Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF Augusti 2016

Jag måste fråga er om era SF-mått. Hur har de sett ut i slutet av graviditeten? Om ni minns från era tidigare och även ni som är lika långt gångna som mig?

Min mage växte ett bra tag 1cm i veckan, så vid varje besök hade magen blivit 2cm större. Sen besöket för 3 veckor sen hade den växt 1.5cm vilket kändes skönt, att han inte växer som fan även i slutet men nu sista besöket hade magen bara växt 0.5cm på två veckor, bm sa inget om det och min kurva började plana ut sig och är nu närmre mitten kurvan än den översta, vilket jag har varit nära hela graviditeten. Men jag tyckte ändå att det kändes lite konstigt att gå från 2cm på två veckor till en halv på två veckor. Oj vad jag svamlar, hoppas ni förstår ändå. 

• Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-07-20 14:30:56 följande:

Är någon annan helt sjukt trött? Jag skulle kunna sova hela dagen, :( känner mig läskigt trött! Det började för två dagar sen och har hållt i sig.

Jag har inga barn sen innan och är gravledig så jag sover bokstavligen hela dagen, går upp oftast mellan 11-12 och skulle jag vakna när min sambo sticker på morgonen så är jag vaken i nån timme sen går jag och lägger mig igen, helt galet hur mkt jag sover. Sen sover jag väldigt dåligt på nätterna, vaknar hela tiden så då behöver man väl ligga längre i sängen och vila, och jag kan ju så why not. 
  • Misszandra
    HJohannesson skrev 2016-07-20 14:52:35 följande:
    Mitt mått är 36cm i v39. Jag har inte varit på så täta kontroller så jag vet inte riktigt hur jämnt magen har växt :)

Tror SF-måttet legat kring 2 cm mindre än veckan jag är i, förutom nu sista mätningen :)

Tror måttet blir lite mindre ju mer bebisen gräver sig neråt. Min bebis är fixerad också så magen har sjunkit lite.
    Har du barn sen tidigare? För det är väl så att man går alltid på täta kontroller första grav och sen blir det lite slappare resterande grav. 

Jaa det kan jag tänka mig, sist jag var hos bm sa hon att han var ruckbar men jag tkr att magen bara sjunker och sjunker så han kanske är fixerad nu. 
  • Misszandra
    HJohannesson skrev 2016-07-20 17:36:08 följande:
    Haha nej mitt första barn. Vet inte varför det är så få kontroller. Vi är ganska lugna av oss så det har verkligen inte behövts mer.

Jag tyckte jag kände när min bebis fixerade sig. Det började liksom skava i bäckenet.
    Jaha!? Vad konstigt. Jag har tid varannan vecka, och har haft det sen typ vecka 28. Skönt att du känner att det inte har varit nödvändigt iallafall, jag har verkligen känt att det har varit skönt och gjort mig med avslappnad att bara få se henne och höra bebis hjärtljud. 
  • Misszandra

Jag har haft intensiv mensvärk i två dagar nu som sitter i både rygg och mage, ibland känner jag ett väldigt kraftigt tryck neråt och det gör så ont, hände igår när vi var och kollade på bil, trodde jag skulle skrika till där inne i bilhandeln, hade nog inte ekat eller så. 

Har haft ont sen vecka 32, jag är så himla trött på att ha ont nu.
    Vecka 39 idag och han är mer än välkommen! 

• Misszandra

Jag börjar bli lite orolig, jag har hela natten haft sån otrolig mensvärk, tog mig 2-3h att somna och när jag väl somnade vaknade jag hela tiden av smärtan, och igår var bebis ganska livlig, jag kände honom på kvällen som vanligt men nu idag har jag knappt känt av honom, kvittar hur mkt jag puttar och bökar på magen så reagerar han inte. Testade att dricka ett glas iskallt vatten och lägga mig på vänster sida men det funkade inte heller. Jag känner honom pyttelite, men inte alls som jag brukar. Min mensvärk har också fortsatt idag. Borde jag ringa fl eller vänta lite och se om han vaknar?

• Misszandra
    Mal Mal skrev 2016-07-22 14:39:42 följande:
    Jag har också haft det så! Han är väldigt livlig i samband med mensvärk och sd.. Sen är det hellugnt i timmar! Gå på din magkänsla! Jag försökte allt en dag men inge rörelse. Åkte in och gjorde koll, tror det var v33. Så skönt efteråt att allt var ok. Samma kväll kom han igång lite det var också skönt! Om inget funkar så ring! Hellre en gång för mkt!!!!
    Jag åt en glass, tänkte att kyla och socker kanske får honom att röra sig lite och det fungerade faktiskt. Han var lite rörlig ett tag men nu är det helt lugnt igen och har varit någon timme. Nu vet jag iallafall att han lever, man får ju verkligen smått panik. Han har sin mest aktiva period på dygnet på kvällen så jag får se hur det blir ikväll. Tack så jättemkt för svar, det hjälpte mig massor! :)
  • Misszandra
    Mal Mal skrev 2016-07-22 18:38:05 följande:

Misszandra
    Vad skönt att det funkade! Den gången jag åkte in så provade jag verkligen allt, hela dagen! Inte ens på fl med ctg där jag fick massa kall juice ville han inte röra sig nämnvärt. Men de kollade ju allt då, ultraljud, flödet från moderkakan mm..... Han var nog bara väldigt trött

Usch vad jobbig situation. Man känner sig verkligen hjälplös, för man kan inte mer än äta/dricka nåt eller ruska om magen. Jaa och visst måste en bebis också få vara trött, det är ju vi hela tiden. Men man blir verkligen orolig. 
  • Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-07-22 21:10:52 följande:

Hazel Graze haha min sambo är också chilenare xD

Min sambo är också chilenare, dock inte så insatt i fotboll. Däremot följer hans bror och pappa det slaviskt! :O 
    Hazel Grace skrev 2016-07-22 18:53:11 följande:

Här har jag varit på gothia cup hela veckan och följt Chiles lag (sambon är chilenare) galet vilket stöd dom har från supportrar :) jättekul har det varit och lillen i magen har klappat takten. Haha!

• Misszandra

Åååh, hur kan bebis gå från lugn som en filbunke hela dagen till världens yrväder nu mitt i natten. Herregud vad han bökar runt och verkligen försöker göra sitt utrymme större än vad det är, han borde komma ut om han inte är nöjd med spacet som finns för honom. 

Jag är i vecka 39 (38+2) idag, och jag är sååå himla trött på att vara gravid jag säger flera gånger om dagen, "när ska du komma ut?" Börjar känna mig otålig och desperat. Finns det verkligen inget man kan göra? Denna smärta har pågått i 2 månader, borde inte vara tillåtet. 

Svar på tråden BF Augusti 2016