• jess06

BF Augusti 2016

Hej!

Jag har följt denna grupp ett bra tag och undrar om jag får hoppa in? Är gravid med en pigg tjej i magen som beräknas komma 23/8. Jag pluggar till undersköterska och är nästan klar med denna termin, sedan är jag mammaledig i ca ett år. Bor med min man i vårt lilla hus i en by i Skåne och stormtrivs!

• jess06

Jag är sjukt sugen på glass, alltid. Piggelin kan jag klämma hur många som helst på en dag.. Men mjukglass, jag skulle kunna göra vad som helst när som helst för en sådan, haha. Känns dock som att denna halsbränna blir värre! Jag äter omeprazol 20mg varje dag av annan orsak, men det hjälper inte. Nu har jag börjat med novalucol också men det hjälper bara i några minuter :(.

• jess06
    Kela1981 skrev 2016-06-01 09:36:08 följande:

Eh....ok. Försökte lägga upp en bild på skötväskan som jag har och har haft sen dottern men det verkar inte funka :(

I alla fall så tänkte jag tipsa om den för den kostar inte så mycket och har massor med bra fack osv, dyna ingår plus inbyggd hållare för flaska. Fodret i väskan är ljust så man ser allting bra. Jag är inte en av dom som har 4000 saker i min skötväska så jag ville ha en som var hyfsat smidig :)

Googla Ryco skötväska Kelly bag om ni vill se vilken det är :)

Den har jag med! Den är super, köpte den dock på jollyroom. Den har många bra fack vilket är ett stort +
  • jess06
    Nmg skrev 2016-06-10 17:15:51 följande:

Nån

Mer som har låga järnvärden? Vad gör ni åt det?

Jag hade 104 sist och 96 idag så bm vill att jag ska till

Hälsocentralen och kolla om det är vitaminbrist. Jag har alltid haft lågajärnvärden troligtvis pga min vegetariska kost samt riklig mens, har blivit utredd men de har inte hittat nån blödning eller så.

Här med. Vi skulle dock avvakta lite till. Jag kan inte äta mer järntabletter pga magen som ger upp totalt. Klarar 1 Niferex om dagen, inte mer :(.
  • jess06