Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF Augusti 2016

Kela1981 skrev 2016-06-21 19:02:44 följande:
    Inotyol har jag haft hemma sen innan dottern föddes. Den är jättebra och jag tror att BVC rekommenderar att man har den hemma. Dom blir i regel lite röda i rumpan så det är mest en tidsfråga bara :)
    Har för mig att man kan använda den till insektsbett också.
    Jaa det är sant. Får nog handla hem det också, nog skönast att slippa stresshandla om det uppstår, när det uppstår!

Har börjat handla hem blöjor nu, har fått en massa rabatter från Libero, älskar att handla grejer när man får det för nästan halva priset. 
  • Misszandra
    moen skrev 2016-06-22 09:40:05 följande:

Har lite funderingar om hundar och nya familjemedlemmar. Någon som har erfarenhet? Kommer ihåg att det var någon annan med hund här i tråden :)

Har två hundar, chihuahua så dom är inte så farliga... Problemet är att dom aldrig träffat ett barn innan och dom kan bita folk dom inte känner som kommer för nära. Dom ryker även ihop med varandra ibland. Är självklart lite nervös inför att bebis ska komma men tror dom accepterar henne efter ett tag. Men de här med första mötet och så? Ena är mer framåt, bestämd och aggressiv (hanen) och andra är tillbakadragen och rädd men försvarar gärna sin mat (honan). Funderar på att presentera lilltjejen i magen för dom en och en då dom ofta påverkar varandra.

Jag har själv inte hund men har läst om andra som varit oroliga inför besöket med nya familjemedlemmen. Jag har hört att man ska ta ut hundarna och släppa in dom när bebisen redan är i huset/lägenheten första gången, så blir det mer att det är en varelse som ska stanna och inte någon som hälsar på. Och att hundarna ska få lukta på henne/honom direkt. Vet ju dock inte om det fungerar men oavsett hoppas jag det går bra för er! :) 
  • Misszandra
    moen skrev 2016-06-22 13:01:53 följande:
    Ja jag läste också något om det och tror också att det är en bra idé då som blir väldigt uppspelta när någon kommer. Ska bli intressant! Längtar inte efter det men ska försöka ha positiv inställning så jag inte för över någon oro :) det är nog första mötet och omställningen som jag oroar mig för. Med tiden kommer dom vänja sig.
    Jag tror som du skriver att ens egna inställning har stor betydelse, sen kan man ju inte ro för att man är nervös. Jag tror det kommer gå bra, hundarna märker ju att det är en försvarslös bebis som de måste hjälpa till att ta hand om. Jag önskar er lycka till! :) 
  • Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-06-22 13:23:31 följande:

Då har jag precis tvättat upp dom sista bebiskläderna och när jag la dom jämte dotterns tröja i stl 92 så ser dom ju så pyttesmå ut!!!
    Sen kom jag på att jag ju ska klämma ut den där pytten ur fiffi och då blev det ett annat perspektiv ha ha ha....aj aj aj XD

Hahah, så tänker jag också. "åh vad liten han kommer va" när man kollar på kläderna i storlek 50. Sen när tankarna vandrar åt - han ska faktiskt komma ut ur dig, så är han inte så liten längre ... Jag vill verkligen INTE gå över tiden, det får bara inte hända! :O haha
  • Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-06-22 18:02:35 följande:

Jag ska börja med lustgas men om smärtan liknar min första förlossning något så kmr jag definitivt be om epidural haha tänker inte heller ha mer ont än jag måste...

Jaa kläder är ju jätte svårt. Men det löser sig :) min kurva låg exakt där den skulle ligga men jag är ändå skeptisk på nåt sätt... De kan ju ändå inte va säkra på storleken? Ex om jag har mer fostervatten än andra eller mindre, då borde ju kurvan bli helt skev?

Lite så har jag också tänkt. Och om man har fett på magen borde det också "förstöra" kurvan. För då är det ju inte bara en uppskattning av hur stor bebis är. 
  • Misszandra

Alla ni som har problem med värmen är varmt välkomna hem till mig! ;) Det är säkerligen varmt ute, ser ut så men i vår lägenhet är det supersvalt. Jag sitter i soffan med en filt på mig och käkar flingor, ska nog gå ut en runda och få lite D-vitamin! :D 

• Misszandra
    moen skrev 2016-06-23 11:43:17 följande:
    Hahaha tack du! Kanske jag också kan få en skål flingor ;D?
    Självklart, haha jag delar med mig av min kyla och mina flingor! :D 
  • Misszandra

Någon här som har fått full graviditetspenning förut? Jag trodde att det innebar att man fick samma summa pengar som sin föräldrapenning, men det är ju inte ens hälften? Hur förväntas man överleva på detta?

• Misszandra
    Moorii skrev 2016-06-23 17:12:07 följande:
    Jag fick fullt denna månad, gissar att det är samma som fp, borde stämma. Från vilket datum är du beviljad graviditetspenning? Tror de räknar från 20:e till 20:e varje månad. Kan vara så att det inte är för en hel månad?
    Joo, när jag pratade med min sambo sa han också att det borde va från 20e-20e varje månad och då går det nog ihop lite bättre. Tyckte dock att det var sjuuukt lite pengar, lite mer än 5k. Men det är ju från den 4e denna månaden till den 20e så det bör väl gå ihop. Men eftersom jag förväntade mig mer blev jag helt paff. 
Svar på tråden BF Augusti 2016