Mulan91 skrev 2016-04-21 11:28:44 följande:
Haha som det kan va. Här går jag och oroar mig för att gå upp för lite.. Folk tar en ofta inte på allvar när man säger att man har sjukt svårt att gå upp i vikt!! Blir så arg för det är ett problem för mig precis som det är att bli för stor för någon annan. Sist blev jag som jag berättade underviktig av att amma så vill motverka det genom att gå upp lite mer under graviditeten denna gång. Att vara för smal e hemskt! Man känner sig inte kvinnlig och man ser helt hemsk ut i ansiktet blää :( tråkigt att man blir skrattar åt oftast när man talar om ens problem!
Jag har en vän som har samma problem som du. Hon fick sluta amma sina tvillingar för hon gick ner för mycket i vikt till slut. En månad efter tvillingfödsel var hon nere under sin startvikt.
Hon har alltid haft problem med att gå upp i vikt och ens hålla sig normalviktig.
Det är som du säger; ingen tar problemen på allvar och säger typ bara "var du glad för det". Det är fan ingen som säger samma sak till någon som är överviktig ha ha ha.
Vet att hon köpte nån proteinshake eller liknande som hon drack som mellanmål för att få i sig mer kalorier och det hjälpte faktiskt lite. Det kanske är något att prova efter att bebis kommit?
Själv har jag inga problem med att gå upp men jag vet hur dåligt man kan må av att ha svårt för det.
Kram på dig <3