• Anonym (1)

Ni som tagit er ur en relation där ni varit nedtryckta - hur gjorde ni?

Kan du ge exempel på situationer där han trycker ned dig?

Jag kände igen mig i ditt inlägg. Lever med en besserwisser. Första gången jag skriver det öht men det blev solklart nu. Vid argumentationer kan han sällan lägga ner utan ska ha sista ordet. Hans argument är också alltid bättre än mina. Vet inte hur han lyckas men då har jag inget att komma med och blir tyst.

Kan tillägga här att han inte är en elak person i beteendet annars. Men jag står inte ut med besserwissern. Han är dessutom medveten om att han är det. Men enligt honom är det besserwissers som är eftertraktade i arbetslivet och blir chefer (?). Jaja, han och jag är förmodligen också ett avslutat kapital snart.

• Anonym (1)
    Fjäril kär skrev 2016-01-09 01:20:39 följande:

Att någon kan argumentera på ett bättre/annat sätt betyder inte att personen har rätt i sin sak. Personen kan fortfarande ha åt helvete fel trots duktig argumentation.

Är det ändå att bli nedtryckt, enligt dig? Instämmer helt.
  • Anonym (1)
    Fjäril kär skrev 2016-01-09 11:08:11 följande:

Alldeles rätt. Det är att bli nedtryckt. Såna här personer har behovet av att alltid ha rätt. Även om de verkligen har fel.

Så känner man sig dum och bortgjord och löjlig så har han nått sitt mål.

Han hävdar sig genom att trycka ner andra.

För jag vill knappt ta upp ngt med min sambo då han tröttar ut mig psykiskt med alla argument han bär på. Till slut när meningen var att "få ut det jag känner" blir ännu värre än de jag kände i början så ger jag upp. Sen ber jag oftast om ursäkt, känner mig som en psykopat istället. Och så blir han arg för jag tar upp ämnet igen veckor senare. :/ Känner att jag går runt och bär på saker konstant. :(
Svar på tråden Ni som tagit er ur en relation där ni varit nedtryckta - hur gjorde ni?