BF Augusti 2016
Har för mig att man kan använda den till insektsbett också.
Har börjat handla hem blöjor nu, har fått en massa rabatter från Libero, älskar att handla grejer när man får det för nästan halva priset.
Vad är skillnaden på Bepanthen och Inotyol?
Har lite funderingar om hundar och nya familjemedlemmar. Någon som har erfarenhet? Kommer ihåg att det var någon annan med hund här i tråden :)
Har två hundar, chihuahua så dom är inte så farliga... Problemet är att dom aldrig träffat ett barn innan och dom kan bita folk dom inte känner som kommer för nära. Dom ryker även ihop med varandra ibland. Är självklart lite nervös inför att bebis ska komma men tror dom accepterar henne efter ett tag. Men de här med första mötet och så? Ena är mer framåt, bestämd och aggressiv (hanen) och andra är tillbakadragen och rädd men försvarar gärna sin mat (honan). Funderar på att presentera lilltjejen i magen för dom en och en då dom ofta påverkar varandra.
Då har jag precis tvättat upp dom sista bebiskläderna och när jag la dom jämte dotterns tröja i stl 92 så ser dom ju så pyttesmå ut!!!
Sen kom jag på att jag ju ska klämma ut den där pytten ur fiffi och då blev det ett annat perspektiv ha ha ha....aj aj aj XD
Jag ska börja med lustgas men om smärtan liknar min första förlossning något så kmr jag definitivt be om epidural haha tänker inte heller ha mer ont än jag måste...
Jaa kläder är ju jätte svårt. Men det löser sig :) min kurva låg exakt där den skulle ligga men jag är ändå skeptisk på nåt sätt... De kan ju ändå inte va säkra på storleken? Ex om jag har mer fostervatten än andra eller mindre, då borde ju kurvan bli helt skev?
Alla ni som har problem med värmen är varmt välkomna hem till mig! ;) Det är säkerligen varmt ute, ser ut så men i vår lägenhet är det supersvalt. Jag sitter i soffan med en filt på mig och käkar flingor, ska nog gå ut en runda och få lite D-vitamin! :D
Någon här som har fått full graviditetspenning förut? Jag trodde att det innebar att man fick samma summa pengar som sin föräldrapenning, men det är ju inte ens hälften? Hur förväntas man överleva på detta?