BF Augusti 2016
Min BM sa att om jag fick ont och värmekudde/bad + alvedon inte skulle hjälpa skulle jag ringa in till förlossningen. Du kanske bör höra med dom för att vara på den säkra sidan. Vilken vecka är du i? När är BF?
Min BM sa att om jag fick ont och värmekudde/bad + alvedon inte skulle hjälpa skulle jag ringa in till förlossningen. Du kanske bör höra med dom för att vara på den säkra sidan. Vilken vecka är du i? När är BF?
Vi ska ha andningslarm. Har bara inte bestämt vilket än. Lutar åt ett Baby sense. Hade det till sonen och var nöjd. Men han sov alltid i sin säng. Vet ju inte var den här lille kommer vilja sova.
Hur tidigt kan man börja gå på öppna förskolan? Jag har varit hemma sedan sista Maj och det är så fruktansvärt tråkigt. Tänkte om man kunde börja gå när bebisen bara är någon månad eller två, mest för min egen skull :)
Grattis Mika! Börjar kännas som att man är sist ut, haha
Ja det känns som att det börjar bli fler som har fått än vi är som går å väntar fortfarande.
Även när man läser om alla bebisar som ploppar ut så känns det så overkligt att det inom en snar framtid är ens egen tur!
Idag har jag haft så mycket sammandragningar att jag knappt tagit mig ur soffan. Men det verkar inte vara på g ändå :( Såååååå less på det nu!!!!
Jag är också kvar. Läser allt men är dålig på att skriva. 38+5 idag och fick min första hinnsvepning, nästa är på Fredag och funkar inte det får jag komma på bedömning för igångsättning 24/8. Anledningen till det är för att jag mått så dåligt psykiskt sedan v.30 ungefär.
Jag är också kvar.. bf imorgon
Verkar som att vi är några st som får September bebisar. Grattis hallonpajen!
Är på bf +8 idag. De försökte ju sätta igång mig men det gick inte. Man testade 3 omgångar med Misodel inlägg och en omgång med ballong, trots detta var min tapp 3cm (men framåtriktad och mjuk) och jag var bara öppen 1,5cm. Jag ska på koll på Fredag för att se om något mer hänt så man kanske kan sätta dropp eller ta hinnorna, annars blir nästa koll efter det på Tisdag och om inget hänt då heller lutar det mot snitt. Har aldrig hört talas om att man misslyckats med en igångsättning, verkar inte som att min kropp fattar att jag ska föda barn ens.
Så är vi fem kvar nu? FÖrsöker skaffa lite koll här:
Nmg
Mulan
Jag
Jess06
Mrs Brightside?
och av oss fem har fyra UL-koll på måndag? Otroligt lustigt sammanträffande! När hade Jess och Brightside BF?
Fattar att du tänker kräva igångsättning nästa vecka nmg, hoppas det blir som du önskar. Jag är själv rädd för igångsättning eftersom jag läst att det kan ta flera dygn och så måste jag ju föda själv, har ingen barnvakt så länge. Det skrämmer mig massor att kanske tvingas göra det på egen hand alltså.
Jag har också gråtit, två gånger idag redan. Och igår grät jag när någon gick vidare i idol, ahahah. Hoppas det är tecken på att hormoner är igång eller nåt.
Jess, vad jobbigt att igångsättningen inte startade? Hur mycket är du över? Hoppas det kommer igång eller lyckas nästa gång.
Jag ska försöka ta en promenad på 20 min, det gör fruktansvärt ont för varje steg men jag inbillar mig att det gör att det liksom drar igång lite där nere.
Alltså jag klarar knappt på ett varv på maxi, att klara 5km kan jag bara drömma om, haha.
Jag började på hinnsvepning v.40 hos BM, dock har jag förstått att lång ifrån alla bm gör det. Utöver det har jag också fått det på förlossningen men det har inte hänt någonting ändå :(