• Anonym (fattiglapp)

Akut behov av pengar

Jag är 19 år, studerar och har ingen inkomst förutom studiebidrag och efterlevnadsstöd. Det finns ingen chans att låna av familjen, vänner vet jag ej. Men jag behöver 10000 - 15000 kr ganska snabbt.

Är det någon av er som vet hur man får tag på de pengarna? Om det finns någon bank villig att låna ut? Är väldigt tacksam!

• Svar på tråden Akut behov av pengar
  • gunnarsson25

Den frågan beror helt och hållet på till vad om jag ska vara ärlig. Beroende på om du vill ha pengarna till knark, lån, betala av skuld till mafia, avbetalning, mat så kommer mitt svar vara ärlig men olika.

//Jobbat på bank inom finans dvs. lån

• Anonym (Spara??)

Vad sägs som att spara och planera?? Annars får du väl ta sms lån eller något sånt? Vad ska du ha pengarna till? Det är ganska mycket pengar som du måste ha nu.

• taquine

Vad  du än gör så ta inga smslån! Har du inget att panta ? Sälja på blocket? Det är ju en ganska stor summa du behöver, finns det inga föräldrar , släktingar eller vänner som kan hjälpa dig om det är superakut? 

Goodness me
  • Anonym (Realist)

Det går inte att svara på frågan utan att veta vad du ska ha pengarna till och hur lång tid det får ta innan du har dem.

• Anonym (fattiglapp)

Pengarna kommer inte vara till något olagligt, det är mer pengar till att försöka hålla upp ekonomin. Jag behöver dom inte akut just NU, men behöver pengar innan månaden är slut. Pengarna är till skulder, mat, men inte enbart till mig, utan till hela familjens skulder och mat till allihopa. Kan betala tillbaka varje månad.

• Anonym (Hej)

Det enklaste måste ju vara att skaffa ett extrajobb. Det finns många jobb där man kan jobba kvällar och helger. Hör med äldreomsorgen? Eller ring runt alla städbolag, man kan städa i affärer tidig morgon eller sen kväll innan de öppnar. Eller dela ut reklam/tidningar. Kolla med alla förskolor i närheten, i vinterkräksjuketider går det åt vikarier.

Lyckas du tjäna ihop 5000 kr i månaden, borde inte vara alls omöjligt, så har du 15 000 kr på 3 månader.

• Anonym (Hej)
    Anonym (fattiglapp) skrev 2016-01-09 15:14:29 följande:

Pengarna kommer inte vara till något olagligt, det är mer pengar till att försöka hålla upp ekonomin. Jag behöver dom inte akut just NU, men behöver pengar innan månaden är slut. Pengarna är till skulder, mat, men inte enbart till mig, utan till hela familjens skulder och mat till allihopa. Kan betala tillbaka varje månad.

Exakt hur många är "familjen", vad har denna familj i övrigt i inkomst, och vad är det för skulder?
  • Anonym (fattiglapp)

På de flesta ställen kan jag inte ens ta lån för min enda inkomst är studiebidraget och efterlevnadsstöd, och för att jag är för ung.

• Anonym (fattiglapp)
    Anonym (Hej) skrev 2016-01-09 15:20:40 följande:
    Exakt hur många är "familjen", vad har denna familj i övrigt i inkomst, och vad är det för skulder?
    3 stycken, kronofogden för mamma, skulder för lån av banker och vänner för min bror, och resten för mat och hygien.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (fattiglapp) skrev 2016-01-09 15:24:02 följande:
    3 stycken, kronofogden för mamma, skulder för lån av banker och vänner för min bror, och resten för mat och hygien.
    Låt din mamma och bror ta hand om sina egna skulder.

Mat och hygien, har ni det väldigt svårt ekonomiskt föreslår jag att ni kontaktar socialen, försörjningsstöd. Jag gissar att du bor hemma med din mamma och bror?

Jobbar ingen av dem?
Svar på tråden Akut behov av pengar