• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    kimberlyss skrev 2016-06-08 09:08:03 följande:

Hej.
    Har inte skrivit något här än men följt er ett tag :) jag är 25år och väntar mitt andra barn (en pojke) 13/8. På onsdag nästa vecka ska jag till förlossningen och planera in en igångsättning så får se när det blir :) har en dotter på 3år sedan innan..
    Men jag tänkte kolla med er då jag vaknade i söndagsnatt med världens kramp i ena vaden. Den höll i ett par minuter och jag bara skrek o tjöt.. Haha! Men det är så att jag fortfarande har ont i vaden. Är det muskeln där som blivit så ansträngd och det är därför jag fortfarande ont? Tänker själv att det borde vara så och att det är normalt men tänkte se om någon utav er också haft det så :)

Sist jag hade kramp i vaden så hade jag träningsvärk i flera dagar efteråt så ja jag skulle säga att det är pga att muskeln varit så ansträngd :)
    Sa till sambon att om jag får träningsvärk så räknar jag krampen som träning ha ha ha....
    Prova stretcha lite som om du hade träningsvärk, det hjälpte mig :)

Å välkommen hit ;)
  • Kela1981

Jag drömmer så jäkla konstigt numera!
    I natt drömde jag att min mamma övertalade mig att bli förlöst med KS igen och det gjordes direkt! Jag var så himla arg på henne och så besviken över att inte få en vaginal förlossning. Övervägde att se om läkarna kunde peta in henne igen ha ha ha....
    Var fortfarande inte säker på om det var dröm eller verklighet när jag vaknade :/
    Man märker att det närmar sig för hjärnan går på högvarv på nätterna :)

• Mulan91

Välkommen Kimberlyss, och grattis :)

Haha kela jag drömmer också helt skeeeevt! Allt från trillingdrömmar till mardrömmar om ormar. Usch! Verkar som att drömmarna börjar igen, för mig har det varit lugnt ett bra tag, det var mest tidigare i graviditeten jag drömde så här..

Alltså. Jag och mini kommer inte överens, jag vill sova på min vänstra sida. Mini verkar inte hålla med. Vaaarje gång jag försöker så blir det slag och sparkar :| bara rygg och höger som gäller enligt bebisen. Haha d hemskt :( saknar verkligen att sova på magen också!

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-06-08 11:07:22 följande:

Tjejer jag undrar en sak :)

Vad äter ni till frukost? Haha.

Allt jag kommer över ha ha ha....är vrålhungrig när jag vaknar XD

Nä men smörgås, yoghurt och ägg ibland gröt. Det beror på vad jag är sugen på. Däremot så dricker jag sjuka mängder mjölk!

Varför undrar du?
  • Nmg

GröMed jordgubbar och blåbär, och två knäckebröd med ost och smör på.t

Mulan91 skrev 2016-06-08 11:07:22 följande:

Tjejer jag undrar en sak :)

Vad äter ni till frukost? Haha.

• Mika86

Välkommen kimberlyss Kela jag hade så sjuka drömmar fram till för nån vecka sen, va så borta när jag vaknade att jag utlöst larmet ett antal gånger drömde allt möjligt, dropppåsar o långtradare som gjorde handbromsvändningar på vår lilla grusväg Mulan ja du de gånger jag äter frukost så blir det oftast knäckebröd o isvatten, alltid haft problem med att äta frukost, i högstadiet åt jag bara frukost 2 dagar av 10 o va när pappa hade med sig nybakade frallor efter han jobbat natt

• Hazel Grace

Jag har blivit vägd nästan varje gång hos bm. Har inte gått upp så mycket dock. Det som blivit har satt sig på lår och rumpa :)

Drömmar har jag också haft. Drömde bland annat att jag inte fick ta hand om mitt eget barn och fick bara träffa det ibland. Var så jävla ledsen när jag vakande och trodde typ att folk hade gått ihop för att omyndigförklara mig. Helt sjukt haha!

Och välkommen kimberlyss! Jag har också haft kramp i vaderna vissa nätter. Känts som träningsvärk hela dagen efter och som Kela sa så stretcha, det funkade bäst för mig med.

• Mulan91

Jag undrar för jag ville veta om jag åt för lite haha! Jag är oftast inte sugen på nåt spec men äter typ två mackor eller en skål med yoghurt och müsli, ett glas juice. Ibland té :P

Jag har börjat få munchies x( efter donuts!! Kaos, försöker hålla mig men åt en idag :D skulle vilja ha typ 4 st på en gång...

• Hazel Grace

Jag har jättesvårt att äta frukost. Äter lite yoghurt typ. En macka ibland. Har inte så mycket matlust överlag tycker jag. Ibland lossnar det och så kan jag äta massor under dagen men frukost har jag alltid haft svårt för.

Svar på tråden BF Augusti 2016