, hur mycket det än kostar och hur stora flashiga loggor i neon och silver på burken det än har.

Gör som smastor säger; räkna kalorier, kolhydrat och protein.

Lägg pengarna på bra och varierad mat istället för pulver tycker jag. Proteinpulver är oftast bara torkad vassle ändå, som är en restprodukt från osttillverkning. Proteinpulver kan visserligen göra det lättare att räkna mängd protein och lättare att få i sig tillräckligt med protein om man samtidigt vill äta få kalorier, men du vill ju bara gå upp i vikt, du ska ju inte deffa.
    Så ät bra mat, plugga tränings och näringsfysiologi, träna hårt (men inte dum-hårt så du får problem och måste göra uppbehåll.)

Som sagt, det tar tid bygga muskler.

• Smastor

Men nu ska vi inte hänga upp oss på "tråkigheter" det ska ju vara och är kul att träna! det är förbaskat kul när det går bra med!

Så kämpa på så kommer resultaten!

• Vickan I

Jag rek starkt att gå in och läsa på www.styrkelabbet.se/styrketraning/

Där finns massa bra info om styrketräning och hur man ska/kan äta för att maxa resultaten.

Jag säger dock tvärtemot ovan här att proteinpulver alt bcaa etc kan behövas som komplement beroende på hur man äter/hinner äta. Men allt finns att läsa och sedan får man välja en linje och köra på den och testa. Det finns ju en massa tyckare som förespråkar olika metoder och sätt att äta som ska vara just det rätta.

Svar på tråden Bygga muskler