• Piratika

    Tatuering och stor viktnedgång

    Hittills har jag enbart tatuerat mig på ytor som lämnas mer eller mindre opåverkade vid en viktnedgång då jag kämpar med vikten.

    Men nu börjar jag längtar efter tatueringar på andra platser, som ex lår och överarm.

    Någon här som tatuerat sig (oavsett plats på kroppen) som skulle kunna säga mig om någonting sker med tatueringen?

    Gärna före och efter bilder om det finns nån som har. :)

    Enligt dagens normer räknas jag väl som grovt överviktig även om jag har formerna på "rätt" ställen så man inte tänker på mig som mer än lite mullig (enligt andra dvs)

    Jag är en strlk uk20/22 (vet inte vad det är i svenska mått) och planerar en viktnedgång till strlk uk14/16.

  • Svar på tråden Tatuering och stor viktnedgång
  • Starka

    Hade inte rekommenderat platser som kommer att påverkas mycket av din viktnedgång. Det blir inte bra linjerna blir förvrängda och bilden kan bli skev och suddig. Sen blir det ju problem om du får väldigt mycket överskottshud tex inte jättegulligt att behöva lyfta på vecken för att visa tatueringen. Jag är själv fet och har märkt viss förändring på två av min. Den stora jag har på ryggen gjorde jag när jag var smal och den har blivit lite lite skev antagligen bara jag som ser det men ändå. Har en stor på överarmen som jag gjorde när jag var som fetast, nu har jag tappat 25 kilo och den har blivit lite förändrad. Mest att delar av motivet har liksom hamnat lite för långt in och syns bara om jag lyfter armen. Sen har jag vänner som har fått sina tatueringar mer eller mindre förstörda av viktuppgång eller nedgång

    Framför allt en sån klassiker som magtatuering där personen sen blev gravid herregud som den ser ut nu

Svar på tråden Tatuering och stor viktnedgång