• Zarizen

BF Augusti 2016

Bm ringde aldrig upp! :-/ Konstigt men måste blivit något fel. Flytningarna har iaf avtagit så har inte lagt så stor vikt vid det.. Fortsätter de imorgon försöker jag få en ny tid annars avvaktar jag. Vet inte om ni vet vad bakteriell vaginos är men har haft problem med det i några år, det kommer och går. Har iaf nyss behandlat mig för det (kommer alltid tillbaks) så det kan inte vara det. Det är nog säkert nått blodkärl som brustit bara som ni säger. Har ni andra oxå problem med "vanliga" flytningar? Känns som jag lever med trosskydd.. tröttsamt!!

• Zarizen
    Kela1981 skrev 2016-05-17 20:44:56 följande:

Jag har jättemycket flytningar vissa dagar och andra dagar är det lite mindre.

Ibland har jag till och med funderat på om jag läcker fostervatten för jag tycker att dom är så vattniga och rikliga. Men sen har det inte kommit nånting dagen efter.

Trosskydd är ett måste för mig annars går det inte! Såg liksom fram emot att slippa köpa tamponger och bindor på 9 månader men istället är man stammis på trosskydds hyllan XD

Haha!! Jag vet! Samma här!!
  • Zarizen

Hittade denna T-Shirt på wish. Kanske vore nått?? Med tanke på att bli irriterad på massa frågor och folk som tar på magen hela tiden menar jag..

• Zarizen

Babyshower ordnas väl av "vänner" eller så till en själv så det märks väl om man får nån eller ej

• Zarizen

Vilken intressant historia Mulan

Alla här är verkligen jättegulliga så kan bara hålla med er. Här kan man skriva allt och det är alltid nån som svarar

Igår var jag lite fööör aktiv tror jag.. Jobbade 7-16 sen kom hem och började med hemmet, tvättade, målade altandörr, klippte hela gräsmattan (gräsklippare utan drift och en tomt med massa mossa och kuperat), sen lagade mat.. Puh.. Kände verkligen av fogarna då och ett tryck mot bäckenet.. Tycker det är så svårt att hejda sig och ta det lugnt efter jobbet.. Hemmet måste ju oxå skötas och jag mår dåligt av att inte ha saker klara.. Min sambo är fotbollstränare och åker direkt på träning efter jobbet så han hinner ju heller inte..

• Zarizen

HJohannesson: usch vad jobbigt för dig! Hoppas värkarna ger sig och att du inte behöver jobba lika mycket!

Jag hade en jobbig smärta imorse i nedre delen av magen, det liksom isande/ilade och värkte. Gick småningom över och idag känns det inget. Vet inte vad det var?

• Zarizen

Inte skrivit på ett tag.

Ligger just nu inne på förlossningen/BB i Örebro. Vattnet började sippra på mig imorse.. Inte nått jag räknat med precis! Mått bra sista tiden. De har gjort ultraljud och barnet mår bra och fostervatten finns kvar. Men det kommer nog fortsätta rinna nu och kan nog räkna med att få barn bra mycket tidigare än väntat.. Har fått kortison för att barnets lungor ska utvecklas och antibiotika för att förhindra en ev infektion. Blir inlagd nu så får se vad som händer sen...

• Zarizen

Är i vecka 29 nu, 28+1. Ber till gudarna att det lugnar ner sig och att han stannar kvar i magen ett tag till. Denna första dag på sjukhus har varit som en otäck mardröm, väntar hela tiden på att jag ska vakna upp från den..

• Zarizen

Tänkte uppdatera er lite. Legat på Usö tills nu men fick precis reda på att jag får åka hemåt idag. Infektionsproverna är än så länge ok (äter ju antibiotika än) och odlingen på tappen var bra. Läcker fortfarande vtn och kommer säkert göra så nu, ingen chans att det slutar verkar det som.. Men får iaf komma hem och är ordinerad vila så mycket som möjligt. Har inga värkar än, bara sd men de gör inte ont. Ska tillbaks på provtagning varannan dag. Hoppas han väljer att stanna kvar i magen så länge som möjligt men kommer säkerligen få ett litet prematurbarn. Är ju låååångt kvar..

• Zarizen
    HJohannesson skrev 2016-06-03 11:39:41 följande:

Åh vad härligt att höra!

Hoppas att bebis stannar många veckor till :)

Tack! Hoppas jag med :)
Svar på tråden BF Augusti 2016