• Mulan91

BF Augusti 2016

anlili skrev 2016-04-25 21:58:58 följande:

I det fallet jag var med om ringde även jag som arbetsgivare till FK för att förklara hur vi hade tänkt, men jag tror att det hade ytterst liten påverkan. Det var snarare tjejens egna argument som bet till slut. Men det kan ju va bra om din chef är med på tåget och vet hur du argumenterar mot FK om de skulle ringa upp hen och fråga. Vad är du sjukskriven för? Foglossning?

Enligt reglerna ska det vara en viss procent per dag, men om det finns skäl kopplade till det man är sjukskriven för kan de göra undantag. Men vissa handläggare känner bara till grundregeln och håller sig strikt till den. Då kan det vara bra att be att någon annan tittar på ärendet.

Tack så mycket för dina svar! Uppskattar det verkligen! Ja jag har foglossning :/ nästan så jag skulle behöva kryckor ibland, benen låser sig allt oftare så det blir svårt att gå! Ska till sjukgymnast på fredag :) hoppas det hjälper !
  • Mulan91

[quote=76570953][quote-nick]Snuttispluttis skrev 2016-04-26 17:15:36 följande:[/quote-nick]Kan inte Mulan få vanlig sjukskrivning då? Eller är fk lika neggo till att godkänna det också?

I Norge brukar det inte vara några problem med ersättning så länge som en läkare sjukskriver en. De litar liksom på läkarens bedömning.

Äsch, så det är foglossningen som känns vid bilkörningen också alltså :/ Drygt!

En annan grej. När jag ska kissa och liksom ta i för att tömma blåsan gör det jätteont i ena sidan, typ ligament, och så slutar det komma kiss. Och då måste jag ta i ännu hårdare så det gör ännu ondare för att tömma blåsan. Nån annan som känner igen det och vet om det är farligt/dåligt att ta i även fast det gör ont?

Vill ju gärna tömma blåsan för man springer ju på toa ofta som det är ändå..[/quote

Det är vanlig sjukskrivning vi tjafsar om just nu haha :( behöver åtminstone fram till att jag kan ansöka om graviditetspenning.. Vi får se hur det går! Det ironiska är att om de skulle neka mig nu på riktigt skulle jag bli tvungen att sjukskriva mig helt för det dom begär av mig för 50% går helt enkelt inte. Så dom förlorar ju på det.. Men men.

Jag kan också få ont när jag kissar haha! Viktigt att tömma blåsan ordentligt för att minimera risken för UVI. Asjobbigt xD

• Mulan91

Ja vi får se... Har inte råd att stanna hemma utan sjukpenning :/ vi har en hyra på 11tusen (Stockholms bostadskö tvingade oss till att ta bostaden, annars hade vi varit bostadslösa)

Tråkigt att vi är så många med foglossning :o ! Lyckostar ni e ni som slapp haha

• Mulan91
    Nmg skrev 2016-04-27 20:03:51 följande:

Ingen foglossning än som tur är! En fråga om frukt, äter ni mycket frukt? Läste nånstans att man kan få stora barn? Jag äter 2 frukter om dagen och ibland mer. Idag blev det en citrusfrukt, 2 små kivin,1 äpple och några bitar melon. Är det för mycket frukt?

Tror inte frukt nånsin kan vara dåligt. men! Var försiktig med vart frukten kommer ifrån! Vissa frukter är ju jätte behandlade och blir mer onyttiga än nyttiga. Ex apelsiner från Spanien, bananer i allmänhet (tydligen) och spec vindruvor. Kör ekologiskt och kolla alltid upp källan även då! Det är mitt råd :)

Jag är sjukt dålig på att äta frukt :( förutom när jag får tag i en melon och trycker i mig hela nästan haha.
  • Mulan91

Usch asså jag tycker att det är jätte obehagligt på rygg! Det trycker på där inne och kan verkligen känna av att cirkulationen försämras, jag får liksom ont och så blir jag yr, och som du skriver känns som att man knappt får luft! Tråkigt älskar att ligga på rygg :(iaf en stund!

• Mulan91
    Mika86 skrev 2016-04-29 08:53:37 följande:

Linutis grattis o välkommen

Snuttispluttis det där med ort lät ju jätte kul, vi kanske kunde göra om bf listan o lägga till ort, om du orkar mulan?

Har inga invändningar sålänge alla lägger till sin del som vi gjorde förut :) problemet e hos familjeliv bara , själva sidan har något fel så det har inte gått att uppdatera listan, vi kanske kan försöka igen i helgen, om inte det går får jag ta kontakt med service
  • Mulan91

Snyggt! Gillar att vi har datumen i ordning så vet man i augusti vilka som kör först haha xD

Shit jag tänker fortfarande på Zerah, man måste ju liksom ta bort henne :(

• Mulan91
    Hallonpajen skrev 2016-04-29 10:55:40 följande:

Skönt att höra om fler som har samma (rygg)sovproblem. Jag googlade såklart om det och hittade bl.a. en Nya Zeeländsk studie som var helt hemsk!! Där typ majoriteten av döda bebisar i slutet av graviditeten berodde på att mamman sov på rygg...men den var inte bekräftad och det står mycket om motsatsen också. Alltid ska man oroa sig för nåt! :) Min BM är tyvärr mer eller mindre värdelös så henne är ingen idé att fråga...

Jag har tecknat en gravidförsäkring från Trygg Hansa. Har gjort det med båda andra barnen och har oss alla personförsäkrade där. Tycker det är tryggt att man har bebisen försäkrad de första 6 månaderna efter födseln så man slipper tänka på det då.

BF lista med ort

Mika86, 29 år, sjätte barnet, en pojke, Tingsryd (södra kronoberg)

Hallonpajen, 39 år. tredje barnet, pojke BF 29/8, Bjärred (utanför Lund/Malmö)

Ja du e verkligen inte ensam! Var hos en sjukgymnast idag, ska få ett bälte och se hur det funkar. Hon gav råd om hur man kan ligga o så för att underlätta smärta :) skitbra! Kostade 200kr för ett besök
  • Mulan91

Ja jag tänker att jag mailar service så får de ordna det manuellt om det inte fungerar fortfarande. Det ska ju liksom funka!!

Ja Mika hoppas de mår bra under omständigheterna..

Alltså åååh jag e så otålig till BF haha !! Samtidigt innebär BF slutet på sommaren haha :/

Svar på tråden BF Augusti 2016