Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Ååååå jag längtar så mycket efter att få gå hem och pyssla fram tills bebis kommer!
    Vill bara att tiden går snabbare nu :)

Angående kramper så hade jag rätt mycket kramper i vaderna när jag väntade dottern.
    Än så länge har det inte börjat denna gången men jag kan känns tendenserna till det redan nu. Minns att det blev bättre om jag masserade vaderna lite innan jag la mig på kvällen så det tänkte jag börja med snart. Kramp är inte skönt alls!

Jag kan dock inte minnas att jag har fått kramp i magen. Det är inte ligamenten som det drar i då? Det kommer jag ihåg från förra gången att det gjorde asont och blev värre ju större magen blev :/

• Kela1981
    Hallonpajen skrev 2016-04-20 14:19:29 följande:

Ni som får kramp - äter ni extra magnesium? Det hjälper!

Stolt sytok!
    Tack för tipset!
    Det har jag inte tänkt på :)
  • Kela1981

Jag var helt säker på att jag hade gått upp flera ton minst men när jag vägde mig så visade det sig bara vara 5 kg från innan jag blev gravid :)
    Har för mig att jag gick upp 13 kg med dottern så så länge jag håller mig under det så är jag nöjd.
    Det är ju dock i slutet man går upp mest och med tanke på att sommaren kan bli lång och varm så kan ju vikten också skena iväg :/

Har fått tid till min bm nästa vecka för att få hjälp med min foglossning. Ska få nån strumpa tyckte jag hon sa? Veckan efter det så har jag tid igen så om det inte hjälpt tills dess så ska vi diskutera eventuell sjukskrivning. Hoppas strumpan hjälper för jag kommer att bli knäpp om jag tvingas gå hem redan nu :)

• Kela1981

Min bm frågade mig om vikten innan jag blev gravid men jag hade ingen aning så därför blev startvikten det jag vägde vid inskrivningen :)

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-04-21 11:28:44 följande:

Haha som det kan va. Här går jag och oroar mig för att gå upp för lite.. Folk tar en ofta inte på allvar när man säger att man har sjukt svårt att gå upp i vikt!! Blir så arg för det är ett problem för mig precis som det är att bli för stor för någon annan. Sist blev jag som jag berättade underviktig av att amma så vill motverka det genom att gå upp lite mer under graviditeten denna gång. Att vara för smal e hemskt! Man känner sig inte kvinnlig och man ser helt hemsk ut i ansiktet blää :( tråkigt att man blir skrattar åt oftast när man talar om ens problem!

Jag har en vän som har samma problem som du. Hon fick sluta amma sina tvillingar för hon gick ner för mycket i vikt till slut. En månad efter tvillingfödsel var hon nere under sin startvikt.
    Hon har alltid haft problem med att gå upp i vikt och ens hålla sig normalviktig.
    Det är som du säger; ingen tar problemen på allvar och säger typ bara "var du glad för det". Det är fan ingen som säger samma sak till någon som är överviktig ha ha ha.
    Vet att hon köpte nån proteinshake eller liknande som hon drack som mellanmål för att få i sig mer kalorier och det hjälpte faktiskt lite. Det kanske är något att prova efter att bebis kommit?

Själv har jag inga problem med att gå upp men jag vet hur dåligt man kan må av att ha svårt för det.

Kram på dig <3
  • Kela1981

Jag har börjat må illa igen :(
    Kan bebis vara inne i nån galen tillväxt period och att det är därför? Trodde jag var igenom detta nu :/

• Kela1981

Här är en bebis som sätter sig på min blåsa i alla fall :) Helt plötsligt så blir jag så akut kissnödig och sen kan det släppa lika fort igen ;)

Kände mig lite inspirerad igår och började skriva packlista till BB-väskan samt förlossningsbrevet :)
    Känns lite tidigt men samtidigt så går tiden så himla fort ibland och helt plötsligt står man där och har inte gjort ett smack så jag tänkte att det var lika bra att börja :)

• Kela1981

Oj Mika! Ja då kan jag känna mig lugn :)
    Dottern föddes med planerat snitt och eftersom vi flyttade två dagar innan hon föddes då var väskan packad långt tidigare. Denna gången hoppas jag på naturlig födsel men det känns också som att innehållet i BB-väska behöver se lite annorlunda ut med tanke på att det kan bli en utdragen förlossning om man har otur.

Har du några tips på vad man ska ha i den?

• Kela1981

ja det var lite tajt med flytten. Men tack vare bra organisation så flyttade vi och var färdiga med allt uppackande på två dagar ha ha ha... Aldrig i mitt liv har jag varit så bestämd och drivande. Satt på en stol mitt i huset ungefär och dirigerade familj och vänner :P Var ju stor som ett hus och kunde inte göra så mycket själv :/

Ja jag är också sjukt peppad för förlossningen Snuttispluttis! Hoppas det håller i sig så jag inte får kalla fötter när det närmar sig ;)

Mika: varför mer kläder om det är en son?
    Nu är detta en flicka men ändå nyfiken :)

• Kela1981

Aha! Då är jag med :)

Ja jag är också nöjd över att det blir en flicka till. Sparar en massa pengar på kläder ju ha ha ha ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016