Hallonpajen skrev 2016-06-22 13:04:15 följande:
Det var min BM på föräldrautbildningen vi hade via MVC nyligen (jag går i Bjärred) som sade att det var det allmänna rådet att man skulle stanna så kort som möjligt. Men jag hoppas inte det stämmer för jag vill gärna hinna varva ner där en stund innan jag kommer hem till vår 4H-gård (hund, katt, kanin, fiskar och 2 barn och 1 man ;D).
moen: det var det knäppaste jag hört! Hundar är lika mkt familjemedlemmar som andra! Kör du lite mental aktivering med hundarna? det är ju toppen när man inte kan röra på sig som förr. Bättre än vilken långpromenad som helst :)
Hmm... då måste jag fråga min barnmorska nästa gång jag ser henne. Jag bor i Lund och har inte hört att det skulle vara svårt att få plats på patienthotellet, men jag har inte frågat heller.
Jag vill gärna stanna på patienthotellet tills att jag mår bra och känner att amningen kommer att funka. Min man stannade inte över natten med första barnet, så det kommer han säkert inte göra nu heller, men planen är att dotterns mormor eller farmor passer henne och sover över ett par dagar tills jag kommer hem.