BF Augusti 2016
Har svårt att kopiera och lägga in mig på listan via mobilen (har ingen dator) så tänkte om nån kunde lägga till mig?
15/6 Zarizen, 36 år, Degerfors, andra barnet, pojke.
Har svårt att kopiera och lägga in mig på listan via mobilen (har ingen dator) så tänkte om nån kunde lägga till mig?
15/6 Zarizen, 36 år, Degerfors, andra barnet, pojke.
Förlåt men måste gnälla av mig lite, sonen föddes i fredags (på morgonen) vi åkte hem från BB igår vid lunch och jag är sååå trött på alla besök alltså.
Jag sa till min man att vi tar emot besök på BB (ute i entrén) så kanske folk kan släppa oss ett par dagar när vi kommer hem. Men nä... Mamma pappa min syster var på BB, samt svärföräldrarna, igår kom makens bröder och hälsade på, sen kom min syster och mamma på kvällen (typ 10 min i hallen bara) imorse kom pappa, ikväll kommer min mormor och moster och mamma. Imorgon kommer svärföräldrarna och makens mormor Morfar. Nä nu fr det räcka! Efter imorgon så kommer jag bli fullständigt galen om nån ska hit igen dagen efter. Jag orkar inte med besök just nu! Ont i hela kroppen fortfarande, mina bröst sprängs snart (eftersom Jag inte ammar) har ont i baken och kan inte göra nr 2 så hag behlver låååång tid på Toa för att Slappna av. Speciellt med tanke på vart jag är sydd. Och mitt i allt så hinner jag knappt umgås med maken jag som hade sett fram Emot inte egen tid med han och bebis. Och sen min 12 åriga dotter som behlver uppmärksamhet för att ite känna sig åsidosatt. Jag längtar tills jag
Är bättre i kroppen så jag kan ta mig ut och slipper ta emot besök här hemma. Svärmor
Frågade redan igår "sprack du nånting då"? Imorgon kommer säkert mannens mormor fråga oxå, känner inte att jag gar lust att prata om Mitt kön med folk faktiskt. Inte ens min egen mamma har frågat.
Jo men visst finns det piller man kan ta för att stanna av mjölkproduktionen. Men man brukar väl få dem runt förlossningen? Men man borde ju kunna ta dem senare oxå.
Här funkar amningen jättebra (vill absolut inte skryta). Det är så himla skönt. Har nästan lite problem med för mycket mat..det sprutar ur brösten när han äter (märks när han släpper tag) så jag måste ständigt gå med en handduk med mig..det kommer oftast upp en del mat oxå då han äter mkt. Sen måste jag alltid ha bh på mig med amningsinlägg, som jag byter flera ggr per dag då de blött igenom.. Så det är lite drygt. Klagar absolut inte på att jag har för mkt mjölk men vore skönt att kunna gå utan bh ibland och slippa va kladdig med bröstmjölk jämt överallt
Uh samma här! Mjölk och kräk överallt, haha!
Men det fungerade inte i början. Fick sår och blev så deppig! Var så orolig för att inte kunna amma, fast det hade gått som på räls med första barnet. Nu fungerar det fint i alla fall :)
Amning är ju mer än bara mat, det är närhet, värme, anknytning och är ju bra för mamman också då den minskar risken för bröst och ovarie-cancer i framtiden. och själva mjölken är så bra för barnet i framtiden också. Så jag värderar det så högt! Men tycker såklart det är bra att ersättning finns när det inte går eller behövs extra! :)
3 månader har gått sen min förlossning och jag är fortfarande extra känslig. Gråter lätt till vissa tv program och så. Har kollat på Home Free där de ger bort ett hus i varje program och jag gråter med familjen varje gång
Vill tillägga att jag inte varit så känslig förut. Så det kan hålla i sig
Jag bor i Degerfors och här ges oxå Rotarix vaccinet mot Rotaviruset (en typ av Calici virus). Brooklyn ska få sin andra dos av den till veckan samtidigt som 3-månaders vaccinationen. Han har redan fått en extra vaccinations spruta när han var 2 månader. För att han var för tidigt född.
Brooklyn är inne i en "vill inte ligga vagnen fas". Ska bara bli buren eller ligga intill mig 24/7. Puh. Tur jag har sjalen alltså.. Annars hade jag inte fått nått gjort. Hoppas det bara är en fas för det är mysigt med promenader i vagnen. Som det är nu måste jag alltid ha sjalen med när vi är ute och går för han skriker oftast ända tills jag tar upp honom..
Jaha! Till mig sa dom att det endast ges i Stockholm :O liars! Men bra att ni också får den :)))
Har samma problem här... Känns helt onödigt att ha köpt vagn. Lyckats ha henne i den ca 2ggr på 7v.. Enda den är bra för är när man ska ta med saker, bära skötväskan och lägga henne i en kort stund om sjalen behöver knytas om -.- kör oftast sjalen och en väska om jag ska någonstans själv, och speciellt när man tar bilen :) bara att "hälla i" henne när man ont klart haha
Hazel Grace: Förstår precis hur du har det! Puh, ska bara bli buren i sjalen hela dagarna. Förutom när han är glad och vaken för då går det bra att ligga i babygymmet eller sitta i babysittern några minuter och bli stimulerad :) Brukar försöka med vagnen i början av promenaden men slutar alltid med gallskrik och att jag får ta upp honom och sätta honom i sjalen. Mycket ammande blir det oxå då han inte tar nappen.. Förut gick det bra att åka bil men nu gallskriker han oftast där med och vill snutta samtidigt (får sitta med min högra hand när jag kör så han får snutta på den så han inte ska skrika). Hoppas det bara är en fas..
Just varit iväg och mätt och vägt och fått 3-månaders spruta + Rotarix vaccinationen. 4700g och 57cm nu
Vet hur det är att ha en bebis med problem med magen oxå.. Som prematur är även tarmarna omogna så han har haft mkt problem med gaser. Kört med Semper sen vi blev utskrivna och gaserna är bättre. Dock så har han lite problem att få ut bajset så jag får ofta massera magen, cykla med benen och stimulera i rumpan för att bajset ska komma ut. Kan säga att det underlättar inte att han får järndroppar 2ggr om dan heller. Suck. Och de ska han ha tills han är 6 månader.
Zarizen: var precis på BVC med min tre veckor gamla kille och han är lika stor som din!! :D 4750 g och 57 cm.
Jag frågade om kosten men min BVC-sköterska (som har sex barn mellan 1 och 16 års ålder!) trodde mer att den stökiga magen berodde på att han ammar så ofta och får i sig luft. Planen är att amma mer sällan nattetid men det vette tusan hur jag ska lyckas med - han tar inte napp och har svårt att komma till ro utan bröstet...
Många här som inte tar napp ser jag! Då är vi inte ensamma haha:)
Wow Snuttispluttis 2-3 ggr per dag:o och här är det nonstop! Vilken skillnad det kan vara haha :)