• Serah

BF Augusti 2016

Snuttispluttis skrev 2016-02-26 13:17:00 följande:

Vad bra! Pressa för att de tar alla prov de kan. Bättre att vara på den säkra sidan tycker jag. När jag hade klåda pga överansträngd hud tog jag prover regelbundet just bara för att utesluta påverkan på lever och så. Gallprov kanske det heter (glömt).. Visade sig sen att klådan berodde på ljusbehandlingen som jag fick pga psoriasisen så när jag slutade med den försvann klådan. Men hur ska man veta?

Gör så! Lite hydrokortisonsalva kan också vara skönt, men kanske svårt att använda om du har på hela kroppen. Helt ofarligt att använda på mindre områden vid megabehov dock.

Får göra det på måndag. Vc tyckte det var dumt att de skulle ta proverna för att följa mig när det är bm's uppgift. Samtidigt som alla prover hade skickats under dagen och jag skulle inte få svar förrän typ onsdag. Tar jag prov på måndag borde jag få det fortare.

Vilken tur du hade att det berodde på din behandling men nä, inte nåt man kopplar till i första hand. Var det i slutet av graviditeten eller var det i början?

Det kliar som tur är inte på hela kroppen (än..? :s) men att ha hydrokortisonsalva hjälpte tyvärr inte :( provade i morse i ren desperation. Det enda som skulle hjälpa är väl tavegyl men vet inte hur bra det är bär jag ammar. Ska försöka vänja lillen att inte amma på nätterba men nu med fyra tänder på g och han är så otroligt klängig just nu så vill jag försöka vänta till det blivit bättre.
  • Serah
    Mulan91 skrev 2016-02-26 19:11:09 följande:

Tror man ska ta det lugnt och oroa sig, sk spökveckor verkar vara ganska vanligt. Hade en sån för ett tag sen :) sen mådde man dåligt igen hahaha!

Idag var jag på UL och bekräftade BF 27/8 :) bebisen rörde sig jätte mycket, var så roligt! De sa att min moderkaka växer i framvägg vilket kan göra att man inte känner rörelser så tidigt...

Vilket e konstigt för jag har känt rörelser sen typ två v tillbaka :o och VET att det inte är bubbel i magen... Skumt det där haha.

Vet ni om det innebär nåt annat om moderkakan sitter i framvägg? Typ risker eller så? Hade inte så på min första..

Åh vad mysigt!! Vill se min bebis igen. Sitter och kollar på filmerna (som sjukhuset skickade gill mobilen) varje dag! Det är en trygghet och bekräftelse på att det är mån där i magen :)

Du kanske har lite extra känslig eftersom du varit gravid tidigare och vet hur rörelserna känns?

Har inte heller läst nåt om moderkaka i framvägg mer än att man kan känna rörelser senare. Har bara haft i bakvägg alla gånger.

Längtar så till jag känner rörelser jag också!
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-28 19:42:12 följande:

Jag skulle aldrig våga.....

Nu ligger man här med influensa, kan man tacka dottern för, ush...feber och ont och får inte ta panodil, blir jag inte bättre nu så kanske man får läggas in då, men imon till mvc först. är helt paranoid nu, känner absolut ingenting....har läst överallt att spökveckorna är nu, men ändå...minns inte dom andra 2 pga en olycka som orsakade minnesförlust..

Nämen usch då! Krya på sig i massor så att du inte behöver åka in!

Låter bra att ringa mvc. De kan nog lugna dig med att låta dig lyssna på hjärtljud eller fixa tid för ul med din historia du har bakom dig. Jag hoppas de lyssnar på din oro och tar den på allvar!
  • Serah
    Zarizen skrev 2016-02-27 14:06:08 följande:

Inga spökveckor här än. Har ju en massa symtom fortfarande och så mår jag ju fortfarande rätt dåligt :/

Ber till gudarna att det snart går över! Vecka 15 nu.

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag vägde mig imorse och har gått upp totalt 3,5kg sen sista mens.

Hoppas du blir bättre snart. Är det illamående du känner?

