BF Augusti 2016
Här är mitt babynest - allt gick fel med vinyltrycket (som ska vara större och absolut inte med en stor applikation på...) och jag lyckades ha sönder tyget på ett ställe, men det är förhoppningsvis funktionsdugligt iaf :)
Här är mitt babynest - allt gick fel med vinyltrycket (som ska vara större och absolut inte med en stor applikation på...) och jag lyckades ha sönder tyget på ett ställe, men det är förhoppningsvis funktionsdugligt iaf :)
Hur stor är er BB väska? Jag skrev en lista igår men känns som att jag skrivit ner överdrivet mycket... Måste ju ta me en gigantisk väska isåfall :( haha
Glömde säga glad midsommar så jag gör det liiite för sent. Igår hade vi det olidligt varmt, vi bestämde oss för att åka ut och grilla vid havet med min sambos föräldrar, tur gjorde vi det vid 19 tiden annars hade jag nog inte överlevt. Och det ska bli varmare idag! Hur överlever man när man redan INTE är ett fan av värme?
Jag sover dessutom så himla dåligt, har så ont i min kropp att jag får dåligt samvete varje gång jag önskar att han kommer ut. Jag har så mycket fysisk smärta att mitt psyke blir påverkat!
Jag såg att ni svarade på vad ni packade i bb-väskan, hann dock inte svara då det är alltid så många intressanta inlägg att läsa varje gång man kommer in här. Jag har dock en fråga om det, vad för typ av kläder ska ni ta med till er bebis? Jag känner mig så kluven, han är beräknad till början av augusti och man vet ju inte vad det är för typ av väder då, men samtidigt så behöver ju bebis mer värme än mig tex, (jag känner dock just nu att ingen värme alls hade varit toppen för mig, haha) Jag menar, borde man ha med kanske en tunn hel dress eller body och byxor? Och ni som har fött tidigare, tar ni med blöjor och sånt också?
Misszandra jo här är alltid massa inlägg o sen missar man att svara på alla
Jag börjar med fundera nu, har köpt o packat ner tunna långbyxor o långärmade bodies, det blir kanske väl varmt :-/ men samtidigt är det inte jätte varmt på sjukhuset ändå, haha känner mig som förstagångsmamma
Tror nog vårt blir bra iom att vi planerar att åka hem så fort som möjligt Vi får blöjor o bindor under hela bbtiden
Tycker body i för stor stl är lättare än för stora byxor, de trillar bara ner. Heldress är fint men inte jätte behändigt så, de små bruka design ihop benen o då fastnar de i midjan. Tycker det är jätte svårt med vädret, svårt att veta om det är strålande sol eller ösregn just den dagen de föds, när de andra har det lixom bara varit kallt o sen snö eller inte snö :-/
Asså vissa dagar mår man bara för jävla dåligt. Jag har molande värk i mage och rygg och riktiga hugg som håller i sig. Jag vet att han borde vara kvar iallafall 3 veckor till men jag vet inte om jag står ut. Min foglossning tar ju också nästan kol på mig. Jag vill orka grejer, min hjärna säger "åh låt oss hitta på något" och min kropp skrattar och säger "tjo visst, i vilket universum?"
Idag har vi haft varmt! Gick på marknad och tyckte att det var en lagom aktivitet. Jo tjena. Så trångt och varmt och sen när vi kom hem och jag hade suttit ner en stund så kom smärtorna. Fötter, rygg, höfter shit så ont allt gjorde. Och gör fortfarande. Sambon lagade maten medan jag låg och päste iaf. Det är jag bortskämd med, slipper nästan alltid laga mat. Gravid eller inte ^^
Funderar på att försöka få sjukskrivning, jag kommer verkligen inte att orka jobba länge till. Vet ni hur det funkar för extrapersonal? Jag är liksom anställd på nio fasta timmar per vecka men jag jobbar bra mycket mer än det. Skulle jag isf bara få sjukskrivning för mina fasta timmar? För då måste jag nog ta ut föräldradagar istället för att klara mig. Har inga semesterdagar att ta ut heller.
Usch stackars dig Nmg, det är inte kul när man har de dåliga nätterna, tur har man de någorlunda bra också så man får sova någon gång. Jag har inte heller hört att man kan starta värkar av kallt vatten på fötterna.
Har ni det varmt idag också? Här är det molnigt och jag tror prognosen sa att det skulle regna lite idag, det kunde varit skönt. För både mig och naturen.
Jag måste också få säga att jag har så ont i min mage idag, det är liksom som ett riktigt tryck neråt, det känns annorlunda från min smärta jag haft förut. Jag känner mig också ängslig och kan inte ligga still, måste röra mig men att röra sig är jobbigt och allt gör ont. Det är svårt att förklara men jag känner inte igen min kropp alls idag, något står inte rätt till men kan inte förklara vad.
Hjohannesson; jaa han har varit fixerad i två veckor nu men har inte känt av dessa smärtorna förut. Jag har legat i sängen med värmekudde i två timmar nu och det har lättat lite men det gör fortfarande ont och jag känner mig fortfarande konstig. Jag har ju känt ilningar och så men inte detta tryck. Det är så svårt att beskriva. Min smärta vandrar från långt nere i magen och långt nere i ryggen.