Hallonpajen skrev 2016-12-20 15:35:13 följande:
Ni som bär i sjal: vilken position ligger bebisen i? Grodposition eller med benen utanför som i en sele? Jag har en tricot slen och bar mycket i grodposition när Malte var nyfödd, tycker inte att jag får till det i "seleposition" och han trivs inte alls då. Tråkigt, för jag älskar sjal och nu är han dunderförkyld så det hade underlättat om han kunde sova mer upprätt dagtid. Han sover iofs gärna och bra i vagn men vill gärna fortsätta med sjal ett tag till!
Vi har inte benen innanför längre utan de är utanför sjalen. Han är ju mer rörlig och det känns mest naturligt nu när han är större att ha benen utanför. På vilken sätt trivs han inte så? Han sitter väl på samma sätt ändå förutom benen som är utanför?
Misszandra skrev 2016-12-20 15:19:17 följande:
Måste fråga er, min son är lite mer än 4.5 månad och klarar nätt och jämnt att vara vaken 3h i sträck på dagen. Sen måste han sova, nu sover han mer än förut. Innan sov han liksom typ små snuttar, 20 min hit och 20 min dit och flera gånger varje dag, nu sover han 2-3 gånger per dag och 1-2h istället, ibland även 3h.
Så till min fråga: hur länge är era barn vakna mellan sömntillfällena? Och hur länge sover de? När somnar de för natten? Jag är bara nyfiken.
B sover olika. Ibland vaken 1, 2 eller 3h mellan amningarna. Aldrig varit vaken längre än 3h. Det orkar han inte.