Kela1981 skrev 2016-06-14 15:38:49 följande:
Oj vad huslig du är Hallonpajen!
Vad roligt att kunna sy så mycket till bebis så du har något att göra också :)
Jag har börjat skriva lite på förlossningsbrevet men det blir nog inte så långt. Vill ju inte att dom ska ha en uppsats att ta sig igenom ha ha ha.... Bara några punkter med vad som är viktigt för mig eller farhågor :)
Har du skrivit inför dina andra förlossningar?
Ja, haha, min man kallar mig dock inte huslig utan hotar allt oftare med att anmäla mig till Lyxfällan med tanke på mitt enorma tyglager (kommer ju nya fiiiiina tyger HELA tiden ju :)). Men det är perfekt att ha något att göra och man sitter ju mest stilla så jag nästan längtar till att få ledig tid...
Ja, breven ska ju inte vara långa, men jag har skrivit båda gångerna. Fr.a. andra gången är jag så nöjd att jag skrev ett brev - det var ju främst baserat på saker jag upplevt under min första förlossning och saker jag hoppades kunde bli annorlunda. Det bästa av allt var att jag verkligen kände mig SEDD! BM tittade mig i ögonen och sade att hon läst mitt brev och att hon skulle göra allt hon kunde för att förbättra det jag hade upplevt som väldigt negativt. Andra gången blev ju mycket bättre men det blir mest funderingar om smärtlindring tror jag. Inte lika enkelt att skriva denna gång dock!