BF Augusti 2016
Ha ha ha, ligger i sengen och skriver mitt inläg och då kommer dottern och frågar om vi ska leka Bamse, då kan jag ju vara Skalman, hon menar att min stora mage kan vara skalet.
Ha ha ha, ligger i sengen och skriver mitt inläg och då kommer dottern och frågar om vi ska leka Bamse, då kan jag ju vara Skalman, hon menar att min stora mage kan vara skalet.
Jag har gått upp 1,5 kg på en vecka igen! Jag kollar vikten varje måndag morgon innan jag duschar och har gått upp 23,2 kg totalt nu. De sista två veckorna hade jag bara gått upp 0,5 kg per vecka, så nu tänkte jag att min vikt hade lugnat ner sig till standard viktökning, men usch var blev jag besviken i morse.
Orker inte tänka på at det är nästan 8 veckor kvar. Det nästan så att jag börjar hoppas på ett tidigt kejsarsnitt.
Jag ska jobba 3 veckor till och sen har jag 3 veckor semester och då få det bli mammaledighet två veckor till BF. Sitter vid skrivebord i aircondition så inte så värst och jag jobbar bara 80%, men jag ska köra bil i 45 minutter till Helsingborg och det kommer jag inte sakna.
Skönt med lite regn och kyla. Jag måste gå med stödstrumpor, och det blir snabbt för varmt om det är sol.
Jag har köpt napp att ta med i väskan - min dotter ville bara ligga och mysa med bröstet i munden när hon var bebis, så efter en vecka fick hon en napp och då var det bättre. När hon blev 3 år och började på stora avdelningen på dagis slutade hon med napp på en dag utan problem så jag tycker bara att napp är bra.
Jag tror att vi är klara med det meste, men måste komma ihåg att köpa amningsnapper och kanske en ny baby monitor. Vi använder fortfarande den gamla baby monitor till vår 4-åring. Ska kanske också tvätta de gamla bebiskläderna, de har ju liggat i förrådet i snart fem år.
Vad är det för babymonitor ni tänkt att köpa? Nåt speciellt Märke? Är ju som en djungel!
Wow 19000 haha. Iofs jag vill inte ens räkna ihop kostnaden för allt jag köpt den här gången. Var mer ekonomisk med första barnet haha. Men känner lite att det här blir vårt sista barn... Så varför inte liksom? Man kan ändå sälja det mesta sen :D inte för att jag räknar med att få tbx allt :P hahaha långtifrån.
Tjejer det skulle vara jätte roligt att höra om era konstigaste eller mest generande graviditetssymptom! :D
Jag kan börja... Jag tycker att det konstigaste hittills varit det jag berätta förut, att jag tydligen går runt nu och luktar som en bebis HAH.. Mest generande hmm, tycker magen kan låta sjukt högt nu av luft därinne hahaha riktigt högt... Och ådrorna på brösten, ser jätte läskiga ut! Hoppas få läsa lite av era "åkommor" :D grattis till oss och en ny månad!
Nmg jag har otroligt mycket flytningar.. känns som att mitt liv kretsar kring flytningar :( Får byta trosskydd flera gånger om dagen!
Åkommor! Har så många så jag inte vet vad jag ska välja! Men den konstigaste är väl att jag luktar bebis här också. Och lite mer pinsamma.. hemorrojder som jag haft HELA graviditeten, och är uppblåst som fan.
Förhoppningsvis bara 2v kvar tills hon kommer.. håll ut!
Hoppas ingen här inne behöver operera bort något :/ Låter inte så angenämt!
Ja visst beskrivs graviditeter oftast som något vackert och fantastiskt och det är det ju också. Men det är ganska mycket nasty shit som man får stå ut med också ;)
Hmm... amningskläder. Jag hade ingen riktiga amnings T-shirts förra gången, men köpte vanliga shirts med knapper langt ner. Angrade mig doch efter ett tag, så jag tror att jag jag vill köpa ett par amnings T-shirts denna gången.
Amnings behå vill jag först köpa efter förlossningen. Mina bröst är redan stora och jag vet från förra gången att de blir ännu större efter förlossningen så hellre vänta och få rätt storlek. Jag vill ha sånna med bygel och de är inte billiga.
Jag vill gärna ha amningskläderna :)
Nefermiw skulle man inte undvika bygel pga risk för mjölkstockning? Har undvikit det den här gången :o annars brukar jag föredra bygelbh. Du har rätt i det där med storleken, mina bröst blir flera storlekar större av amningen... Men köpte ändå amnings bh nu :/ de jag hade passade inte heller längre... Kmr väl få köpa ännu fler sen :/
Tänker inte köpa andningslarm. Vi hadde det inte med dotter och är inte nervös för att inte ha en andningslarm nu heller. Ska doch köpa en ny baby monitor.
Fick veta hos barnmorskan igår att mitt blodtryck är lite lågt. Det förklarar ju varför jag är trött hela tiden och varför jag blir yr varje gången jag resar mig.
Och nu är det bara en vecka kvar tills jag får veta om det blir planerat kejsarsnitt. Jag räknar nästan timmerna nu. Jag gillar inte osäkerheten med att inte kunde förbereda mig på antigen vaginal förlossning eller snitt ordentligt.