Inlägg från: Hallonpajen |Visa alla inlägg
  • Hallonpajen

BF Augusti 2016

Åh, Hazelgrace, vilken upplevelse och chock!!! Tur att ni åkte in direkt och att lillen under omständigheterna mår bra. Det låter väldigt allvarligt och jag hoppas innerligt att du snart mår bättre <3

Grattis Kela!! Din förlossning låter sjukt lik min första, allt från lång latensfas till Eda till svaga krystvärkar och grad 2 bristning...jag födde oxå samtidigt som tre andra, hade tyvärr inte den turen att få extra stöd av någon annan bm eller uska dock. Liten tjej <3

Jag har min första "lediga" dag idag, båda barnen i skola och på dagis. Som jag längtat efter lite vila och lugn och ro och så känns det bara märkligt ;) nåja, jag får väl jobba på det. Har ganska mkt sammandragningar men inget annat och det är ju inget tecken på något alls (förutom att man är höggravid :D). 11 dagar till BF idag...

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Här är en till med förvärkar! Som jag har förstått det är sammandragningar och förvärkar samma sak, bara olika benämningar. Jag har aldrig känt så här tidigare, trots att detta är min tredje graviditet. Igår kväll hade jag förvärkar var 10 minut och har även haft en hel del inatt men sen jag gick upp har det varit helt lugnt...så jag antar att det kommer att vara så här nu fram till BF (har 9 dagar kvar). Annars har jag oxå varit dålig i magen och bebis känts lugnare, som ska vara ytterligare tecken på att det är på g, men inte då...suck. Nåja, jag ska försöka njuta av min första vecka med ensamtid nu när barnen är i skolan och på dagis. :)

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Nmg, jag smörjde med mitt första barn men pga långdragen förlossning och forcerad krystning sprack jag ändå en grad 2. Så tyvärr tror jag inte det gör så mycket till... :/ mer själva förlossningen och krystförloppet som avgör.

Jag har haft två bebisar som aldrig kräkts så jag vet inte heller råd men rekommenderar starkt Amningshjälpen! De är suveräna.

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Jag är oxå kvar ju!!! Kommer bli sist...hade ändå flera omgångar av hyfsat regelbundna förvärkar förra veckan men i helgen har det varit kolugnt. Så himla segt!

Ang. ömma bröstvårtor: nu är det tidigt för de flesta och då är de ju alltid ömma, men blir det sår och sprickor så kan det oxå vara svamp. Jag hade det med min första och det var fruktansvärt smärtsamt! Fick hjälp först efter fyra månader men det går att behandla!!

Lycka till Josefineq - klart det är på g!!!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Josefineq: eftersom jag är närapå expert på latensfasen (som du nog är i nu) så tipsar jag om att vila vila vila allt du kan. Ta alvedon, bada varmt, värmekudde, försök sov och vila så mkt du kan, andas dig igenom så mkt du kan. Blir det för jobbigt så ska du absolut åka in och få hjälp med sovdos eller petidin/epidural.

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Grattis Josefineq! Vilken drömförlossning det låter som det blev ändå! Härligt! Hade ni fått besked om att det var en flicka på ul?!

Grattis DigiC!! Blir så avundsjuk på er med snabba och smidiga förlossningar. Önskar jag kommer att kunna skriva detsamma...

5 dagar till BF här och tecknen minskar nästan...igår natt låg jag vaken i tre timmar med molvärk, fick hämta värmekudde och alvedon, så jag trodde verkligen det var på gång. Men sen var det helt borta på morgonen... :/ sista (hoppas jag!!!) bm-besöket idag och så är pappa på väg ner från Stockholm så nu får bebis komma precis när som!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Här är en till som är less...BF på måndag. Det värsta är att jag har fått såna fruktansvärda humörsvängningar!!! Är det fler som har så nu på slutet eller är det bara pga att man är trött kanske?! Jag är gråtmild och arg och har tålamod i max en minut i taget (inte väl förenligt med två barn hemma...). Fysiskt sett mår jag ändå bra, förutom ryggont. Mina sammandragningar har, typiskt nog, minskat...skulle jag gå två veckor över tiden hade jag nog inte fått bo kvar hemma :D

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Lycka till Nmg!! Det kommer gå toppen imorgon. Så avundsjuk på dig som snart har bebis hos dig!

Jag hade jättemkt förvärkar igår och var helt säker på att det var på gång, alla tecken tydde på det. Men sen vid 23-tiden lade det av helt och jag sov typ hela natten utan en enda sammandragning. Idag har det varit kolugnt!!! Jag blir bara ÄNNU tröttare när det blir så här, för jag hinner bli hoppfull och glad. Hur kan en dag vara med så mkt förvärkar för att följas av en dag utan typ en enda?! BF imorgon men det lär inte bli någon bebis här inte...

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Jahadå, jag är fortfarande kvar! 1 h och 35 min kvar innan jag officiellt är på övertid oxå...har haft kraftigare sammandragningar och ilande nedåt i bäckenet idag men det är oxå allt. Jag som VILL ha en augustibebis!! :)

Skönt med ditt besked idag Nmg! Hoppas det sätter igång inatt av sig själv.

Jag är sjukt glad över min hobby just nu för jag syr och syr hela dagarna! Bebiskläderna är klara, är snart klar med dotterns höstgarderob oxå. Imorgon står en kofta och en amningstopp till mig själv på listan. Men jag har bakat oxå - har fått cravings på kanelbullar och har säkert bakat tre satser den senaste månaden :) jag har bjudit på några ;) Har planer att baka Macarons i veckan om inget händer. Mycket pilligt och tidskrävande - perfekt om man behöver tänka på annat!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Svårt Nmg! När du var inne i måndags så måste de ju haft några argument till att du skulle vänta till imorgon - vilka var det? Jag är själv lite rädd för igångsättning eftersom jag hört jobbiga berättelser om det, men här i tråden verkade många ha haft positiva upplevelser (och de hör man ju mindre sällan om!). Som jag känner nu hade jag klarat en vecka över tiden, men jag är mest nervös för att bebisen ska dö inne i magen om jag går för långt över tiden. Kan noja över det redan nu (dumt, jag vet!!).

Jag har haft tre superlugna dygn nu runt BF. Orkar inte analysera det, men är ändå vaken mellan 4 och 6 varje natt där jag tänker och känner efter och absolut inte kan somna om. Så segt!

Ang. att berätta privata saker för folk man inte känner sig trygg med - jag avskyr det oxå!!! Finns inget värre så jag förstår dig till fullo. Jag har en väldigt dålig relation med min svärmor och min man berättade detaljer om när vi fick sent missfall som jag tog väldigt illa vid mig av, speciellt som han inte berättade för mig att han hade sagt det så jag var oförberedd och ännu mer otrygg...

Stolt sytok!
Svar på tråden BF Augusti 2016