Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

BF Augusti 2016

Mika86 skrev 2016-04-04 22:07:09 följande:
    Skönt det, då ha du nog inte mycket att oroa dig över, bruka ju va första som är värst på alla vis, ha för mig att många säger att smärtan är högre första än andra gången o ja längden med.

Sen kommer den luriga trean för er som vänta barn nr 3
    Luriga trean??? Skräm mig inte mer nu!! ;)
  • Curlingmorsan

Vi har bara ett namn som båda gillar. Mina barn var emot det först men nu har de ändrat sig. Så det blir nog en Sixten. :)

• Curlingmorsan

Gör ni era RUL på Östra, Mölndal eller på MVC? När jag vänta mina två andra barn så bodde vi i Älvängen och då tror jag att jag gjorde RUL på Mölndal där de även är födda. Jag gjorde RUL på MVC här i Kungsbacka den här gången. Ska tillbaks på torsdag igen för att förhoppningsvis få en bättre bild där det tydligt går att se de tre kärlen i hjärtat. Lite orolig även om hon sa att hon tyckte att hon såg dem och att allt annat såg bra ut.

• Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-04-06 20:48:03 följande:

Grattis alla till lyckade RUl!

Jag funderar på att ta semester 18 juli och ta semester och komptimmar tills bebis kommer. Bf 25/8. Jag hoppas att jag är pigg och kan orka tills dess. Jag jobbar på kontor så jag kommer nog inte få gå hen tidigare för FK då jag inte har tunga lyft i mitt jobb däremot har jag ett väldigt stillasittande jobb ich jag hoppas slippa svullna fötter och ben!!

Jag jobbar också på kontor. Försöker variera och stå upp ibland, men annars rör man sig ju inte så mycket. Jag har BF 29/8 och tänkte gå på sem 18/7 (v 29). Tänkte ta 4 veckors semester och sedan föräldraledigt till Lilleman behagar titta ut.
  • Curlingmorsan

Har precis varit på UL för att kolla de tre kärlen i Lillemans hjärta. Den här gången såg hon dem tydligt. Skönt! Men njurbäckenen var lite för stora, så troligtvis får vi komma på ytterligare ett UL i v 25-30 för att se om det rättat till sig.

• Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-04-09 21:46:33 följande:

Okey haha

Undra om

Man ska använda nässpray? Men man vill ju inte bli beroende av den...

Min sambo säger att jag har börjat snarka lite. Beror nog på att jag är så tät i näsan. Skulle inte klara mig utan nässpray, får panik och blir illamående när jag inte kan andas ordentligt. Var likadant när jag var gravid med mina andra barn, men det försvann när de kommit ut. :)
  • Curlingmorsan
    minMonchichi skrev 2016-04-10 12:43:27 följande:

Hej! Jag har ingen aning om var någon kommer ifrån, mycket annat har vi ju pratat/läst, men inte så mycket det. (har visserligen missat ca tre dagar o ca 170 inlägg, men skummat igenom lite)

Östersund här i alla fall

Kan inte alla skriva var ni bor?! Vore kul att se!

Jag bor i Kungsbacka, strax söder om Göteborg. :)
  • Curlingmorsan
    HJohannesson skrev 2016-04-10 15:35:26 följande:

Jag bor en bit utanför Kungsbacka :)

Kul med någon som bor nära! :) Vi bor i Fjärås.
  • Curlingmorsan

Jag hade GBS när jag var gravid med nr 2. Kommer inte ihåg att jag hade några speciella symptom, tror det upptäcktes vid ett vanligt urinprov. Jag fick iaf antibiotika i samband med förlossningen.

Svar på tråden BF Augusti 2016