Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Det är ju helt rubbat att dom tycker att man ska söka jobb som höggravid!
    Fine om det hade varit obligatoriskt till typ 4 mån innan bf men vem vill anställa någon som kommer att gå hem direkt. Då behöver man ju hitta en ersättare på direkten!
    Låt oss gravida va ifred med våra krämpor ha ha ha ha....

Det där med att koppla av går sådär hittills :/ Idag har jag rensat ut klädkammaren och sorterat och torkat ur ett par skåp i köket ha ha ha.... Ja ja får göra ett nytt försök till avkoppling i morgon ;)

• Kela1981

Jo jag tar det ändå ganska lugnt. Det går ju inte direkt fort ;)
    Det är mest att jag har svårt för att bara sitta och inte göra något så då är det bättre att sitta på en pall i klädkammaren och sortera lite :)

Så tråkigt att FK mest verkar anställa barnlösa surkärringar som inte verkar ha någon förståelse för hur det är att vara gravid. Och att man kanske faktiskt vill ha en möjlighet att få njuta av en av de största händelserna i livet!
    Det är verkligen ett lotteri med vem man får som handläggare :(

• Kela1981

Jösses Mika! Jag är full av beundran att du ens orkar vara igång med dom barnen du redan har och samtidigt vara gravid.
    Tycker det är nog med en liten ligist att hålla efter när kroppen inte är som den borde :)

• Kela1981

Jag kan känna igen det där Nmg.
    Är generellt lugnare nu än i början men jag uppskattar verkligen inte kommentarer om min kropp.
    Min mamma har en ovana att klappa mig på magen och säga "är du säker på att det bara är en?" Blir så jäkla förbannad varje gång men hon tycker bara det är roligt.
    Dessutom tycker jag inte att jag är speciellt stor. Plus att det beror jättemycket på hur man klär sig också så vissa dagar ser magen större ut än vad den är om man kanske har tajta kläder på sig.
    Jag fattar inte att folk tycker att det är fritt fram att kommentera en gravid kropp!
    Vill bara skrika "håll truten!!!"
    Man tycker väl inte att det är roligt att gå upp i vikt bara för att man är gravid?!

• Kela1981

Håller helt med! Det är för jäkla lång leveranstid på dom här bebisarna ha ha ha....

Sitter och kollar på nåt fertilitetsprogram just nu och läkaren där är så jäkla skön!
    Han beskriver sitt yrke som gynekolog som att vara mekaniker i en Mercedes verkstad ha ha ha ha
    Han är verkligen i sitt rätta element i sitt yrke och det är så skönt att se någon som är genuint engagerad i ett yrke som är så viktigt <3

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-05-12 21:22:30 följande:

Måste bara få berätta, när jag kom hem från jobb idag så hade jag fått ett brev från försäkringskassan, trodde de bara hade skickat ut för att berätta att de satt mina SGI dagar eller något. MEN ... jag har blivit beviljad min gravpenning. Jag är så himla lycklig, var så nervös att den inte skulle gå genom och kände att jag inte hade överlevt om jag inte hade fått den. Så mycket tid och energi har gått åt att tänka på detta och äntligen kan jag andas ut. 

Grattis! Vad skönt, då kan du andas ut och slappna av nu :)
  • Kela1981

Då hälsar jag de nattliga vadkramperna välkomna till denna graviditeten :(
    Har vaknat tre gånger i natt med kramp aj aj aj aj aj

• Kela1981

Nu har jag moderkakan i bakvägg och hade så med dottern också så jag har ingen erfarenhet om extra ul eller ej.
    Däremot tänkte jag fråga min bm om man kan få ett extra ul för att kolla så att bebisen ligger med huvudet nedåt.
    Dottern låg ju i säte men bm som jag hade då trodde det var huvudet så sätet upptäcktes på ett tul och det blev ganska hastiga beslut om vändningsförsök osv. Denna gången vill jag verkligen inte ha ett vändningsförsök så om denna ungen också ligger med rumpan först så får dom plocka ut henne samma väg som syrran.
    Men jag vill ogärna få ett akut snitt bara för att dom inte kan avgöra från utsidan vad som är upp eller ner på barnet :/

• Kela1981

Uäääää!
    Har så sjukt mycket sammandragningar ikväll :( Hoppas verkligen inte att dom börjar göra ont så jag måste åka in och kollas för sambon jobbar i natt :/
    Fattar liksom inte riktigt.... Idag har jag verkligen inte gjort något annat än legat och läst och det är alltid på kvällarna när jag sitter still som sammandragningarna är som starkast! Är det inte meningen att dom ska komma när man anstränger sig?

Svar på tråden BF Augusti 2016