• Moorii

BF Augusti 2016

Jag ammar också mycket fortfarande. Han äter sällan en hel portion av något, varken till lunch eller kvällsmat, så kompletterar oftast med amning efteråt ändå. Äter två-tre gånger per natt fortfarande. Fick hem ett matschema från Nestlé där det stod att på natten kan man ge vatten vid behov. Detta för 6-7 månaders bebisar. Är det meningen att man ska börja vänja av dom nattmatningar nu? Känns som att han fortfarande behöver det :/

• Moorii
    Zarizen skrev 2017-02-07 11:14:26 följande:

Låter som min kille ungefär. Jag tycker att de ska få styra hur mycket de vill äta och hur mycket annat mat de vill ha. Det går inte att forcera fram. Vatten på natten skulle inte funka hos oss! No way! Vill han amma får han amma. Skit i de där de skickar ut! Alla barn är olika.

Tror inte min lille skulle gå på den heller, och känns dumt att forcera som du säger. Ja, verkligen, helt olika! Han får äta på nätterna ett tag till, tror han mår bäst av det med.
  • Moorii

Oj, bra jobbat! Skulle aldrig få till det, han bajsar väldigt oregelbundet. Var lättare förut när han bara åt bröstmjölk, nu tar det lite längre tid innan det kommer ut, ett dygn eller två ibland. Men så kan det helt plötsligt bli två gånger på en dag, som idag. Men kanske ska köpa en potta ändå, det skadar ju inte.

• Moorii
    Misszandra skrev 2017-02-08 14:27:44 följande:

Kan också ifs bero på att min son inte är direkt underviktig, han blev 6 månader den första och vägde då 8.8kg. Så om han skulle mot förmodan stå stilla på vågen hade det inte varit hela världen.

Min pojke vägde 8,7 vid 6 månader och är 66,5 lång. Hur lång är din lille? Är omgiven av flickbebisar och de är ju lite mindre generellt, så hade varit intressant att veta därför!
  • Moorii

Av det jag hört så kan man ge vatten i samband med måltid om man inte ammar i anknytning till den. Han brukar få två små klunkar när han äter gröt eller annan mat.

• Moorii
    Misszandra skrev 2017-02-09 15:20:16 följande:

Han var 67.5 cm och vägde då 8.8kg. Jaa, samma här. Alla är så pyttiga, även fast hans kusin är två månader äldre så är hon bara nån cm längre än honom. Gaaalet, känns de. Men jag är glad han växer.

Lustigt, han har en kusin som är 1,5 månad äldre, och samma där :) de är nästan lika stora nu! Fast han är betydligt knubbigare.. :D
  • Moorii
    Misszandra skrev 2017-02-09 17:25:20 följande:

Haha exakt så är det här också. Han har dom gosiga kinderna som man bars vill äta upp! Mysigt med knubbis, synd bara att det väger mer när man måste bära på honom! xD

Eller hur! Kinderna är helt underbara <3 Haha, ja, dom är inga lättviktare längre. Har hört att det finns bälten med en liten sits på sidan som bebisen kan vila mot som ska underlätta, men har ingen aning om vad det kallas eller var man köper det. Hade varit guld värt!
  • Moorii

Här har det börjat komma upp en tand och en till är nog på väg misstänker vi, mycket gnäll och svårt att komma till ro just nu. Då första tanden skulle komma var han extra gnällig och gråtit på kvällarna, så vi fick ge Alvedon. Han dreglade mer än vanligt och tempen var ungefär en grad högre än den brukar, märkte dock ingen skillnad på bajset, men det är väl olika det där. Har hört av andra att tandköttet ska bli svullet och lite mjukt när en tand är på väg, men vet inte om det stämmer?

• Moorii
    moen skrev 2017-02-22 12:45:31 följande:

Måste fråga, har ni fortfarande foglossning? Jag har inte känt av foglossningen sen jag födde. Försvann ganska direkt. Men den kom tillbaka från ingenstans för några dagar sen. Har inte gjort något speciellt. Blir helt nojig! Wtf?!

Ja! Samma här, försvann några veckor efter förlossningen, men den senaste veckan har jag känt av i höfterna och i ländryggen däromkring. Fattar inte heller varför! Undrar om mensen är på gång kanske, men varför skulle man få foglossning i samband med den?
  • Moorii

Haha, jag tycker det låter lyxigt att kunna använda dregglis överhuvudtaget! Plutten tycker dom är väldigt roliga att slita i och får loss dom på nolltid.. Så vi kör utan, får torka hans haka ett antal gånger under dagen dock ^^

Svar på tråden BF Augusti 2016