-
Tusen tack. Ja verkligen, kände att en stor tyngd försvann från mina axlar. Nu räknar jag ner dagarna, bara 3 veckor kvar att jobba sen får jag ta det lugnt.Kela1981 skrev 2016-05-12 21:42:00 följande:Grattis! Vad skönt, då kan du andas ut och slappna av nu :) -
Tusen tack. Ja verkligen, kände att en stor tyngd försvann från mina axlar. Nu räknar jag ner dagarna, bara 3 veckor kvar att jobba sen får jag ta det lugnt.Kela1981 skrev 2016-05-12 21:42:00 följande:Grattis! Vad skönt, då kan du andas ut och slappna av nu :) -
Åh vad roligt, Grattis! :) minns att 99 var så himla skönt att se.Kela1981 skrev 2016-05-13 10:37:52 följande:100 dagar kvar idag! Wooohooooo!
Nu har jag 82 dagar kvar, längtar ihjäl mig efter honom. -
Taack, så himla lycklig nu :)Mika86 skrev 2016-05-13 10:40:51 följande:Misszandra grattis
vad skönt att ha fått igenom det.
Snuttispluttis lycka till med flytten nu, bet hur jävligt det kan va, vi flyttade 2 månader innan bf när jag väntade andra barnet, flyttade till ett fullsmockat hus med ett litet rum tomt.
Ang humöret ja jisses, vet inte vad det beror på men blivit så sjukt lättirriterad nu, inget bra med fredagen den 13e kan jag lugnt säga
Innan va jag typ bara ledsen o nere men nu är jag bara arg, kanske beror på värmen,dålig sömn o irriterande skenor på händerna typ hela dygnet
Känner också att humöret svajjar, eller min sambo får känna på det. Ena sekunden är jag sur som tusan sen andra sekunden är jag glad igen. Tur han är en man med tålamod. -
Klart du kan sy ett, det gjorde jag!Mulan91 skrev 2016-05-17 00:07:39 följande:Haha åh babynest skulle jag vilja sy :o undra om man kan!
Hallå hur ligger det till med kuddar egentligen? Ska bebisar ha det eller inte? Fått olika teorier om att du kan va dåligt :| fattar nada. Hade en liten mini kudde till min första iaf
Sen det med kudde undrar jag också över! Även täcke, ska de ha det? Får olika svar från olika personer tkr jag.
-
Min bebis är en sjusovare. Han väcker mig aldrig på natten och sover oftast till kl typ 11-12, han vägrar vakna med mig på morgonen. Det är alltid lugnt fram tills middag sen vaknar han till och är vaken till och från fram till kvällen och sen är han som mest aktiv mellan 20-00. Jag hoppas att det stämmer att deras dygnsrytm fortsätter när de kommit ut. Jag är ingen morgonmänniska, inte heller hans pappa så han är väl inte heller det.
-
Har ni känt att er bebis lagt sig "rätt"?
-
Jag vet inte, men jag har idag som du beskriver det en ilande känsla neråt. Det gör faktiskt ont, nästan som att huvudet trycker neråt, det känns jättelångt ner också. Inte ens i "magen" utan mer vid blygdbenet och neråt. Känns nästan som att han ska titta ut. Fick det på jobb innan och nu fortsätter det och har gjort hela kvällen. Känns verkligen obehagligt. Men kan inte påstå att han sparkar mer uppåt, att det är tydliga sparkar uppåt revbenen, men tror hans rumpa ligger och trycker över naveln.Kela1981 skrev 2016-05-20 20:31:40 följande:Jag vet inte.
Tycker dock att hennes rörelsemönster har skiftat och känner inte henne lika tydligt längre så därför funderar jag på om hon redan har lagt sig till rätta.
För ett par dagar sedan hade jag en ilande känsla ner i fiffi och lite som ett tryck neråt men eftersom dottern aldrig la sig rätt så vet jag inte hur det ska/kan kännas :/
Har du känt att bebis har lagt sig rätt? -
Men åh, att jag inte ens tänkt på det. Han hickar typ sådär tusen gånger per dag och det är alltid vääääldigt långt ner i magen/blygdbenen. Väldigt svårt att se/känna på utsidan men känner det tydligt på insidan. Han har gjort det i nån vecka tillbaka nu och det är alltid på samma ställe hickan känns, han måste ha lagt sig rätt då.Snuttispluttis skrev 2016-05-20 21:15:18 följande:Tror inte min har lagt sig tillrätta. Hon hickar mindre än systern så svårt att veta vart huvudet är tycker jag.
Har ni funderat på preventivmedel än? Vi har insett att vi nog är rätt fertila så för att undvika lika tätt till ett eventuellt syskon till så behövs mer än bara "vi ligger inte så ofta". Kondom och alla typer av hormonpreparat och p-piller går bort. Funderade på natural cycles, men skulle inte lita på det. Pessar är det jag är mest inne på just nu. Aldrig provat dock. Nån med erfarenhet?
-
Oj så tidigt! Min mamma frågar varje gång vi ses om han lagt sig rätt men jag har inte vetat vad jag ska gå på. Ska fråga hos BM nästa gång men tror han lagt sig neråt redan. Kunde du känna när hen la sig neråt eller du vet det endast för bm sa det?Line9 skrev 2016-05-21 10:21:04 följande:När vi var hos barnmorskan i vecka 27+0 noll så frågade min sambo hur bebisen låg så bm kände efter och hen låg neråt redan då. Nu i vecka 31 ligger bebis kvar neråt för känner sparkar på samma ställe hela tiden :)