• Moorii

BF Augusti 2016

Lite olika här med med sömnen, men oftast sover han vid tre tillfällen innan det är dags att sova för natten. Idag sov han (och jag! Superskönt) mellan 9-11, sedan ca 30 minuter i vagnen mellan 12:30 och 13 och så 15:30 och sover fortfarande (med uppehåll efter en halvtimme för blöjbyte och lite mat). Får se hur länge han sover denna gång. Nattning blir strax innan åtta, så hans pappa hinner träffa honom.

• Moorii

Visst pågick en diskussion här nyss om någon/några hade fått tillbaka sin mens? Någon här som hade fått det, kommer ej ihåg? Hur kändes det innan isåfall? Jag har fått förhöjd kroppstemperatur de senaste dagarna (känns som det är bastu medan mannen sitter i tjocktröja och och börjat känna lite molande värk och lurar på ifall det är på gång. Skulle det kunna finnas nån annan anledning till att det känns så här annars? Var extremt varm i början iom amning osv, men det har varit lugnt med det den senaste tiden.

• Moorii
    Nmg skrev 2017-01-22 09:50:43 följande:

Jag Har fått min. Men jag ammade inte. Jag var väldigt varm innan, den va lite oregelbunden första 2 ggr kom mycket tidigare

Än planerat men nu verkar den ha kommit in i rytm

Aha, ok! Då är det kanske det som är på gång. Slapp ju nästan i ett halvår iallafall :) får väl se om den blir regelbunden eller vad som händer.
  • Moorii
    moen skrev 2017-01-22 05:29:13 följande:

Nja de va typ ingen som hade fått :/ lite molande värk till och från här bara

Ok! Han åt inget på 8,5 timmar förra veckan, undrar lite om det var då det sattes igång.
  • Moorii
    Nmg skrev 2017-01-23 09:29:56 följande:

Måste bara kolla med er, leker era bebisar med fötterna på natten? Min kille som är 4,5 mån nu upptäckte fötterna ganska tidigt och sen en månad tillbaka stoppar han fötterna i munnen. "Problemet" är att när han vaknar på nätterna vilket han gjort senaste månaden (troligtvis pga tänderna) så åker fötterna upp i luften direkt. Hab drar upp fötterna alltså och ska börja greppa den. Spelar ingen roll vilken tid på natten de är, de åker alltid upp! Ganska tröttsamt att med ena armen typ hålla fast benen och med andra handen stoppa i nappen heeeeela tiden.

Gör era oxå så? Känns som att han borde ha tröttnat på fötterna hittills? Eller i alla fall inte vilja leka på natten?

Haha, precis så höll Gustav på, men det var en kort period och precis i början, vid runt 4 månader, när han tyckte fötterna var det roligaste som fanns :D han håller fortfarande på med fötterna (5 månader, tre veckor), men inte på natten längre som tur är..
  • Moorii
    Nmg skrev 2017-01-27 19:57:04 följande:

Känner ni er stressade? Jag tror att jag har fått stress symptom. Ont i magen övre delen, klump i halsen när jag sväljer (som att det är Nåt där) domning i vänster fot bland annat, mer gasig. Tror ni man kan bli stressad av för lite sömn? Vi hade det bra med sömn första 3 mån, då hade jag inga av ovanstående symptom, sen började der krånglas på natten runt jul (Tänder) så under en månads tid så har Jah vaknat ungefär varje-varannan timme. Igår var jag vaken mellan 3-6 på natten kunde inte somna om. Inatt Sov vi hela natten för första gången på en månad.

Kan det bli så här av för lite sömn? Funderar på att ringa läkare och kolla det hör magen..

Det tror jag! När jag skulle ta blodprov efter ca 6 veckor så kom det inget blod, och hon provade verkligen överallt! Den där tjocka blodådern på min hand till och med, men inget. Hon fick klämma ut från fingret till slut. Så kan det tydligen bli när man är stressad sa sköterskan. Min psoriasis har blommat upp på armbågarna, det gör den bara om jag är väldigt stressad. Sen har jag haft ont i magen från och till, kan vara magkatarr på gång kanske. Så tror definitivt att man kan bli stressad av för lite sömn!
  • Moorii
    Nmg skrev 2017-01-27 23:20:49 följande:

Vart i magen har du ont? Har oxå börjat fundera på om det ät magkatarr. Kan ju beho på att man äter väldigt snabbt oxå. Tuggar knappt...

Vet inte om det är nån särskild stans, gör som ont i hela magen :/ inte hela tiden dock, bara ibland.
  • Moorii

Fy vad taskigt gjort! Låter verkligen som att han inte har någon koll alls?! Lägger han aldrig honom så han vet detta, eller är hemma och märker rutinen? Hade också blivit fly förbannad. Vet hur svårt det är att få bebis att somna ibland, så skulle någon väcka honom när han somnat för natten skulle jag bli vansinnig.

Det låter som en bra idé att prata med honom då du lugnat ner dig. Hoppas han lyssnar och tar till sig det funkar har att säga!

• Moorii

Fast oavsett så tycker jag inte det är ok att skita i er på det sättet. Hoppas iallafall att ni reder ut det hela på bästa sätt, att ni förstår varandra!

Åh, jag har också fått tillbaka mensen, fast den var INTE som vanligt. Hade mensvärk i över en vecka, trodde först jag var gravid, men det var jag inte (puh). Sen kom den, men bara under en dag. Tar väl ett tag innan den är som den ska antar jag.

• Moorii
    Nmg skrev 2017-02-04 17:08:03 följande:

Nja? Inte så mycket, Max 3 ggr i månaden.

Samma här, blir 1-2 ggr i månaden, fast tog ett bra tag innan vi ens kom till den mängden. Har hört att amningen ska döda lusten och det har då verkligen stämt för min del. Försöker inte stressa över det, och min man är väldigt tålmodig.
Svar på tråden BF Augusti 2016