• Serah

BF Augusti 2016

skattenmust skrev 2016-03-11 10:42:43 följande:

hahaha ja pärs kan man minst sagt kalla det, shit jag var ett vrak, men som du säjer, i det läget så agerar man bara utan att tänka, jag blev livrädd och tårarna var nära, jag skakade i hela kroppen och sedan blev jag jättearg på honom :(

Haha Herman är ju hemsk, inte ngt smycke direkt, hahahaah hoppas för din skull att du slipper denna gången ;)

Jag håller med dig, slutresultatet blir ju fantastiskt, men detta med maten , oron osv, igår i Danmark så åt jag kyckling..sedan kom tanken...hm dansk kyckling...salmonella, hahahaha shit aså..

Får jag bara känna lillan idag så har jag lovat mig själv att inte oroa mig, eller iallafall försöka.

Jag måste säja att jag beundrar småbarnsföräldrar som skaffar barn tätt, shit vilken prövning.

Usch å fy vad du var med om! Otäckt värre!

Har full förståelse om den lille i magen behöver vila efter det. Har du känt nåt nu då framåt kvällen?
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-03-12 17:24:06 följande:

Har inte känt ngt från henne sedan i förigår, men tänker att hon kanske vänt sig om å sparkar bakåt eller ngt. Jag ringde in förut och dom sa att i vecka 17 så kan man inte förvänta sig att känna något varje dag, däremot efter v 25-28 så ska man känna varje dag.

Min son gjorde ju så i sjätte månaden, jag kände absolut inget på 3 dagar, så jag åkte in och han sparkade som attan, men jag kände inget fast jag såg det på ul, DET var skumt.

Men du blir öm så att säja i fiffin? som om att man haft sex maraton? hahaha

Jag är öm, det gör inte ont men ömmar och trycker neråt , sedan liite öm på ena sidan av ryggen..

Ah ok. Men jag tror hon bara sparkar in mot ryggen isf :) kan tänka mig att det var skumt att se rörelser men inte känna nån rörelse då.

Jaa, ont i fiffin har jag emellanåt. Har tänkt att det är foglossning. Brukar ha ont i svanskotan (speciellt när jag sover) också och det är tydligen också foglossning.

Jag tänkte mest också att du känt det när du rört dig mycket. Var mest det som fick mig att fundera på om det är foglossning
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-03-12 21:50:39 följande:

Btw....någon annan som får sig raseriutbrott??

Inte så jättemycket just nu. Mest gråtfärdig vid händelser som gör mig arg. Har alltid haft lätt för tårar men nu verkar det vara värre. Kväver tårarna många gånger.

När jag väntade trean var jag mest förbannad, på typ allt.
  • Serah

Hej alla! Evigheter sen jag var och skrev en rad här!

Jag mår bra men är sååå trött! Har ju tre andra knattar att se efter och de är inte lugna direkt haha. Magen växer iaf och jag tror jag känner nån buff då och då. Är 16+3 idag.

Ser att ni diskuterat massor. Jag har läst inte haft tid att svara.

Ang sexandet så är det lite på torr mark här hehe. Jag är som sagt väldigt trött och inte direkt sugen på sex.

Hade en period i början då jag inte ville ha sex pga missfallsrisk. Jag vet att det sägs att det inte blir missfall av sex men innan trean fick jag ett mf i v 9 efter sex. Och med trean så hade vi inte sex förrän v 10-12. Nu hade vi sex lite i början och jag började blöda klarrött, det var i v 7-8 tror jag. Livrädd var jag och så småblödningar jag typ varje lördag av nån anledning. Men pyret i magen verkar må bra iaf :)

Maken min är sugen hela tiden haha. Han tycker jag är sexig med eller utan gravidmage. Som tur är.

• Serah
    Sannak1234 skrev 2016-03-18 14:16:14 följande:

Hej! Måste bara fråga lite då jag känner mig så orolig. Var på RUL igår och då var jag enligt mina beräkningar i v.18+6, men barnmorskan sa då att jag inte var längre gången än 15+3 och att det inte gick att mäta så vi ska få göra ett nytt ultraljud i April.