Har kanske gått upp 2-3 kg. Minns inte hur mycket jag vägde vid inskrivningen.
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-29 15:33:35 följande:

Wehooo kom hem från mvc nu och lillan mår bara fint, det är riktiga spökveckor som kickat in nu, haha men hon mår bra :)

Åh vad skönt!! Fick du ul?

Jag frågade bm om jag fick lyssna på bebis hjärta för art se om allt var bra idag. Men de lyssnar inte på hjärtat innan v 25 :(
  • Serah

Har inte heller direkt nån lust till sex. Känner mig alldeles för trött på kvällarna.

Tror jag börjar få foglossning nu också :/ hade ganska ont i ryggslutet efter att jag gått och hämtat de äldre barnen på skolan >.<

Kommer det vli bättre om man försöker röra sig och gå mer?

• Serah
    Mika86 skrev 2016-03-04 22:05:03 följande:

Har alla varit på rul eller fått tid iaf?

Jag gick in i v 18 idag o fortfarande inte fått nån kallelse, stå i läppen att det görs mellan v 18-20 här, men borde väl få kallelsen nån vecka innan väl?

Jag bokade rul med min bm vid inskrivningen. Vet inte hur det är där du bor? Kanske skulle slå en pling dit och kolla så att det inte blivit en miss? :)

Usch vill också ha rul typ nu! Könner ju inga rörelser alls och 6e april är ju en evighet till dess! Vissa stunder om dagarna sitter jag bara och försöker "känna" och se om jag kan ana något som är en rörelse. Men inget hittills >.< jag har ju sett liten på kub, men det är ju längesen! Bm tyckte att det borde räcka som bekräftelse. (Det tycker inte jag :p) koll en gång i veckan helst! Haha. För att stilla en gravids oro.

Hmm men vet ni. Nu när jag står ovh skriver det hör så känner jag någon typ av fladder. Kanske är det liten? Eller bara inbillning? Blir tokig :p ska nog lägga mig och se istället. Haha
  • Serah

Då låter det som en miss eller så kommer kallelsen nu i veckan. Enligt min bm så får man senare rul när man gjort kub. Om det stämmer i din kommun vet jag inte.

Jag kommer vara i v 19 vid rul.

Hoppas du får komma på rul snart iaf :)

• Serah
    skattenmust skrev 2016-03-06 17:36:39 följande:

Till er andra, vad det gäller vikt, risk osv så undrade jag mest hur ni andra ställer er till dessa saker,då man hör olika hela tiden. Tycker att jag lever normalt även om jag är orolig, Men jag ska inte lasta ngn mer med min oro nu.

Har läst senaste dagarna men inte haft tid att skriva.

Klart som attan att du ska beklaga och berätta din oro! Det är ju en av anledningarna till att tråden finns! Iaf enligt mitt tycke.

Och du med din bakgrund så har jag full förståelse för hur orolig du är. Jag skulle vara lika, jag med.

Jag oroar mig själv för massor med saker. Känner ju fortfarande inga rörelser. Jag kanske har känt nån buff men jag är inte helt säker.

Just idag fick de äldsta barnen veta att de ska få ett syskon till. Just för äldsta utbrast i morse och frågade om jag var gravid. Så då berättade vi. Men oron att nåt ska gå fel finns ju hela tiden till barnet är ute. Då oroar man sig istället för annat :p

Jag bär minstingen, han väger ca 10kg och jag kommer bära honom så länge jag känner att min rygg/ kropp orkar. Sen är väl risk för framfall som kan bli om man bär för tungt?

Herregud, jag var ju typ gravid nyss och har redan glömt allt haha
  • Serah

Har haft turen att slippa halsbränna. Så inga tips från mig tyvärr.

I 15+0 idag! Men! Inga rörelser än. Blir tokig! Nojar och har mig! Men jag har molvärk så jag intalar mig att det är bra i magen. Men hela 4 veckor till rul! :( känner jag inga rörelser snart blir jag galen. Tror jag känt nåt men blir osäker direkt eftersom det inte är ofta det händer.

Har ju känt med mina andra barn vid denna vecka, kanske inte första men tvåan och trean iaf :p

Ang kön kommer vi ta reda på det. Lättare att knyta an, hitta namn men också lättare för barnen att förstå, tror jag.

Svar på tråden BF Augusti 2016