Inlägg från: HJohannesson |Visa alla inlägg
  • HJohannesson

BF Augusti 2016

Hej på Er :)

Jag har letat efter en augustigrupp som är aktiv på fl, de flesta verkar hänga på Facebook! Så om det är ok med er hänger jag gärna på?

Jag är gravid efter första ivf-försöket och har bf 3 augusti. Jag har mått skit men det börjar äntligen ordna upp sig.

Jag har hela tiden trott att jg ska få missfall men på onsdag är det v15 så det är väl dags att börja glädjas lite åt graviditeten :)

Har ni andra fått mage ännu?

• HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-02-03 17:09:18 följande:

Vad kul o se era resultat! Grattis!! :)

Jennor83 va hemskt :o krya!! Skönt att du börjar må bättre!

Jag var på inskrivning idag och tog prover osv! Det gick bra :) UL fick vi boka in om 3 veckor eftersom min man inte är i landet förrän då och vi ville gå tsm. Mest då för att få se mini och att allt är bra+säkerställa BF. Kub tror jag att vi skippar faktiskt.. Kanske tar nåt för givet men BM sa att allt såg bra ut och att jag e så ung (24) så trodde hon inte att det var jätte viktigt men att jag fick välja själv.. Nöjer mig nog med UL :)

Dock fick man niferex utskrivet -.- aka magstopparen. Hur ska detta gå haha! Nån som tar det? Kramar

Jag gör inte heller kub (26 år)

Är du dålig i magen ? Min mage har blivit så trög så jag får väl börja ta laxermedel snart haha
  • HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-02-04 07:26:11 följande:
    Nee eller det varierar! Ibland tar det stopp och ibland är det för mycket fart om man säger så -.- men Niferex järntillskott tog jag förut och då gick jag på toa typ en gång i veckan haha! Ska försöka förebygga så mycket jag kan den här gången, typ äta mycket fibrer och dricka vatten. Chiafrön, linfrön, fikon, har du testat det? Tycker det fungerar ganska bra än så länge men vi får se när jag tagit niferex i några veckor...

Vad roligt att vi är så nära varann i åldern! :)
    Hoppas att det fungerar för dig! Jag har inte kunnat påverka med hjälp av vad jag äter för jag mår fortfarande illa av den mesta maten :/

Men vatten dricker jag mängder av. Det är väl den enda craving jag har haha! Besvikelsen är total :)

Jag har inte börjat med järntillskott ännu men jag har tabletter här hemma.

Vilken vecka är du i?
  • HJohannesson
    Friddelie89 skrev 2016-02-04 08:27:47 följande:

Ps. Min mage är precis som er! ????????

Ja det är jobbigt när magen inte är som den brukar ... Vi får väl börja äta massor av gröna äpplen :)
  • HJohannesson
    Ønskebarn skrev 2016-02-03 17:43:44 följande:

Hej! Läste lite i tråden och jag är (en till) som inte vill hänga på fb. Gravid (eg min fru) efter ivf. är lite efter några av er, 11+6, men har sett mini massa redan på grund av diverse komplikationer så nu håller jag tummarna. Blir inte KUB på oss, men det låter skönt att ni fått så bra besked ni som har varit igenom det!

Har ni också en enorm trötthet eller har det lättat lite för några? Här är det första barnet så allt är spännande!

De första 8 veckorna så slängde jag jackan jämte sängen och somnade med kläderna på efter jobbet :)

Nu i v15 är det bättre men jag vill gärna sova en stund på eftermiddagen.

Första barnet här med :) också via ivf. det ingick i vår behandling att få vul så vi fick se ett litet hjärta i v 6+6. Underbart var det!!
  • HJohannesson
    Mika86 skrev 2016-02-04 14:28:44 följande:

Är med lite piggare, sen vet jag inte om det beror på att medicinen (levaxin) ha haft effekt eller inte, förra graviditeten va jag lika trött i v 5 o v 35.

Tror jag kände Plutten röra sig igårkväll, blev väl arg av all hosta

Nån mer än jag som fått nån magkänsla om könet än?

Jag tror jag får en tjej. Jag ser ut som ett vrak så jag går på det :) vad tror du om din?
  • HJohannesson
    Skogsnorpan skrev 2016-02-07 12:33:01 följande:

Hej
    Jag har läst mycket i tråden men inte skrivit förut. BF 8 augusti med andra barnet har en 2-åring oxå.

Jag måste få fråga er andra om någon mer har ont i brösten och om någon har något bra förslag på vad jag kan göra?
    Mina bröst är större nu än när jag ammade min första, de spänner, smärtan är enorm och de är stenhårda det känns som om jag skulle behöva pumpa ur! Men jag kan ju inte ha så mycket mjölk nu att jag ska behöva pumpa! Eller? Ska jag göra det i flera månader då eller? Är helt desperat på vad jag ska göra! 

Ska ringa bm i morgon om jag inte kommer på något bra! 

Välkommen!!
    Jag är gravid för första gången så jag vet inte hur det blir andra.. Men dina bröst har ju ammats för inte så länge sedan så det kanske blir extra ömt för dig när det ska börja växa igen?

Men fråga din bm, hon/han vet ju säkert mer :) hoppas det går över snart
  • HJohannesson
    jagvillhabarn skrev 2016-02-11 10:02:59 följande:

Hej.

Hoppar in här jag med :)

BF 2 augusti första barnet är nu i v 16 och dras med en olidlig huvudvärk dygnet runt. Någon mer här med kraftig huvudvärk? Ska till bm imorgon o kolla så att det inte e järnet trots att de var bra för några veckor sedan.

Jag har migrän :/ det är jobbigt att inte kunna ta medicin mot det.

Hade du mycket huvudvärk innan du blev gravid?
  • HJohannesson
    hallonpajj skrev 2016-02-12 09:33:54 följande:

Hur håller ni er lugna under tiden mellan undersökningar?

Känner att jag ofta blir orolig att något ska hända bebisen eller att den inte mår bra. Jag skulle vilja kunna njuta mer, men det är så jobbigt att inte veta.

Ja, hur håller man sig lugn? Jag är i vecka 16 och har rul först om 4 veckor...
    Känner inte av bebis ngt och magen är lite lagom halvfet bara. Känner mig inte särskilt gravid.

Men, jag är gravid tills motsatsen är bevisad. Visar rul att allt är fel så blir det ju inte bättre för att jag är orolig nu.

Försök att njuta av att du är gravid, vilket du är. Resten av tankarna får man skjuta åt sidan :)
  • HJohannesson
    skattenmust skrev 2016-02-26 19:33:41 följande:
    Lovar att svara lite senare när barnen sover :)

Sedan en fråga till er ALLA gravida, Hur är ni med tyngre lyft, typ vid mathandling? Mindre barn, osv?
    Jag tror min nojja går lite överstyr...
    Haha jag vägde en tung matkasse, för att kolla liksom. 7kg vägde den. Så länge allt är bra och man har en normal graviditet så är det absolut ingen fara!

Jag tänker att många tränar ju på gym osv. och då är det ju ännu tyngre.

Det är underbart med all denna oro
Svar på tråden BF Augusti 2016