• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Jag har ingen järnbrist men mitt värde hade gått ner lite sist jag var hos bm. Fick rådet att äta jordgubbar som tydligen ska innehålla mycket järn.
    Ver inte om det kan hjälpa er men det är ju något gott att prova :)

• Mulan91

Jag har också problem med mitt järn, låg på 106 sist och innan de hade jag 112... Jag äter niferex en gång om dagen som BM nu önskade till två några gånger i veckan, inte varje dag.. Jag blir också dålig i magen och misstänker att problemet ligger i att min kropp har svårt att ta upp järnet.

Har ökat på mitt C-vitamin intag, dricker apelsinjuice varje gång jag ätit något med järn i, och försöker tänka på att inte blanda kött med mjölkprodukter..

Tror jag ska testa blutsaft utöver allt jag gör nu för o se om det blir någon skillnad. Men det gör jag efter jag går till BM på måndag. Säger till om apelsinjuicen funkat något :P

• Nmg

Ja jag äter jordgubbar till gröten varje dag, äter oxå en vitamintablett (innehåller järn) vid lunch ich 1 Niferex på kvällen. Sist jag va gravid fick jag 2 järntabletter och det gick bra, förstår inte varför jag ska på "utredning" nu.

• moen

Jag hade problem med jänet. Hade 104 och sen 106. Ökade dosen och tog 2 Niferex men gick bara upp till 108. BM tipsade då om att ta tabletterna på kvällen precis innan jag somna (då fick jag inte äta nåt några timmar innan) / mitt i natten (måste ju ändå upp och kissa) och då höjde jag direkt till 118!

• Mulan91

Min BM sa samma sak men jag klarar mig inte utan att äta i sängen haha :(((( älskar att äta sent! Men smart d där med att ta dom när man går upp för i kissa. Tog du båda två då Moen?

• Zarizen

Uppdatering: går fortfarande med vattenavgång. Äter antibiotika för jag har GBS (läste att ni pratat om det) och jag måste behandlas då mina fosterhinnor spruckit och det finns risk för infektion till bebisen. Annars får man inte behandling under grav men vid förlossningen får man det då barnet kan smittas när det blir förlöst vaginalt. Jag går på provtagning och Ctg kontroller varannan dag så bebisen mår bra och jag inte får nån infektion. Än så länge mår vi båda bra. Har gått 9 dagar nu sedan vattnet gick och varje dag extra i magen är guld värd. Så får se hur länge jag lyckas hålla honom kvar i magen... Varje dag är oviss och det är jättejobbigt. Men försöker vara stark och se på allt positivt.. Men allt är så overkligt än..

• Hazel Grace

Skönt att höra att ni mår bra Zarizen! Förstår att det känns jobbigt med ovissheten. Svårt att inte oroa sig. Hoppas han håller sig kvar därinne ett tag till! <3

• Mulan91

Åh vad fint att ni båda mår bra Zarisen! Kämpa på <3 tack för uppdateringen, undrade hur det var med er. Kramar

Svar på tråden BF Augusti 2016