Inlägg från: Hallonpajen |Visa alla inlägg
  • Hallonpajen

BF Augusti 2016

Mikamon, jag är ungefär lika långt gången som du och har oxå haft problem med sd. Jag tycker att det har varit värst när jag haft problem med magen, och undrar om det är sd-smärta jag känner eller om det helt enkelt är tarmknip. Det är inte så lätt att veta vad som är vad!

Har testat urin för gbs tre gånger, alla svar negativa och allt annat är bra. Så länge de ger med sig vid vila ska det vara ok även om det såklart är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Men obehagligt är det!!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen
    Misszandra skrev 2016-05-25 07:19:24 följande:

Jag har börjat att ungefär varannan natt få kramp i vaderna. Och då varannan natt är det KAOS. Jag sover typ inget alls och det krampar hela tiden, har legat och skrikit och gråtit halva natten för det har gjort så himla ont. Måtte denna och nästa vecka gå snabbt så jag får vara hemma och slippa va trött och "tycker mest synd om mig själv i hela världen"-gravid på jobbet. 

Tar du extra magnesium? Det kan hjälpa jättemkt mot kramper!
    Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Jag litar inte heller på TUL...gick tre extra med dottern eftersom hon skulle vara 11% mindre enligt alla mätningar, ut kommer en tjej på 3700 g...knappast någon liten en! :) Och då kom hon BF+3

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Ang. sova - jag investerade i en gravidkudde denna graviditeten. En Dreamgenie som jag älskar! Väl värd sina pengar. Har hittills sovit riktigt bra nästan hela tiden!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Stort lycka till Zarizen! Så tufft, men de är ju ganska stora nu trots allt. Håller tummarna att det går bra för er!

Ja, jag har aldrig packat någon väska innan jag börjar få värkar :D men så har jag ju haft minst ett dygns latensfas...det känns helt knasigt att packa den tidigare än v 38! Speciellt som båda mina gått över tiden - jag kan inte ens föreställa mig att lillebror skulle komma en dag innan BF!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Curlingmorsan: så jobbigt det låter! Har själv inte jättebra erfaranheter av BUP heller, min äldsta har en annan pappa och vi har haft en del problem som jag försökt få hjälp med. Tycker inte att det har hjälpt alls tyvärr... Så tufft att din situation får dig att känna som du gör för sambon (fullt förståeligt!).

I Skåne län gör alla glukosbelastning i v 28-29. Jag frågade om jag slapp denna gång eftersom jag gjort det två gånger men icke, risken för graviditetsdiabetes har tydligen inte med mig att göra utan med varje enskild graviditet. Här har vi ingen smaksatt lösning utan får ha med citron. Ser ändå inte fram emot det...!

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Hej tjejer!

Ja, jösses vad ni skriver! Man har fullt sjå att hänga med :) Så jobbigt att höra misszandra och Skattenmust - jag hoppas verkligen att era små stannar inne ett tag till och att ni slipper all oro.

Själv har mina SD minskat rejält - jag hade en peak mellan v 17 och v 24 (då man absolut INTE vill att något ska hända) men nu är det inte mycket alls! Men jag tar det å andra sidan sjuuukt lugnt och min hund är skadad sedan flera veckor tillbaka så ingen av oss får gå längre promenader än 15-20 min i makligt tempo. Sideffekten är att jag bara går upp i vikt...alla säger att det inte syns, det är härligt jämnt fördelat över kroppen, men jag är nog uppe i +17 kg just nu...känns sådär roligt. Ska på bröllop på lördag och känner mig som en fetknopp vad jag än klär på mig.

Jag boar mest hela tiden annars! Har nog sytt 25 bebisplagg i strl 50-62, sytt bebisfilt, babynest och sängorm, virkat en babyfilt, mobil och tossor...jag kan lixom inte sluta! Men det blir väl mitt sätt att förbereda allt och få det verkligt. Medan jag syr lyssnar jag på förlossningspodden - den kan jag varmt rekommendera. Det är nyttigt att höra andra prata om sina förlossningar och det får mig att fundera och förbereda mig inför min tredje (med skräckblandad förtjusning...). Har ni skrivit era förlossningsbrev ännu?

• Hallonpajen
    Kela1981 skrev 2016-06-14 15:38:49 följande:

Oj vad huslig du är Hallonpajen!
    Vad roligt att kunna sy så mycket till bebis så du har något att göra också :)
    Jag har börjat skriva lite på förlossningsbrevet men det blir nog inte så långt. Vill ju inte att dom ska ha en uppsats att ta sig igenom ha ha ha.... Bara några punkter med vad som är viktigt för mig eller farhågor :)
    Har du skrivit inför dina andra förlossningar?

Ja, haha, min man kallar mig dock inte huslig utan hotar allt oftare med att anmäla mig till Lyxfällan med tanke på mitt enorma tyglager (kommer ju nya fiiiiina tyger HELA tiden ju :)). Men det är perfekt att ha något att göra och man sitter ju mest stilla så jag nästan längtar till att få ledig tid...

Ja, breven ska ju inte vara långa, men jag har skrivit båda gångerna. Fr.a. andra gången är jag så nöjd att jag skrev ett brev - det var ju främst baserat på saker jag upplevt under min första förlossning och saker jag hoppades kunde bli annorlunda. Det bästa av allt var att jag verkligen kände mig SEDD! BM tittade mig i ögonen och sade att hon läst mitt brev och att hon skulle göra allt hon kunde för att förbättra det jag hade upplevt som väldigt negativt. Andra gången blev ju mycket bättre men det blir mest funderingar om smärtlindring tror jag. Inte lika enkelt att skriva denna gång dock!
  • Hallonpajen

Jag jobbar bara 8 dagar till! Tjohoo! Men sen har jag 7 veckors semester, varav de 2 sista själv med ungarna...jag har nästan lite ångest inför det redan :) Det är omöjligt att motivera sig att jobba men det är ack så skönt att få sitta ner, gå på toa och äta i lugn och ro. Min älskade lilla 3,5 åring vet hur man håller igång sina föräldrar om man säger så... ;)

Jag läste i min app att man kunde må illa nu igen p.g.a. bebis tillväxt och hormonpåslag och det har stämt för mig de två senaste dagarna iaf...någon mer som märkt det? Inte så att jag kräks, men det där bakisillamåendet (som typ bara går över om jag småäter...) är tillbaka.

Svar på tråden BF Augusti 2016