Ska alltså vänta ytterligare tre veckor för att veta att allt är bra. Oroar mig så mycket då jag tänker att något måste vara fel. Har inte kunnat läsa någonstans att man kan bli flyttad så långt..

Det var långt flyttat! Men det betyder väl inte att bebisen mår dåligt? Kan det inte vara så att ni bara blivit gravida senare än ni trott? Låter galet jag vet. Men kan inte komma på nån annan lösning :/ förstår ändå att du är orolig. Har du pratat med din bm för att se om hon har nåt klokt och lugnande att säga?
  • Serah
    Sannak12345 skrev 2016-03-18 18:42:25 följande:

Hej! Tack så mycket för ert stöd fina ni! Hjärtat slog och det såg bra ut men barnmorskan kunde inte mäta något sa hon. Jag blev väldigt orolig när hon sa att detta är något väldigt ovanligt när man blir flyttad så långt. Min barnmorska är ledig på fredagar så jag ska ringa henne på måndag. Ska försöka lugna ner mig och njuta av helgen. Vi såg ju trots allt att hjärtat slog. Tack för ert stöd <3

Låter lite lustigt sagt av henne att säga så? Kan inte mäta?

Bara för att det är nåt ovanligt så betyder det inte att det är dåligt.

låter ändå som du har en bra plan :) njut av helgen och ta det lugnt!
  • Serah
    Aleeexa skrev 2016-03-18 17:04:44 följande:

Hej!! Jag vill också vara med här!!

Jag är 25, väntar första barnet den 31/8.

Är alltså i vecka 16+1.

Rul inbokat den 5/4... Och jag längtar sinnes dit!!

Välkommen hit! :D

förstår att du längtar! :) har rul den 6/4. Känns som en evighet dit! Men det närmar sig
  • Serah
    Anonym (Malin) skrev 2016-03-18 17:58:38 följande:

Jag tror inte heller alla gånger på deras uträkningar, min förra graviditet blev jag flyttad nån vecka sådär också, så jag tycker du ska ligga på om extra ul på slutet. Jag gick dessutom över 15 dagar den gången, vilket innebär att han legat där inne alldeles för länge, han kom inte naturligt utan vi hade en väldig tur som hade en övenburenhetskontroll den dagen där de inte hittade några hjärtljud så det blir urakut snitt. Jag är helt övertygad om att det har att göra med att han legat där inne nästan en månad för länge. Han vägde dessutom 5,2 och var 57 lång så han var ju som en tremånaders från början ;) men allt var bra, blev en hel novell detta men som sagt, ligg på om extra kontroller om du är säker på när din graviditet blev till!

Usch vad otäckt. Hur mådde han när han kom ut?
  • Serah

Grattis till lyckade rul!! Längtar så otroligt mycket dit själv! :)

Nu har jag gått in i v 18 (17+1) och kag kan knappt känna några rörelser än. Gah! Blir tokig av oro! Känns så jobbigt att bm inte lyssnar på en att man vill lyssna på bebisens hjärta! Det verkar ju bara vara här som det är så också!!

Måste bara fråga. Igår kväll hände en ganska otäck sak. Jag skulle gå upp till lillen som vaknat vid 22 och det bara stack som nålar i livmodern! Det gick över när jag satt eller låg ner. Men så fort jag bar lillen eller ställde mig upp så kom stickningarna tillbaka. Och så tog det en stund för stickningarna att försvinna när jag lade mig ner andra gången. Har ni fått så? Vad beror det på? Kan inte minnas att jag fått så förut med några av de andra barnen :(

• Serah

Och nu över 1000 inlägg! Roligt att det är så aktivt här inne! :D

Jag läser allt ni skriver men skriver sällan då jag knappt har tid att skriva. Får försöka bättra mig på den punkten ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016